Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

type 201 - reeks 59

Gestart door Dirky, 17 januari 2014, 20:49:25 PM

1op32

Mooi project, ga het zeker volgen ! Succes !
Schaal 1/32 omdat ze de mooiste is

Dirky

Vandaag enkele stukken voor de bogies in de grondverf gezet. Ze zijn nog niet fotogeniek (of droog genoeg voor een fotosessie  :) )

misschien morgen een fotooke  ;)

Dirky

Een mock-up maak je om nu en dan bij weg te dromen... :)


Peter

Met vriendelijke groeten
Peter

evan

Begint er echt knap uit zien :o
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

C.B.

Groetjes.
Claudio.

Steven123

Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

Dirky

bedankt voor de complimenten  ;)

Vandaag een iets andere dag... :( Meer kapot gemaakt dan gemaakt. Het enige wat echt meegevallen is zijn de openingen in de "bufferbalk" die dienen als voet-opstapje.



Volgende keer beter...  :)

Dirky

Kunnen weer verder, vandaag een beetje hardware toegestuurd gekregen:



M 0,6x6 met moeren M0,6 en rivetjes van 0,3mm x 3...  :)


Davy

Een klein vraagje aan Dirky, heb je deze treinwielen ook zelf gemaakt? en is het eigenlijk waar dat alle wielen plus asjes van alle treinen (spoor0, spoor1, H0) een geharde behandeling krijgen na de afwerking om zo slijtage te voorkomen?
mooi project trouwens, over welke schaal gaat het hier?
groeten davy

Dirky

thx, Spoor 1 Davy...

De wielen heb ik voor deze mock-up geleend van een andere oudere Märklin loc.

Als er een serie-vervolg komt aan dit project worden de wielen vermoedelijk d.m.v. een 3D print gemaakt maar worden ze voorzien van geharde banden die ik laat maken in Duitsland. Harden met een constante hardheid is zonder goed gereedschap niet mogelijk.

edwin1974

Citaat van: Dirky op 16 maart 2014, 11:24:49 AM

Als er een serie-vervolg komt aan dit project worden de wielen vermoedelijk d.m.v. een 3D print gemaakt maar worden ze voorzien van geharde banden die ik laat maken in Duitsland. Harden met een constante hardheid is zonder goed gereedschap niet mogelijk.

Zijn edelstaal banden misschien een ideeëtje Dirky?

Groetjes edwin

Dirky

alle pistes blijven open  :)

loco

Dirk
Ik veronderstel dat ik je deze site niet moet leren kennen.
Ik weet niet of zij ook afzonderlijk wielbanden leveren, maar ik verondertstel van wel, of dat je tenminste met hen hierover kunt praten.
http://www.lokradsatzbau.de/Wir_fertigen/Lokradsatze/lokradsatz.html

Dirky

Deze week dit projectje nog eens van onder het stof gehaald en een offerte binnengekregen voor een officiële CE keuring bij een erkend organisme. Het wordt me steeds meer en meer duidelijk waarom kleine series zo duur moeten zijn... :(