Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

ask.com

Gestart door argilla, 12 januari 2014, 09:15:37 AM

argilla

Werk onder win 7. Telkens mijn opening blad google gebruik draait er ongewild het tweede en derde blad ask.com mee (opstarten) naast google.
Heb al in configuratie " onderdelen en programma's verwijderen" gekeken maar daar staat geen ask en ook geen searchnu en searchqu in
Hoe kan ik dit vervelend ding verwijderen heeft iemand dat ook al voorgehad en hoe heb je het kunnen verwijderen ? dank  ;)
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Gerolf

Ik denk dat je de invoegtoepassingen van Internet Explorer eens moet bekijken ;-)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

jakke

Uiteraard hetzelfde bij Firefox , add-ons of extenties , bij het klikken op het knopje firefox linksboven , kan je uit of in schakelen .
De oorzaak , misschien handig voor de toekomst , goed letten bij het installeren van nieuwe software . Men kan soms een vinkje wegklikken bij een installatiesuggestie . Maar dat zal je wel weten . :)
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

Stieven76

Heb je toevallig geen Java update gedaan? Ik dacht dat daar zo'n checkbox opstaan om ask.com te installeren. als je dan iets te snel klikt en de checkbox niet afvinkt dan heb je prijs.


Verwijderen: [size=78%]http://pc-en-internet.infonu.nl/tips-en-tricks/90931-zo-verwijder-je-askcom-van-je-computer.html[/size]


Het zit inderdaad ook in de Java installer:



Onderaan deze pagina staan ook nog links om het terug te verwijderen:
http://www.java.com/nl/download/faq/ask_toolbar.xml

argilla

hier zat de fout



Instellingen
Beheer je gesynchroniseerde gegevens via
Google Dashboard.
Je Google-account ontkoppelen... Geavanceerde synchronisatie-instellingen...Bij opstarten

De pagina 'Nieuw tabblad' openen
Verder gaan waar ik ben gebleven
Een specifieke pagina of een reeks pagina's openen.
Pagina's instellen


hier kan je aanduiden welke openingspagina en ook nevenpaginas wilt aanvinken en ask stond erbij dus ask.com "uitvinken" en alles is in orde.
Dank U voor alle info  ;)
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

philippe_007

id, ask.com wordt samen geïnstalleerd  mate Java (staat standaard aangevinkt).
je kan deze terug verwijderen via controle paneel - programma's...

OlivierV

Citaat van: philippe_007 op 13 januari 2014, 16:13:44 PM
id, ask.com wordt samen geïnstalleerd  mate Java (staat standaard aangevinkt).
je kan deze terug verwijderen via controle paneel - programma's...
Ook niet vergeten de registersleutels te verwijderen voor ASK, die blijven nog al eens hangen ... Moet je enkel een beetje thuis zijn in het register.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

bellejt

ff 2 programmaatjes draaien : anti-malwarebytes en daarna cc cleaner.Is alles meteen weg aan brol.Doe dit hier om de week en na een verdachte download.

argilla

helaas Belljet heb ook CC cleaner maar daar kreeg ik die ask.com niet weg hoor!
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

bellejt

wel eerst verwijderen via software van windows zelf.Daarna beide draaien om de registersleutels te verwijderen.Ik gaf een aanvulling op de gegeven info..

http://pc-en-internet.infonu.nl/tips-en-tricks/90931-zo-verwijder-je-askcom-van-je-computer.html

argilla

Johnny heb ik ook gelezen dat artikel maar zo werkte het echt niet bij . zelfs niet die beruchte searchnu en searchqu was niet te vinden in de lijst. Ik denk dat dit artikel slaat op een oudere ask.com
Bij is alles verdwenen zoals ik het hier boven heb beschreven en komt ook niet meer terug.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

bellejt

maar dan staat het wel nog op je pc hoor.En er blijven nog registersleutels over die later problemen kunnen geven.Als je die 2 programmaatjes draait dan zijn die ook verdwenen.Heb die ask.com ook al eens gehad en ik heb hem anders verwijderd maar als ik dat uitleg dan zullen de meeste hun PC verknoeien.Dan ga je zelf in het register en op je HDD dingen wegvegen.
Met die 2 programma's gaat dat automatisch voor je registervermeldingen.De directory van Ask.com kan je wel manueel verwijderen.Moet wel gebeuren voor je de programmaatjes draait.
PS : de vink wegdoen in je browser zet enkel de extentie van je programma buitenspel voor de betreffende browser.