Verkopen ? Graag ! Service ? Daar heb ik geen tijd voor !

Gestart door ceuleer, 08 januari 2014, 13:24:34 PM

evan

Gunter lees m'n vorige post nog ns even aandachtig ;)

Uw decoder werkt prima, maar uw loc vereist andere - niet standaard - instellingen.  Daar kan geen enkele winkelier aan doen he :) wel de fabrikant van de loc. 

Groetjes,

PS: Lees best eerst even de handleiding van uw lokprogrammer  ;D





Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

MARKLINRIJDER

Gunter,

Ik begrijp je ontevredenheid hier toch even niet.  Zonder partij te kiezen ;-)

Je koopt een loc in bij een winkelier en gaat dan te raden voor een decoder bij een derde partij.
Hiermee geen probleem.   

Maar nu verwijt je die derde partij dat de decoder het niet doet, terwijl deze het wellicht wel gewoon doet maar niet in jouw model.

Dat je 3de winkelier het niet op 1, 2, 3 oplost is normaal naar mijn denken.    Moest je de loc nu wel bij die winkelier gekocht hebben, en er een decoder laten instoppen hebben door hem en jij werkt niet had je recht van spreken.  Maar nu, ik twijfel.

Je kan het een beetje vergelijken met een auto waarvoor je winterbanden koopt, koop je de banden op een derde plaats en passen ze niet ga je toch ook niet bij je winkelier staan lopen zeuren dat die niet passen.

Ik hoop in ieder geval dat beide partijen er beter uit komen dan nu.   En daar waar geholpen kan worden willen we dat gerust doen.

Grtjs,

David

ratje

Decoders die niet doen wat ze moeten, kreeg er eerst ook bang van. Nu ondertussen al geleerd inderdaad de handleiding te lezen (soms nogal sukkelachtig) om de juiste cv's in te stellen. Indien dit niet lukt raadpleeg ik internet om voorgekauwde instellingen te vinden, en dan maar instellen. Soms een paar keer de decoder resetten en terug proberen.
Nu als ik naar de winkel zou gaan om dit te doen, zou ik kunnen begrijpen dat het een hele tijd duurt voor ik mijn loc terugzie (tenzij ik de loc ook daar zou hebben aangekocht). Verder kan ik alleen maar positief zijn over het contact bij HST. Na de eerste kennismaking ging ik buiten met heel wat nieuws en een heel goed gevoel.
Vriendelijke mensen met een mooie ruime keuze. En toch een klant bij  ;D
trial and error, learning and fun
http://users.skynet.be/mijnmodelspoor

Koen

Citaat van: ceuleer op 09 januari 2014, 18:41:06 PM
Ik word mottig van sommige reacties.

Ik kan je maar een raad geven: bekijk de situatie niet alleen vanuit jou standpunt. Tenslotte heb jij enkel last van uw eigen visie  :-[.
Je hebt twee opties in dergelijke situatie: je kwaad maken ofwel relativeren. Naar mijn bescheiden mening ga je in het laatste geval je veel gelukkiger voelen.

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

rgp

Hallo,

De hamvraag is hier nog steeds niet gesteld, namelijk toen je de decoder kocht wist de verkoper voor welke lok het was ?

Indien neen, dan sorry Gunther dan heeft de evrkoper van de decoder voor mij geen fout gemaakt en heb je twee keuzes:
a. je doet de aanpassingen zelf
b. je vraagt het aan de verkoper van de decoder of aan iemand anders en je schikt je naar de regels van de afhandeling van het probleem.

Indien ja, dan is de verkoper in fout en had hij je moeten inlichten dat je zelf nog wat werk zou hebben.  Een goede verkoper zou je in feite een aangepaste decoder moeten leveren (plug and play)

Roland

PietB

Citaat van: rgp op 10 januari 2014, 10:07:09 AM
De hamvraag is hier nog steeds niet gesteld, namelijk toen je de decoder kocht wist de verkoper voor welke lok het was ?
Roland heeft hier een ijzersterk punt.
Komt ook nog eens bij dat volgens het Europeese Consumentenrecht een leverancier voldoend de gelegenheid gegeven moet worden om in geval van garantie(wat ik in dit geval zéér betwijfel) de zaak te herstellen cq voor de klant in orde te maken.
Ik geloof niet dat ceuleer die gelegenheid heeft geboden aan HSTVerhaegen.
En nu kun je natuurlijk verongelijkt, omdat je achter in de rij moet aansluiten, proberen hier de goede naam en faam van een bedrijf te bezoedelen, maar dat is wel erg makkelijk.
Maar dat geeft mi. geen pas, omdat HSTVerhaegen wel heeft geprobeerd het probleem te verhelpen.
En dat het de eigen keuze van ceuleer was hier geen gebruik van te maken.

Dan is het bashen van deze handelaar ook niet netjes.

grt Piet.

ceuleer

mannekes, a.u.b., natuurlijk heb ik gezegd voor welke lok ik de decoder nodig had, hij heeft me zelfs de juiste luidspreker mee verkocht want bij de decoder zit een ronde standaard luidspreker, hij wist goed welke(rechthoekige) hij moest meegeven voor de mehano class 66. Hij heeft me doorgestuurd naar de ESU stand want daar werd gratis geprogrammeerd.
Ik heb 3 maand de gelegenheid gegeven de decoder in orde te maken, hebben jullie dan nog meer geduld ?
Lezen jullie eigenlijk wel wat ik hier neerschrijf ?
Nu gaat waarschijnlijk weer iemand anders er nog een ander verhaal achter zoeken, ik zal het probleem zelf wel oplossen met de lokprogrammer die ik nu zelf heb aangeschaft.
Ik dacht bij aankoop dat het zoals je zegt "plug and play" zou zijn, niet dus.
En hier iets schrijven over slechte service vinden jullie niet netjes, awel, mij na 3 maand de loc meegeven met dezelfde fout in de decoder is ook niet netjes, hij wist dat ik hem kwam ophalen op de middag, hij was er zelfs niet, hij heeft zijn vrouw achter den toog gezet om mij af te wimpelen.
Iedereen mag er het zijne van denken, waarschijnlijk zijn er toch mensen waar dit voorval herkenbaar voor is.
Op de beurs in Genk stond 20 m verder een Duitser die ook decoders verkocht aan vergelijkbare prijzen, ik dacht, ik zal maar bij een Belgische handelaar kopen, er word al zo dikwijls verweten dat de Belgische winkels kapot gaan door de Buitenlandse, door beurzen en internet, ik heb nu spijt dat ik niet bij die Duitser gekocht heb, dan had ik ook geen service gehad, maar dan had ik het ook niet verwacht.
Dus, als ik niet op service kan rekenen, koop ik er niet meer, en dit draadje is gestart om de mensen te verwittigen dat een vriendelijke persoon achter de toog de problemen niet altijd oplost.

just4fun

Citaat van: bossie op 10 januari 2014, 11:45:40 AM
Dan is het bashen van deze handelaar ook niet netjes.
En ook niet zo netjes vind ik het zwart maken van een handelaar omwille van 1 slechte ervaring bij 1 aankoop.
Dit wil zeggen dat 100% van uw aankopen fout zijn gelopen (wat dus mogelijk is).
Maar een steekproef met maar 1 proefneming houdt geen steek.
Paul

Stieven76

Een vraagje, als de decoder door ESU zelf geprogrammeerd is, is het dan niet de fout van ESU en niet van de verkoper van de decoder? De verkoper verkoopt jouw een werkende decoder die jij dan ergens anders laat programmeren. Dat het programmeren niet is zoals het zou moeten zijn, daar kan dan de verkoper toch niets aandoen?
Of zit ik mis met mijn redenering?



ceuleer

ik geef het op, ik ga vanaf nu mijn eigen draadje niet meer lezen, van mij mogen jullie een groepsaankoop organiseren bij Verhaegen, het interesseert mijn niet meer wat jullie ervan denken.
Af en toe komt er hier wel een draadje van iemand die zich benadeeld voelt, van mij mogen ze vanaf nu hun plan trekken.

rgp

Hallo,

Gunter het staat niet echt duidelijk in je eerste mail dat je gemeld hebt aan de verkoper dat het voor een welbepaalde lok was.  Als ik het herlees, ga ik ervan uit dat het gemeld werd, dus wist de winkelier dat het voor een welbepaalde lok was (bewijs is ook de luidspreker)

Wat dat van één slechte ervaring aangehaald door Paul houdt geen steek.  Er wordt nergens vermeld dat 100% van de aankopen, gemaakt door kopers fout zijn!

Als ik zie hoe snel "modelbouwers" een ESU kunnen programmeren, dan weet ik genoeg over handelaren >:(.

Maar het is een wijdverbreid verschijnsel: de klant kan de pot op, en als die klant het dan zelf oplost, ook voor anderen dan wordt hij beschuldigd van zwartwerker; als een potentiele klant een offerte vraagt voor een groepsaankoop en na maanden geen antwoord krijgt en zelf begint te bouwen, dan wordt hem oneerlijke concurrentie verweten. :o

Best is dat er sommigen eens een cursus bedrijfsbeheer, marketting, klantvriendelijkheid en klantenservice gaan volgen


Roland

B_Modelbouw

Beste Gunter,

Uit deze discussie gaan we toch niet uit geraken en voor we het weten zijn we weer enkele maanden verder met welles-nietes reacties,
en waarbij je loc het nog steeds niet doet.

Bij deze bied ik mijn hulp aan om jou loc in orde te brengen...

Weet één ding 'Plug & Play' is tegenwoordig echt niet meer zo van zelfsprekend ...
- Fabrikanten brengen hun eigen licht printen uit, waarbij de standaard settings van decoders dienen aangepast te worden.
- Fabrikanten brengen loc's uit met de voorkeur voor één decoder fabrikant (niet compatibel met andere merken)
- In loc's worden tegenwoordig zo veel snufjes ingestoken die nog eens afwijken per model en type (noodseinen, frontwissel, ...)
  de decoder fabrikant moet hier dan maar mee op inspelen, waardoor er van één loctype verschillende decodersettings mogelijk zijn.
- Met standaardisatie zou het allemaal vereenvoudigen, maar niets is minder waar en het aanbod van verschillende systemen is enorm
  toegenomen.
Als Digitale-leek is het dan ook best moeilijk om het bos nog door de bomen te zien.

In ieder geval mijn aanbod blijft geldig ...     

Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


Rangeerduivel

Als je bij één en dezelfde handelaar een lok koopt mét bijpassende decoder erin of erbij,al dan niet af fabriek,dan is er niets aan de hand en heb je ook recht om spreken als er iets niet naar behoren werkt,dus 100% waarborg.
En als er dan toch iets niet klopt,sta je wel op de eerste rij in plaats van achteraan aan te schuiven!
Iedere handelaar die zichzelf en vooral zijn klant respecteert zal dan springen om te zorgen dat het door hem verkochte product naar behoren funktioneert...
De rest is huilen met de pet op...

;)