Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

type 201 - reeks 59

Gestart door Dirky, 17 januari 2014, 20:49:25 PM

Dirky

Meer projecten dan tijd...

Maar toch de geplande lancering voor een 59 begonnen. Dit model is een mock-up die zal dienen om alles te passen...



Kap zoals ze er nu uitziet is gebouwd met MDF en balsa.

Steven123

Leuk project, ga ik zeker volgen!  ;)
Ben je van plan om er een kleine serieproductie van te maken (vanwege die mock-up)?

Veel succes,
Groeten
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

Dirky

thx Steven...

'k Ga niet overhaastig tewerk gaan maar alle onderdelen die definitief zijn, bestel ik voor een totaal van 10 locs. Het is de enige manier om verantwoorde prijzen te kunnen krijgen bij de toeleveranciers. In 't slechtste geval zullen er 10 59's rondrijden op mijn baan  ;) met aan de haak 50 M2-rijtuigen... ;D ;D ;D

Metpetergaathetbeter

ik hoop dat je een grote tuin hebt en verder succes en hopelijk een bevredigend resultaat dat resulteert in een goede verkoop !

Groeten Peter ;)

Gerolf

Succes ermee, Drik!
Ik volg dit project met extra interesse  :P
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

argilla

Dirk, fantastisch idee en de uitwerking ervan !
Hoe zie je die uitlevering ? in kitvorm ? en de schaal 1/29 ? En wat mlet de motorisatie ? 2 per boogie ?
Volg dit met meer dan belangstelling......(.Misschien heel misschien een 59 in mijn tuin eindelijk zou ik zo zeggen ! )Maar allezins een pracht initiatief ;) :D 




Heb nog een voorstel Dirk ( waaraan als jij het  wilt, ik wil meewerken) een NMBS station op die schaal in kitvorm ?
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Steam.N

Dirk, meer dan interessant project !
Je mockup ziet er al prima uit !
Succes  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Cord

Prachtige aanzet. Lijkt me een bijzonder topic om te volgen.
Groet,
Wim
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Dirky

#8
Bedankt...

Vandaag maar een half uurke tijd gehad en wat onjuistheden uit de vorm van het cabinedak gehaald... Maar nog niet helemaal OK! :(



Schaal 1/29 zal wel moeilijk worden tenzij je er 10 kan verkopen  :D

Dirky

#9
beetje een valse start...

Kap uit mijn handen geglipt en tegen de vlakte... Eén kop beschadigd en bij het verwijderen een gaatje gemaakt  :(


Schade hersteld en meteen MDF gebruikt i.p.v. balsa. Als het nog eens zou gebeuren... :)



Michiel

Dat moet ontzettend schrikken zijn geweest, en waarschijnlijk een persoonlijke conversation met god. Maar je hebt het toch terug goed hersteld gekregen. Gelukkig!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Kris

Dirky
Ziet er al goed uit , ik weet hoe moeilijk de vorm van de neus is , gebogen lijnen in alle richtingen ,
Er zal wel een vloekje gevallen zijn denk ik , ik ken het gevoel ...

Kris

Dirky

thx...

Vloeken doe ik niet vlug. 'k Heb mezelf getraind in het "kalm blijven" en dat lukt best aardig... Of je nu vloekt of niet, je moet het toch herstellen. ;)

Ik ben nu wel tevreden van het cabine-dak maar 't zal pas duidelijk worden als er een laag (groene) verf op zit of de gelijkenis met ware grootte OK is. Het is inderdaad geen makkie om het in vorm te krijgen. De kap loopt spits toe, de neus helt schuin naar achter en het dak heeft een ellips-vorm... Gelukkig heb ik vroeger veeeeeeel modelvliegtuigen gebouwd en is vorm-schuren iets wat ik daardoor nog in de vingers heb. Probleem is dat er geen "plan" is met doorsneden en dat er moet vergeleken worden met fotomateriaal. Schrale troost is dat de H0 modellen op de markt ook niet juist lijken! :)

Steam.N

Dirk, dat heb je mooi hersteld !  Gelukkig.
Je ziet niets meer van de schade  8)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Rangeerduivel

Heb hem vandaag in levende lijve en echt hout gezien,het dreigt bangelijk goe te worden,benieuwd naar het eindresultaat!
Al zal ie wat groot zijn voor mijn HO baantje...

;)