Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Loksound V4 + V5 HLD 55/CFL 1800

Gestart door D_Loc, 16 januari 2014, 23:51:01 PM

Rangeerduivel


D_Loc

Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Rangeerduivel

Gisteravond (heeft Olivier) jouw geluid van de 55 in mijn 5515 geinstalleerd,

MAN WAT EEN VERSCHIL!!!

Het is ronduit prachtig,datzelfde geluid moet ook uit de luidsprekers van mijn 5525 komen,nu staat daar nog de sound van VBV op,maar dat moet maandag veranderen,
Olivier,slijp je mes maar! ;D
Bedankt Dirk,en een dikke pluim voor je (kunst)werk...

;)

Echter een klein vraagje;
Ik zou graag de optrek-snelheid wat vertragen,kan /mag ik nu aan CV3 iets wijzigen zonder gevaar...?

bellejt

jahoor Rudy mag je gewoon doen.Dat veranderd niks aan de tijdsloten waar je geluid inzit.

D_Loc

Idd Rudy, zoals Bellejt al aangeeft kan je de CV voor de optrek vertraging gewoon wijzigen. Het enige dat kan beuren als je ook de remvertraging langer maakt dat het remgeluid al gestopt is voordat de loc stilstaat.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Rangeerduivel

Citaat van: D_Loc op 04 augustus 2015, 12:54:54 PM
Idd Rudy, zoals Bellejt al aangeeft kan je de CV voor de optrek vertraging gewoon wijzigen. Het enige dat kan beuren als je ook de remvertraging langer maakt dat het remgeluid al gestopt is voordat de loc stilstaat.

OK,bedankt allebei,
aan de remmen hoef ik niet te komen,enkel optrekken wat vertragen,ik zie niet graag een lange,volgeladen trein wegschieten als en Porsche! ;D

;)

patrick smout

Citaat van: D_Loc op 27 juli 2015, 23:57:45 PM
Jazeker, en nog wel van de echte 55 (de 5536).
Hier hoor je het rem geluid: https://youtu.be/_nOIW4bZHmQ?t=5m22s (de echte opname: https://youtu.be/18s0aTTohZU?t=32s)
Heel mooi!

Wanneer en hoe wordt het remgeluid bij jou geactiveerd?
Misschien een vreemde vraag maar ik krijg het remgeluid op mijn VBV 55rs met LS 3.5 niet mooi werkend in samenwerking met Koploper. Koploper remt namelijk zachtjes af waardoor het remgeluid bijna nooit getriggerd wordt. Al heel veel gespeeld met de CV settings maar het blijft een kort piepje of niets. Het eenvoudigste zou zijn dat het remgeluid ook gewoon geactiveerd kon worden door een functie. Vanuit koploper zijn er dan mogelijkheden zat om het geluid naar wens te activeren.

mvg,

Patrick
Is zoiets te realiseren?
Met vriendelijke groeten,

Patrick Smout

Rangeerduivel

Citaat van: D_Loc op 04 augustus 2015, 12:54:54 PM
Idd Rudy, zoals Bellejt al aangeeft kan je de CV voor de optrek vertraging gewoon wijzigen. Het enige dat kan beuren als je ook de remvertraging langer maakt dat het remgeluid al gestopt is voordat de loc stilstaat.

Heb dus toch de remvertraging wat aangepast(zeg maar verlengd),
hij remt nu mooi langzaam af,maar het remgeluid is nu 3X na elkaar hoorbaar,met telkens een korte tussenpauze.
Dus valt nog heel goed mee

;)

Ben

Citaat van: patrick smout op 06 augustus 2015, 23:50:51 PM

Misschien een vreemde vraag maar ik krijg het remgeluid op mijn VBV 55rs met LS 3.5 niet mooi werkend in samenwerking met Koploper.


Het is mij ook nooit gelukt Patrick, helaas.

Gr, Ben.

bellejt

hoe staat jullie decoder geprogrammeerd ? De betreffende CV's moeten op 1 staan voor koploper.

Ben

Al mijn decoders staan bij het rijden met Koploper op 1,25 seconden.

Gr, Ben.

D_Loc

Citaat van: Rangeerduivel op 07 augustus 2015, 09:19:30 AM
Citaat van: D_Loc op 04 augustus 2015, 12:54:54 PM
Idd Rudy, zoals Bellejt al aangeeft kan je de CV voor de optrek vertraging gewoon wijzigen. Het enige dat kan beuren als je ook de remvertraging langer maakt dat het remgeluid al gestopt is voordat de loc stilstaat.

Heb dus toch de remvertraging wat aangepast(zeg maar verlengd),
hij remt nu mooi langzaam af,maar het remgeluid is nu 3X na elkaar hoorbaar,met telkens een korte tussenpauze.
Dus valt nog heel goed mee

;)
Ik zal eens kijken of ik het remgeluid in de toekomst nog wat kan verbeteren, ik gebruik daar nu één losse sample i.p.v. een "start-loop-end" constructie.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Rangeerduivel

Morgen wordt de D_loc sound ook geladen op de decoder van mijn 5525,
het is niet te vergelijken met wat er nu op staat,de sound van VBV.
Die is op zich al veel beter dan de ESU-sound,maar de "D_loc-sound overtreft alles met glans!
Doe zo voort Dirk.
Al eens een voorbeeldje naar VBV gestuurd? ;D
Zij beweren nochtans dat zij de originele sound hebben... :-\

;)

Maak je borst maar nat tegen dat de NMBS 59 zijn intrede doet! ;D ;D

D_Loc

Citaat van: patrick smout op 06 augustus 2015, 23:50:51 PM
Citaat van: D_Loc op 27 juli 2015, 23:57:45 PM
Jazeker, en nog wel van de echte 55 (de 5536).
Hier hoor je het rem geluid: https://youtu.be/_nOIW4bZHmQ?t=5m22s (de echte opname: https://youtu.be/18s0aTTohZU?t=32s)
Heel mooi!

Wanneer en hoe wordt het remgeluid bij jou geactiveerd?
Misschien een vreemde vraag maar ik krijg het remgeluid op mijn VBV 55rs met LS 3.5 niet mooi werkend in samenwerking met Koploper. Koploper remt namelijk zachtjes af waardoor het remgeluid bijna nooit getriggerd wordt. Al heel veel gespeeld met de CV settings maar het blijft een kort piepje of niets. Het eenvoudigste zou zijn dat het remgeluid ook gewoon geactiveerd kon worden door een functie. Vanuit koploper zijn er dan mogelijkheden zat om het geluid naar wens te activeren.

mvg,

Patrick
Is zoiets te realiseren?
Hoi Patrick,

Het remgeluid kan theoretisch ook onder een functietoets worden gezet alleen heeft VBV zijn Loksound niet vrijgegevens dus dan wordt het lastig...

Ik heb van mijn Loksound V4 begin vorig jaar ook een V3.5 32 Mbit versie gemaakt maar die heb ik nooit in een decoder kunnen testen omdat ik geen V3.5 32 Mbit decoder bezit. Ik heb wel in Lokprogrammer een test kunnen uitvoeren door deze weer te converteren naar een Loksound 4 en vervolgens kunnen testen via sound slot simulation.

Op zich lijkt het geluid goed te werken alleen is er een klein risico dat het geluid op een bepaalde plek blijft hangen wanneer het geluidsschema de route met ventilator volgt én de snelheid niet boven de 190 op een schaal van 255 komt én er vervolgens echt heel erg rustig wordt vertraagd. Ik denk echter dat in de praktijk deze situatie niet zo vaak voorkomt.
Als je wilt mag je hem proberen (mits decoder natuurlijk een 32 Mbit is) en dan wil ik het remgeluid wel onder een functietoets zetten.
Echter als je niet tevreden bent, ben je wel het VBV geluid kwijt. Waarschijnlijk zullen ze het wel terug willen laden maar daar kan ik geen garantie voor geven.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

ERVIN

Citaat van: Rangeerduivel op 09 augustus 2015, 15:08:16 PM
Morgen wordt de D_loc sound ook geladen op de decoder van mijn 5525,
het is niet te vergelijken met wat er nu op staat,de sound van VBV.
Die is op zich al veel beter dan de ESU-sound,maar de "D_loc-sound overtreft alles met glans!
Doe zo voort Dirk.


Volmondig mee eens!!!  ;)