Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

binnenverlichting Piko

Gestart door spinnings, 19 januari 2014, 11:04:52 AM

spinnings


Gerolf

Op een tweeassertje zou ik toch extra contactjes voorzien op de geïsoleerde wielen
of stroomvoerende koppelingen
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

spinnings

En hoe kan ik dit het beste doen.

Gerolf

Knip die slepertjes in stukken, en vouw ze in vorm
Twee stukjes hou je zoals nu, twee andere tegen de achterzijde van de wielen, zo dicht mogelijk tegen het isolatiebusje

Stroomvoerende koppelingen is een andere of aanvullende optie:
dan ga je twee of meer van die wagentjes zoals nu van stroom voorzien,
maar de stroom tevens doorvoeren/aftakken naar het naburige wagentje.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Huugooke

Zoals Gerolf zegt; maar ik zou ze allebei in twee knippen, meer naar de zijkant verplaatsen zodat ze de bovenkant van de wielen raken (indien mogelijk). Niet vergeten elke kant door te verbinden!
Op die manier geven de wielen nog wat druk en dus beter contact.
Om knipperen te voorkomen is nog enige electronica gewenst, maar dat is wat anders.

Gerolf

Druk op de wielen of minder effect van wrijving en beter bollen - het is een afweging  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

spinnings

Er zat in het pakket een anti knipper elco in, maar deze hoefde ik niet te plaatsen zei iemand in een eerder bericht.

Is er een foto van hoe deze slepers te bevestigen aan de wielen.

Huugooke

Citaat van: spinnings op 23 januari 2014, 21:46:27 PM
Er zat in het pakket een anti knipper elco in, maar deze hoefde ik niet te plaatsen zei iemand in een eerder bericht.

Is er een foto van hoe deze slepers te bevestigen aan de wielen.
Als je het zo wil houden kan die condensator wat soelaas bieden.

De sleepcontacten tegen de wielen plaatsen gaat inderdaad maken dat ze wat stroever gaan bollen. Dan kan je weer het gewicht van de wagen verhogen...
Een andere opstelling is tegen de achterkant van het wiel; je moet het afgesneden contact dan 90° plooien of zodanig draaien zodat het tegen de flens van het wiel drukt. Als je deze contactplaats dan zo dicht mogelijk tegen de as positioneert dan hebben de wielen er het minste last van. Een foto heb ik zo direct niet maar ik kan wel  iets "ensceneren" 

doomslu

Ik denk dat Robert graag iets geïllustreerd zou zien.
Helaas kan ik niet helpen, ik bezig geen rijtuigen met dergelijke slepers om een fotootje te maken...  :(

Het probleem bij wagens en rijtuigen met slechts twee assen is dat de hierboven geïllustreerde methode slechts stroom afneemt op twee wielen (de niet-geïsoleerde wielen van elke as), en dat is in de praktijk te veel onderhevig aan slechte contacten...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *