weatheren gives live at, to, the models

Gestart door mnieuwlaet, 22 januari 2014, 21:02:24 PM

centauri167

Mooi verweerd, toch een enorm verschil met gewoon een stoflaagje erop leggen, dit geeft veel meer realisme weer.

ceuleer

Ik ben geen fan van al dat verweren, maar ieder zijn gedacht, ik zie ze liever proper, omdat ik voorlopig alleen verzamel.  ;)
Maar wat ik nog zoek, is deze lok met deze nummer 7858, als iemand deze heeft en wil verkopen, geef maar een seintje.

grz,
Gunter

loebaske

eens iets anders beginnen, deze keer zijn het grind- kalk wagons aan de beurt...
zoals gewoonlijk alles uit elkaar halen, gelukkig kan dit bij Roco modellen... niet alle onderdelen waren aanwezig bij het tweede hands model, dan maar de rommeldoos induiken, gelukkig kon men vroeger tweede hands onderdelen kopen van mensen die hun model niet wilde perfectioneren, al wat bruin is aan onderdelen gaan in de zwarte verf, de hendels,stangen enz enz gaan het zelfde lot te onder, want die plastiek look moet weg....





Doordat je alles uit elkaar kunt halen is het veel simpeler om gebruikers sporen aan te brengen, daar waar je anders nooit zou aan kunnen....

OlivierV

Een Res wagen van Fleischmann verweerd, na de groene mocht er ook eens één van de bruine gedaan worden.

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

loebaske


Stedahult

Olivier..

Volgende keer eerst even de hendels onder de wagen van wat kleur voorzien.
En de binnenkant van de kleppen mogen wat zwaarder. Verder een mooi
vervuilde wagon geworden. Wat word de lading?
Mvh. Steef

OlivierV

Citaat van: Stedahult op 03 mei 2015, 16:30:45 PM
Olivier..

Volgende keer eerst even de hendels onder de wagen van wat kleur voorzien.
En de binnenkant van de kleppen mogen wat zwaarder. Verder een mooi
vervuilde wagon geworden. Wat word de lading?
Bedoel je die "vishaken" voorzien van een geel tipje verf? Of nog andere hendels?

Lading nog geen idee, van fleischmann heb ik een appelblauwzeegroene en een bruine zonder lading, een vuilwitte met betonbloklading er standaard bij en een bruine met traktorslading en een bruine met vuile ballast. Ik kon ze aan een zeer aantrekkelijke prijs kopen. Denk uiteindelijk iets van metalen profielen ofzo. Maar dat is nog niet voor direct, dat is voor wanneer ik het eens in mijn vijs krijg ze te beladen.

Heb ook nog zwarte rietjes die prima als buis kunnen doorgaan...
Bedankt voor het compliment verder! :D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Stieven76

Ge moet toch uwen ballast eens onderhanden pakken want die is echt wel heel proper  ;D ;D
Voor de rest vind ik het echt wel super wat je al gedaan hebt. Top.

Rangeerduivel

Citaat van: Stedahult op 03 mei 2015, 16:30:45 PM
Olivier..

Volgende keer eerst even de hendels onder de wagen van wat kleur voorzien.
En de binnenkant van de kleppen mogen wat zwaarder. Verder een mooi
vervuilde wagon geworden. Wat word de lading?

Ik denk dat Steef hier de remhendels bedoelt...en inderdaad ook de "vishaken".

;)

OlivierV

Dat zijn degene die zich ongeveer in het midden van de wagon bevinden zeker?

@Stieven, deze modules worden waarschijnlijk toch afgebroken wegens het feit dat ze een te groot geheel vormen ... dus er is niet veel zin om er nog heel veel aan te doen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

loebaske

denk dat men deze bedoelen....Olivier




OlivierV

'k Vind het niet goed, dan maar overnieuw beginnen.

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Martin Welberg

Vindt het niet slecht, waasje erover om de tinten te "blenden"

loebaske

Val wat zwaar uit, je kan eventueel een wash aanbrengen zoals Marty aanhaalde, dan is de tank ook verouderd

Foto Mark Hauer



OlivierV

Vond het ook, heb het wat lichter gemaakt, en een kleurtje toegevoegd, begint al wat te beteren naar mijn mening.

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan