weatheren gives live at, to, the models

Gestart door mnieuwlaet, 22 januari 2014, 21:02:24 PM

Chrisrail

#90
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

OlivierV

#91
De buitenkant ziet er licht verweerd uit, maar omdat de groene Remms wagens van Oskar zo'n lelijke bodem hebben wou ik de binnenkant vooral stevig aanpakken, dit met pastelkrijt en plakaatverf. Het uiteindelijke resultaat na vele laagjes aanmodderen mag er wel wezen vind ik en strookt vrij goed met de realiteit qua kleurenpalet.



Verwering is ook al een tijd geleden uitgevoerd, maar vond het ideaal om nu eens een foto te nemen nu de wagen uit de doos was.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

loebaske


Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

sdz1976

Citaat van: loebaske op 23 december 2014, 16:47:33 PM
Denk  dat ik het gevonden heb om staal rollen te maken, niet in alu maar in styreen/PVC van 0.25mm



de Roco coils en LS als referentie.....

Knap gedaan



Nu nog in het zilver verven en de spanbanden er rond doen...
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

loebaske

samuel, had de reactie ontvangen dat het begin van de rol niet mooi rond was zoals op de foto, ondertussen is zoals met veel behandelde pvc die terug naar zijn geboorte gekomen en is dit heuvel van de baan, het begin is weer mooi aangesloten..(mooi rond bedoel ik)

mnieuwlaet

Daar ik dit draadje ooit heb geopend hier mijn recentste verwezenlijking.
Ik heb een HLD 6014 gereviseerd van Klein bahn model, je weet wel de zamac chassis die springen in stukken in je hand...
Zo een messing chassis erin gestoken de verlichting geupdate en een eerste paar verweerbeurten gegeven.



Een zicht op de bovenkant



En een line-up van mij oudere diesels...



Slaapwel

loebaske

die hebben de tijds der tand beleefd....

Maarten, je heb vergeten enkele dwarsliggers onder je raillas te leggen (foto 2)
op een terrein voor een lokloods/werkplaats liggen de sporen bijna niet op een bedding, dan moet het voetpad niet oplopen en lig het bijna plat met de sporen.
Anders een mooi projectje..


Steam.N

Mooi, Maarten.
Die locs zijn bijna rijp voor de schroothoop !  En die v erweerde muren passen er perfect bij.
Knap verweerd !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Rangeerduivel

De verwering van de 60 en 62 vind ik prachtig gedaan,
voor sommigen zal het misschien wat te veel zijn,maar in een hele collectie mogen er gerust zo een paar tussen staan.
Dit zou natuurlijk niet passen bij een hypermoderne loc
Ik wou dat ik het aandierf om er een paar van mezelf in die toestand te brengen.
Drastisch,maar mooi en conform de werkelijkheid
Doe zo voort,het komt slim!

;)

mnieuwlaet

Met de nieuwste en duurste locomotieven ben ik ook niet zo zot hoor... Ik heb twee 77's en die zou ik graag iets subtieler verweren, dat is voor binnenkort. Mijn HLE 21 daarvoor ben ik foto's aant verzamelen van echte voorbeelden.
Als ik met ene rij dan staat ie wel op foto.

bollen neus

Hier is het gewoon doen ofdat nu nen loc is van 50 euro of 600 euro vuil moet "zij" zijn. Verder mooi geleverd werk.
Den Eric.

OlivierV

Persoonlijk vind ik die er te afgeleefd uitzien, maar dat is dan weer mijn mening. Ik zie liever een subtiele weathering op loc, veel meer moet dat voor mij niet zijn.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

mnieuwlaet

Gisterenavond toch eens mijn HLR 7858 een beurt gegeven ik ben er half en half tevreden over. Ik had enkele foto's opgesnort waaruit blijkt dat rond de uitlaat, het dak en zijkanten van de cabine de meeste vervuiling is op basis daarvan kreeg hij een lichte wash. De rest is gedaan met poeders.





Voila dat was het voorlopig