Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Niet geiriteerd?

Gestart door Peter, 23 januari 2014, 10:43:02 AM

mivc057

Knap en duidelijk gezegd Luc  :)

Martin Welberg

Goed gezegd, zoveel randzaken de laatste tijd dat de modelbouwzaken onder sneeuwen...

SuSke

@ moderatoren
Van mij mogen jullie gerust ingrijpen wanneer het de spuigaten uitloopt.
Een goede reputatie opbouwen duurt een eeuwigheid maar is wel in "no-time" om zeep.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Steam.N

Citaat van: SuSke op 26 januari 2014, 21:13:57 PM
@ moderatoren
Van mij mogen jullie gerust ingrijpen wanneer het de spuigaten uitloopt.
Een goede reputatie opbouwen duurt een eeuwigheid maar is wel in "no-time" om zeep.

Volledig akkoord !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Huugooke

Citaat van: Steam.N op 26 januari 2014, 21:19:11 PM
Citaat van: SuSke op 26 januari 2014, 21:13:57 PM
@ moderatoren
Van mij mogen jullie gerust ingrijpen wanneer het de spuigaten uitloopt.
Een goede reputatie opbouwen duurt een eeuwigheid maar is wel in "no-time" om zeep.

Volledig akkoord !!!
Hier ook!

Gerolf

De reden van de opruim is heel duidelijk verwoord door Luc: "back to basics" - maar een lach en een traan kan.

Citaat van: Huugooke op 26 januari 2014, 14:04:22 PMeen kleine opmerking of waarschuwing in de trend van "verwijderd wegens..." zou in de toekomst misschien ongepaste reacties tegenhouden, en het is toch wat vriendelijker voor de lezer.

De ervaring leert anders: mensen voelen zich aangevallen omdat net hun draadje verwijderd is, nemen het persoonlijk terwijl het alleen over "gedrag" gaat, proberen zelfs na te trappen of noemen admins partijdig, ...

Kijk maar eens naar onze laatste poging om het forum terug de goede kant op te sturen.
Sommige reacties waren bijna zielig ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

philippe_007

Tja het leven van een moderator is niet altijd even simpel (spreek uit ervaring).

En eerlijk gezegd valt het hier op het forum heel goed mee, mods grijpen bijna nooit in en de meesten spreken (schrijven) hier toch wel deftig met elkaar. ik heb al veel slechter gezien.

Het onderwerp modelbouw is natuurlijk wel een meevaller, als je voor de meeste andere hobbies in de winter stilvalt dan komen de frustraties boven op een forum.
Bij velen is modelbouw juist een winterhobby en dus geen frustraties. In de zomer hebben ze dan ook geen tijd om op het forum te zitten.

Mods, bedankt voor jullie inzet, het is niet altijd even simpel, voor iedereen goed doen is onmogellijk. Maar mijn steun krijgen jullie sowieso.   

Huugooke

Citaat van: Gerolf op 27 januari 2014, 00:12:55 AM
De reden van de opruim is heel duidelijk verwoord door Luc: "back to basics" - maar een lach en een traan kan.

Citaat van: Huugooke op 26 januari 2014, 14:04:22 PMeen kleine opmerking of waarschuwing in de trend van "verwijderd wegens..." zou in de toekomst misschien ongepaste reacties tegenhouden, en het is toch wat vriendelijker voor de lezer.

De ervaring leert anders: mensen voelen zich aangevallen omdat net hun draadje verwijderd is, nemen het persoonlijk terwijl het alleen over "gedrag" gaat, proberen zelfs na te trappen of noemen admins partijdig, ...

Kijk maar eens naar onze laatste poging om het forum terug de goede kant op te sturen.
Sommige reacties waren bijna zielig ...
"De reden van  de opruim.... " ja, maar wel achteraf.
En het gaat niet over "hun" draadje, maar over de postings die wel degelijk tegen de regels (van het forum of de wellevendheid) indruisen. Die laatsten mogen voor mijn part direct gewist worden, zonder commentaar. Maar nu een hele boomgaard omhakken vanwege één rotte boom is wel wat drastisch.
En zolang je postings toelaat die buiten het kader van dit forum vallen, zal je dat soort bijdragen altijd binnenkrijgen.
Dus weg met die babbelhoek, dan ben je meteen van die zorg vanaf. Of dacht je dat? In elk ander draadje is het nog altijd mogelijk om "schuine" opmerkingen te maken.
Wat favoritisme betreft: het is zeer menselijk om meer te kunnen verdragen van personen die men ...persoonlijk kent dan mensen die maar een login zijn. En voor zover ik weet zijn jullie mensen?


dani

ik hou het voor bekeken.

't zal wel allemaal door mij  aan de rol gekomen zijn door een opmerking over "nieuwe belgen" ?   dus verwijder de rotte appel uit de mand en er is nog hoop voor de rest van de appels.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Huugooke

Citaat van: dani op 27 januari 2014, 10:03:05 AM
ik hou het voor bekeken.

't zal wel allemaal door mij  aan de rol gekomen zijn door een opmerking over "nieuwe belgen" ?   dus verwijder de rotte appel uit de mand en er is nog hoop voor de rest van de appels.
Niets persoonlijk opvatten, Dani! Dat is mijne "rayon"!
Dat komt er nu van als de heren moderatoren zelf zich niet durven uitspreken. Bij mij zijn ze nochtans niet scheutig geweest met PM's.
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Martin Welberg

Tjongejongejonge wat hebben sommigen toch lange tenen......

Michiel

Dani, ik ben ook schuldig, maar de moderatoren hebben gelijk. We zijn hier allemaal om samen te genieten van modelspoor en het uitwisslen van ervaring en ideeën hierover. Dat kunnen we blijven doen. En de meer wereldlijke problematiek kunnen we op andere plaatsen ventileren.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

SuSke

Hou dit forum gewoon voor wat het is - modelspoorwegbouw met een link naar de 1/1 wereld van de spoorwegen (en trams en andere publieke vervoersmiddelen en al wateer nodig is om deze hobby te beoefenen)

Reageer op dingen waar je iets zinnigs over kan en wil vertellen.
Lees de bemerkingen van anderen over dingen waar je niet te veel van weet.
Als je leest, doe het dan 2 of 3 x voor je reageert.
Dingen die je niet interesseren, lees ze niet.

Zagen en zeveren over andere dingen doe je op twitter, facebook, en andere sociale media, die dienen daarvoor en dragen mijn interesse zeker niet weg.

[edit] Michiel zei het laatste ook al in zijn reactie
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Steam.N

Michiel en Frans, volmondig mee akkoord.
Dani, gooi de handdoek nu niet in de ring.
Foutief signaal !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

dani

#44
EUh...... ik denk dat er wat mis begrepen is....

"Ik hou het voor bekeken ", daarmee bedoel ik dit topic en dergelijken...   Ik zal me voortaan onthouden van dergelijke uitspraken, bedoelde ik.    NIET het forum verlaten.

Bedankt aan de mensen die me al PM en mail stuurden, ik geef het niet zo snel op hoor.

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.