Op de baan waar ik met Lenz ABC werk gebruiken we ook Lenz decoders, dus dat gaat niet op. Het is wel degelijk een afwisselende positieve symmetrische en assymetrische puls
?? ?? ??
Volgens wat ik lees over ABC werkt het altijd als je je decoder instelt op ABC mode(niet alle oude decoders kunnen ABC aan).
Maar de vraag van de starter is hoe kan men een trein bij geel seinbeeld met verlaagde snelheid het sein laten voorbij rijden, dat zou gaan bij een BM2 van Lenz maar ik veronderstel dat de topicstarter vraagt hoe het mogelijk is bij "zelfbouw" dit te bewerkstelligen.
Ik heb volgende link geplaatst:
http://www.holleman.demon.nl/treinen/asymmetrisch.htmDaarin zegt de auteur dat als je 2 diodes "bypassed" dat er dan langzaam kan gereden worden. Zoals ik al zei begrijp ik iets niet goed in de schakeling, misschien is er een verbinding vergeten te tekenen.
Nu ik heb de moeite gedaan om het Frans draadje te lezen en buiten de 2 antwoorden waar Patrick Smout naar verwijst spreekt men over het aanpassen van cv's 123 en 134.
Wat de plaatser ook vermeld lijkt mij logisch(maar ik ben geen specialist):
D'après les essais (concluants !) faits l'hiver dernier :
Dissymétrie < 0,6v = marche normale.
Entre 0,6 et 0,9v = marche au ralenti (2 diodes).
>0,9v = arrêt (3 diodes)
Ergens in dat Frans draadje staan 3 afbeeldingen van de schema's van de BM1, BM2 en BM3; die zijn spijtig genoeg van zo'n lage resolutie dat het onmogelijk is om het schema te ontleden. Ook zegt de plaatser dat hij dat hij deze schema's vond met een paar klikken; nu ik heb een poging gedaan maar vind zelfs niet die slechte kwaliteit schema's terug.
Wat mij opvalt is de algemene stilte van de elektronica en DCC specialisten op dit forum om in dit onderwerp te reageren; heeft het iets te maken dat die specialisten ABC als iets voorbij gestreefd beschouwen en allemaal hun baan besturen met de computer(waarmee blijkbaar het ook beter kan maar waarmee het volgens mij toch complexer wordt om een baan te bouwen).