Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

weatheren gives live at, to, the models

Gestart door mnieuwlaet, 22 januari 2014, 21:02:24 PM

doomslu

Voor een klein artikelje voor MSM 143 had ik onderstaande foto gemaakt.
Onze hoofdredacteur vond mijn loc een beetje te blinkend, en gelijk heeft hij.

Dus - net als de vrouwtjes - vlug de poederdoos boven gehaald...

Voor...

... en na ...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

loebaske

#76
hmm niet mis Luc, toch stukken beter dan zonder poederdoos...

Bedank Michaël, maar beide spreken me totaal niet meer aan, vroeger ging ik heel vaak naar Minitair, maar sinds het slechts open is om bestelde goederen af te halen is dit ook een zaak waar ik niet meer eens de vrijdag namiddag kon rondneuzen, ik haat internet winkels  vooral omdat ik dan een nummer ben en niet de klant die tegen Guy aan het praten is, of eens wat uitleg wou weten over één of ander produkt, sorry..... ik weet dat wij ( regio O.Vl -Brabant ) tegenwoordig ver moeten rijden om een deftige winkel te vinden....

OlivierV



Ook eens wat aangemodderd. De Gbs is al een jaar geleden gedaan, de Eaos een maandje terug.

Die 59 is mooi verweerd Luc;
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

loebaske

mooi Olivier, stukken beter dan nieuw uit de doos

Michael

Citaat van: loebaske op 21 december 2014, 21:45:49 PM
hmm niet mis Luc, toch stukken beter dan zonder poederdoos...

Bedank Michaël, maar beide spreken me totaal niet meer aan, vroeger ging ik heel vaak naar Minitair, maar sinds het slechts open is om bestelde goederen af te halen is dit ook een zaak waar ik niet meer eens de vrijdag namiddag kon rondneuzen, ik haat internet winkels  vooral omdat ik dan een nummer ben en niet de klant die tegen Guy aan het praten is, of eens wat uitleg wou weten over één of ander produkt, sorry..... ik weet dat wij ( regio O.Vl -Brabant ) tegenwoordig ver moeten rijden om een deftige winkel te vinden....

Ach Eric, ook voor mij is het vele km's rijden om bij een fatsoenlijke modelspoorwinkel te komen, ik doe dat enkele keren per jaar, soms laat ik ze het ook verzenden, want dan is het niet de moeite om heen en weer te rijden.

Luc ge hebt meer talenten zie ik al efkes met de poeder doos, dat efkes zal net geweest zijn als wanneer ge met de madam weg gaat, gij zijt al een uur klaar en madam moet nog efkes poederen. (spreek uit ervaring) ;) ;) ;)
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

Wat ik wou zeggen is dat je dus ook met poeders iets kunt bereiken...
Misschien een tip voor de voorzichtigen onder ons?  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

mivc057

Ik gebruik bijna niets anders. Je moet er dan wel met je vingers afblijven of met lak fixeren.

loebaske

Strooi de poeders er op nadat de verf nog nat is en is meteen gefixeerd, met lak of vernis maak je kans dat het vertuift, ieder heeft zijn manier van werken natuurlijk...

just4fun

Citaat van: doomslu op 21 december 2014, 21:41:19 PM
Dus - net als de vrouwtjes - vlug de poederdoos boven gehaald...
Maar andersom, de vrouwtjes poederen om er beter uit te zien (verjongeren), modelbouwers poederen om er slechter uit te zien (verouderen).
In ieder geval: mooi verouderd, Luc.
Paul

loebaske

#85
De volgende reeks, de open coils aanpakken, jammer genoeg kan ik die niet volledig afwerken, bij gebrek aan onderdelen zoals alu plaat van bvb 0.3mm om de rollen te maken en messing profieltjes voor de armen...






Metpetergaathetbeter

verbeterd wegens niet goed gelezen, alvast veel succes !

Groeten Peter ;)

loebaske

en wat was het Peter??
ben nieuwsgierig  ;) ;)

Metpetergaathetbeter

minuutje postbode heeft met die dagen veel werk hé

loebaske

Denk  dat ik het gevonden heb om staal rollen te maken, niet in alu maar in styreen/PVC van 0.25mm



de Roco coils en LS als referentie.....



Nu nog in het zilver verven en de spanbanden er rond doen...