Schakelbare binnenverlichting en sluitlichten

Gestart door cassteels, 19 januari 2014, 14:17:23 PM

cassteels

Al doende leert men. Na vele pogingen is het eindelijk gelukt. Binnenverlichting  en sluitlichten apart schakelbaar gemaakt met een functiedecoder van ESU. Ik heb de binnenverlichting op F1 gezet (groene draad) en de sluitichten op F3 (oranje draad van de decoder). Koppelingen zijn stroomdoorvoerend zodat ik de hele stam kan schakelen.
Nu nog uitpluizen hoe ik de intensiteit van de sluitverlichting kan verzachten. Ik vind het nu een beetje te fel. Kan je dit aanpassen met de MultiMaus of heb je daar zo'n dure LokProgrammer voor nodig van ESU?



TBCédric

Mooi gedaan! Volgens mij moet je de handleiding van je decoder raadplegen welke CV je moet veranderen.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

bellejt

je kan dat doen met je multimaus.F3 weten we wel niks mee.We hebben de AUx uitagng nodig.Dan kan je via CV aanpassing de uitgang op LED zetten en dimmen.Zelfs langzaam aan /uit is mogelijk.

Snobby Crash

Intensiteit aanpassen gewoon een extra weerstandje in serie.... Experimenteer met enkele waarden tot je het resultaat naar je zin vind ! Weerstandjes kosten bijna niets....

Geert

cassteels

Met hogere weerstanden moet inderdaad lukken, maar lijkt me nogal omslachtig. Eenvoudiger moet zijn de CV aanpassen. De sluitlichten zitten op AUX2. Ik zal de handleiding met de kleine lettertjes va neus nog eens doornemen om uit te puzzelen welke cv dit moet zijn. Tips altijd welkom  ;)

OlivierV

Knap, maar een klein puntje van kritiek, je leds steken uit bij je wagon. Dit kan je eenvoudigweg verhelpen door een stukje van het staafje te knippen en weer plat te vijlen zodat het gelijk zit met het einde van je wagon, dat oogt netter. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Snobby Crash

Je kan inderdaad een weerstandje plaatsen, maar veel eenvoudiger is je CV waarde te veranderen en op deze manier je lichten te vemindren van lichtintensiteit.

Geert