Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Loksound V4 + V5 HLD 55/CFL 1800

Gestart door D_Loc, 16 januari 2014, 23:51:01 PM

D_Loc

Citaat van: pandur op 16 mei 2016, 20:49:32 PM
Dirk,
Weer bedankt voor deze mooie bijdrage,
klinkt super , ongelooflijk hoe je dit voormekaar krijgt  :D
Eric
Ik ben er ook wel even mee bezig geweest om dit resultaat te bereiken. Het testen van het schema in de Lokprogrammer software liep voorspoedig, echter het gedrag in de echte loc pakte toch iets anders uit dan gedacht. Er bleken toch telkens nog wat foutjes in het schema te zitten die je niet hoort in simulator maar wel ziet als het geluid in de loc zit, zoals de loc die al begint te rijden terwijl het geluid eerst had moeten opschakelen. Telkens na een aanpassing het geluid weer in de decoder geladen à 45 minuten per keer...
Eigenlijk zou tijdens de simulatie aangegeven moeten worden welke route in het schema wordt gevolgd en welke container wordt afgespeeld, dit zou het debuggen aanzienlijk vereenvoudigen zonder het geluid telkens in de decoder te hoeven laden. Misschien moet ik dat maar eens voorstellen bij ESU...

Citaat van: BC911 op 16 mei 2016, 21:51:51 PM
Heel mooi! Je zou er bijna zo'n loc voor gaan aanschaffen  ;).
Thanks!
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

loebaske

Dirk, straks gaat je nog in dienst bij ESU ..... iemand me zoveel kennis kan men daar wel gebruiken.


treinenhobby

Goede avond,
Weer een waar kunstwerkje geworden zeg!

Blij dat ik een reeks 55 heb, anders had ik dit geluid niet nodig gehad.  :D :D

groet, Paul.
 

ceuleer

Een vraagje over deze soundfile, is deze sound ook geschikt voor de 62 reeks ?
Met dat video archief van Peter te bekijken, lijkt de sound van de 62 sterk op die van de 55.

mark7758

Motor is van de zelfde fabrikant. Maar reeks 62 is 12 Cilinders en Reeks 55 18 cilinders.
Klinkt erg leuk. :)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

D_Loc

De 55 heeft volgens mij ook iets grotere ventilatoren maar misschien is dat alleen het idee.
Als ik het verschil in geluid zou moeten omschrijven dan klinkt de 62 wat haperig en de 55 vloeiend/volmaakt.
Ik zou graag nog eens een goede geluidsopname van de 62 maken met ventilator ingeschakeld voor een Loksound.

PS. De 55 heeft 16 cilinders ipv 18 maar ik vermoed dat het een tikfoutje is van Mark.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

ceuleer

Dus eigenlijk zou ik uw file van de 55 ook in een 62 kunnen gebruiken.

mark7758

Je heb gelijk dirk. Was te laat. Sound opname. Zal mijn baas eens vragen wat mogelijk is.
Die ventilator hoor je soms erg goed.  8)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

D_Loc

Citaat van: ceuleer op 12 september 2019, 01:06:16 AM
Dus eigenlijk zou ik uw file van de 55 ook in een 62 kunnen gebruiken.
Dat kan inderdaad, het geluid komt behoorlijk in de buurt. Kijk anders eens naar het recente filmpje van Peter, daarin zijn veel 62'ers te zien en te horen. Er zit ook een opname van een 55 tussen dan kun je zelf bepalen of je het verschil in geluid acceptabel vindt om de 55 in een 62 te laden.
Je kan later altijd beslissen om een ander geluid in de decoder te zetten als het toch niet bevalt.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

D_Loc

Citaat van: mark7758 op 12 september 2019, 06:35:56 AM
Je heb gelijk dirk. Was te laat. Sound opname. Zal mijn baas eens vragen wat mogelijk is.
Die ventilator hoor je soms erg goed.  8)
Mocht er wat mogelijk zijn dan hoor ik het wel  ;)
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

ceuleer

Ok Dirk, ik vond ook al dat de sound er zeer hard op trekt.
Dus we zien wel.  ;)

Johnnytrein

Is de sound file nog verkrijgbaar en woont er iemand in de buurt van Mortsel om dit geluid op mijn 55 ers van VBV wil installeren? Een programmer is aanwezig .
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Rangeerduivel

Citaat van: ceuleer op 12 september 2019, 01:06:16 AM
Dus eigenlijk zou ik uw file van de 55 ook in een 62 kunnen gebruiken.

Zou ik toch niet doen hoor, al is het weinig, er is toch wel een verschil in klank(kleur) tussen de twee machines...,
De 55 heeft méér en waarschijnlijk ook zwaardere ventilatoren, best te zien aan de roosters in het dak.
Trouwens, de 62 sound van Esu voor de V4.0 valt best te pruimen, de vorige versie (3.5) was iets minder!

;)

bellejt

inmiddels ook beschikbaar voor de v5 reeks

D_Loc

Citaat van: Johnnytrein op 13 september 2019, 13:55:52 PM
Is de sound file nog verkrijgbaar en woont er iemand in de buurt van Mortsel om dit geluid op mijn 55 ers van VBV wil installeren? Een programmer is aanwezig .
PB gestuurd voor de soundfiles.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk