weatheren gives live at, to, the models

Gestart door mnieuwlaet, 22 januari 2014, 21:02:24 PM

mnieuwlaet

 Eventjes een appart draadje opgestart omdat ik bezig ben mijn auto en treinmodellen te weatheren!
Mijn vrouw verbleef eventjes in het ziekenhuis en dus een ideale bezigheid als je er een dagje wacht op operatie, recoverie...

Weathren eh lets go
Hieronder enkele fotootjes van de resultaten, alles is gedaan met vallejo washes en droog (oeder) pigment.






















Laat de commentaar maar komen.

TBCédric

De lok is zeer vuil maar oogt naar mijn ogen realistisch! ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

mnieuwlaet

Dit is zij de foto's waarop de 6204 gebaseerd is...






Metpetergaathetbeter

#3
Persoonlijk vind ik alles geslaagd behalve die gele truck en de loc, de weathering(ik zou het misschien niet beter doen)van de loc kan mij niet echt behagen die bruine strepen vind ik te breed, het geel is te proper gebleven en daarentegen is het vervuilen te contrasterend met het veel te mooi gebleven geel (ik zeg maar mijn gedacht,eenander kan er een andere mening op na houden), ik reageerde (of durfde te)tenminste !

De vervuiling op die gele vrachtwagen vond ik te wit of te grijs op het veel (min of meer het)te propere geel ?

Trouwens met die Transit (is het toch?) ergens tegengereden, lijkt een licht te mankeren of zie ik dat slecht ?

Groeten Peter ;)

haakje verzet !

TBCédric

Citaat van: mnieuwlaet op 22 januari 2014, 21:46:26 PM
Dit is zij de foto's waarop de 6204 gebaseerd is...

Wel dan zou ik de weathering op de neus iets meer naar elkaar doen 'groeien' zodat het een grotere vlek lijkt zoals op de foto van het grootbedrijf. De weathering op de neus lijkt precies 3 apparte stukjes. Misschien een lichte wash erover doen?
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Metpetergaathetbeter

die brede strepen moet ik al terugnemen ! Was bezig terwijl foto's kwamen !
Groeten Peter

Michael

Maarten je auto's vind ik er erg realistisch uitzien, in tegen stelling tot het eerste commentaar vind ik je locomotief minder geslaagd, te vuil en niet natuur getrouw.
Maar dat is mijn idee, ik vind het trouwens wel tof dat je dit op het forum zet.

Ps Hopelijk alles goed met je vrouw?

Edit, in tussen staat je foto van de echte lok al tussen de berichten, die is inderdaad vies, maar je model vind ik nog steeds niet geslaagd.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Michael op 22 januari 2014, 21:54:05 PM


Ps Hopelijk alles goed met je vrouw?

Trouwens Maarten, ik ben even onbeleefd geweest  :-[ maar Michaël deed zoals het hoort te gaan !

Groeten Peter ;)

TBCédric

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 22 januari 2014, 21:56:44 PM
Citaat van: Michael op 22 januari 2014, 21:54:05 PM


Ps Hopelijk alles goed met je vrouw?

Trouwens Maarten, ik ben even onbeleefd geweest  :-[ maar Michaël deed zoals het hoort te gaan !

Groeten Peter ;)
Idem dito.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Michael

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 22 januari 2014, 21:56:44 PM
Citaat van: Michael op 22 januari 2014, 21:54:05 PM


Ps Hopelijk alles goed met je vrouw?

Trouwens Maarten, ik ben even onbeleefd geweest  :-[ maar Michaël deed zoals het hoort te gaan !

Groeten Peter ;)

Zo lang het maar beter gaat hé Peter
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

mnieuwlaet

Met mijn vrouw alles in orde, ze kan alweer rondlopen maar nog niet zelf haar zokken aandoen ;D

Hier een verweringsprojectje voor een collega en vriend! Het mocht een zwaar doorleefde, amper ocer levende locomotief worden...



Hier eens drie op een rij (de 6018 had toen enkel washes gekregen nog geen poederkes)


Ze zeggen altijd ge zijt een socialen typ... dus deel ik graag met jullie.

Gerolf

Wens je vrouw beterschap !

Over de verwering: knap kleurenpalet, en overwegend gewoon heel mooi gedaan
Mijn bedenking: "Waar komt het vuil vandaan" - ook vuil- en roestsporen volgen zwaartekracht en wind en zo.
Ik zie bij je 6204 sporen van boven naar beneden, maar niet steeds vanuit een hoger gelegen gootje of andere "vuil-geleider"
De 6218 is in dat opzicht veel beter geslaagd  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ems

Detail misschien, maar de 6204 heeft geen Infrabel-logo...
Groet, Edwin

mnieuwlaet

Dat is correct, van dat infrabel logo! Maar als ik me niet vergis is de 6204 geschrapt en misschine zelfs al verschroot?! Ik vond gewoon dat het net nog dat ietsje extra had met 't logo erop.

mnieuwlaet

Dezelfde "bange" collega die dus niet durft weatheren  ;) heeft de HLE2006 achtergelaten zo heb ik er zelf weer enkele uurtjes plezier aan beleefd!

Hierbij natuurlijk enkele plaatjes...





Laat maar weten wat je denkt of hoe jullie het anders en beter zouden doen. We leren elke dag bij.
Eerst gebruik ik washes van Valleyo en daarna nog met pigmentpoeders.