Verkopen ? Graag ! Service ? Daar heb ik geen tijd voor !

Gestart door ceuleer, 08 januari 2014, 13:24:34 PM

ceuleer

Op Euromodelbouw in Genk in oktober 2013 heb ik een esu loksounddecoder gekocht.
HSTVerhagen stond daar met een stand. Je kan direct bij esu de sound laten progammeren vertelde hij mij. Ok, alles betaald, ik naar esu, de decoder wordt geprogrammeerd.
Thuis gekomen blijkt dat de verlichting niet werkt, fout in de file voor de V4 loksound 21 pins voor de nieuwe mehano class 66/77.
Ik naar de winkel in Berchem op 16 oktober om de loc klaar te laten maken.
ESU zou een nieuwe file maken en doorsturen, maar de nieuwe was blijkbaar ook niet goed.
Hij zou het zelf oplossen. Ondertussen vele malen gebeld en tot in Berchem gereden, dat zou allemaal in orde komen, nog enkele instellingen en alles werkt dan perfect.
Ondertussen is mijn geduld op, ik ben de loc zopas gaan terughalen, hij is dus nog niet klaar, ik zeg tegen zijn vrouw "amai, das ook nogal service"
"Als je wil dat het klaar geraakt moet je uw beurt afwachten" zegt die...
Ik wacht verdomme bijna 3 maand ! >:(
Daar hebben ze de laatste cent aan mij verdient.
Als je iets besteld in't buitenland heb je nog betere service...

jakke

Oei , jij durft .

Een verkoper met naam noemen i.v.m. een service die niet is zoals je wenst ...
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

dani

Citaat van: jakke op 08 januari 2014, 14:30:16 PM
Oei , jij durft .
Welkom in het tijdperk van de nieuwe media, Jan....
De tijd van je stilzwijgend je broek afsteken en je door de handelaars te laten n****en  is voorbij vrees ik,  "den mensch" wordt mondiger.


Je ziet dit meer en meer als drukkingsmiddel in de "sociale media" verschijnen.  En grote(re) bedrijven hebben zelfs half- of full time mensen in bedrijf om dit soort klachten op te sporen en te helpen oplossen (kijk bvb naar  BPost)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.


adrievans

Citaat van: milocomarty op 08 januari 2014, 15:27:38 PM
Ligt dit nu aan ESU of aan Verhagen  ???

Allebei toch denk ik,ESU als het aan het file-tje ligt,de handelaar omdat er na 3 maanden nog geen goede oplossing is.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Huugooke

Tja, als de handelaar zelf, van de fabrikant of groothandel geen goed materiaal of informatie krijgt, dan kan die sukkelaar er ook niks aan doen! Hij is de boksbal die de klappen krijgt, want probeer als eindgebruiker maar eens bij die fabrikant binnen te geraken.

En qua nieuwe media: de laatste tijd duiken er herhaald filmpjes op die met de camera op de auto gemaakt worden.
Opnames van verkeers-brutussen en andere rare vogels. In sommige landen is het blijkbaar al standaard uitrusting voor de wagen, wie zo geen "bewijs" heeft kan bij zijn verzekering aldaar fluiten. Hopelijk geen trend, maar wie gaat dat tegenhouden.

En helemaal naast de kwestie: gisteravond op VRT die reportage gezien over printerinkt? Over broeken af en n****n gesproken!

Mattias

Ik bestel, samen met een kennis uit onze club, vanaf heden onze decoders bij amw.huebsch.at
Eerlijke prijs voor zimo-decoders en gerief.

We hadden een handregelaar besteld, maar die was bij hem niet binnen.
Toen hij hoorde dat wij de week erna een beurs hadden, is hij persoonlijk naar de zimo-fabriek gegaan om een gepersonaliseerd exemplaar op te halen voor ons!!
Ze ik persoonlijk bij ESU niet gebeuren, om eerlijk te zijn..

Verder hebben we hen enkele malen vragen gesteld, toen we in de miserie zaten, en hij ging telkens persoonlijk te rade bij de werknemers van zimo zelf.
Telkens max 1 dag moeten wachten op antwoord.
In de meeste gevallen binnen de 8 uur al respons!
Dat zie ik vele winkeliers ook niet doen..

Enige nadelen zijn dat de stukken uit Oostenrijk komen, en dus opgestuurd moeten worden.
En het feit dat de prijs van het gerief wat hoger ligt dan de doorsnee merken..
Maar kwaliteit heeft nu eenmaal een prijs... 8)
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

ceuleer

Citaat van: Mattias op 08 januari 2014, 16:49:55 PM

Verder hebben we hen enkele malen vragen gesteld, toen we in de miserie zaten, en hij ging telkens persoonlijk te rade bij de werknemers van zimo zelf.
Telkens max 1 dag moeten wachten op antwoord.
In de meeste gevallen binnen de 8 uur al respons!
Dat zie ik vele winkeliers ook niet doen..
8)

Dat is nu eens SERVICE !

rgp

Hallo,

Bij ons in de club (De Pijl) rijden we al van begin jaren 90 met ZIMO (toen nog Zimo-verfahren, DCC bestond nog niet).  Alles in Duitsland gehaald, prima service, ook van Zimo zelf.  Is duurder, maar de kwaliteit + service zijn dan ook navenant.

Roland

Thommy

Citaat van: Huugooke op 08 januari 2014, 16:17:13 PM
Tja, als de handelaar zelf, van de fabrikant of groothandel geen goed materiaal of informatie krijgt, dan kan die sukkelaar er ook niks aan doen! Hij is de boksbal die de klappen krijgt, want probeer als eindgebruiker maar eens bij die fabrikant binnen te geraken.

sorry, eigenlijk moet de handelaar er ook zelf achter zitten. Ik werk bij een kleine zelfstandige als brom- & motomecanicien. Als er gerief niet tot bij ons komt, of foute leveringen of garanties die niet nageleefd worden, dan bellen we om te duwen bij de leverancier. Doe je dat niet als handelaar, dan komt er niets in huis hoor.

Dus het is zeker een gedeelde fout, maar ik leg het probleem zeker grotendeels bij de handelaar.
Greetz

Thommy

doomslu

Ik zou graag eens de andere zijde van de medaille horen...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ceuleer

Citaat van: doomslu op 09 januari 2014, 08:56:11 AM
Ik zou graag eens de andere zijde van de medaille horen...

Luc, ga jij mijn woorden nu in twijfel trekken ?
Hier een link van een reactie op dit forum op 27 november 23.33 uur waar ik al iets vertelde over de problemen met de loksounddecoder .
http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,12248.msg238488.html#msg238488

So what, ik heb dit eigenlijk niet geplaatst om steun of tegenstand te krijgen van jullie, iedereen mag gewoon weten wat mijn ervaringen zijn met deze persoon.
Zoals ik al gezegd heb, de laatste cent heeft hij aan mij verdient, had hij een beetje moeite gedaan en gisteren de loc klaar gehad, dan had ik er direct nog enkele spullen gekocht, maar ooit geraakt het geduld op, het mijne pas na 3 maand.

Van mij mag je dit topic verwijderen Luc, degene die het gelezen hebben zijn verwittigd, degene die mij niet geloven, veel geluk(geduld) gewenst.

Grz,
Gunter

Rangeerduivel

Citaat van: ceuleer op 09 januari 2014, 10:26:03 AM
Citaat van: doomslu op 09 januari 2014, 08:56:11 AM
Ik zou graag eens de andere zijde van de medaille horen...

Luc, ga jij mijn woorden nu in twijfel trekken ?

a.u.b. Schiet niet op de pianist!!! ;D ;D ;D

;)

Huugooke

Citaat van: Thommy op 09 januari 2014, 08:38:36 AM
Citaat van: Huugooke op 08 januari 2014, 16:17:13 PM
Tja, als de handelaar zelf, van de fabrikant of groothandel geen goed materiaal of informatie krijgt, dan kan die sukkelaar er ook niks aan doen! Hij is de boksbal die de klappen krijgt, want probeer als eindgebruiker maar eens bij die fabrikant binnen te geraken.

sorry, eigenlijk moet de handelaar er ook zelf achter zitten. Ik werk bij een kleine zelfstandige als brom- & motomecanicien. Als er gerief niet tot bij ons komt, of foute leveringen of garanties die niet nageleefd worden, dan bellen we om te duwen bij de leverancier. Doe je dat niet als handelaar, dan komt er niets in huis hoor.

Dus het is zeker een gedeelde fout, maar ik leg het probleem zeker grotendeels bij de handelaar.
Akkoord, maar als de handelaar van zijn leverancier nu ook geen goede respons krijgt, wat moet die dan doen?
En je bent aan die leverancier gebonden voor dat specifieke item.

Zeker met zo'n delicate dingen als software is dat allemaal niet vanzelfsprekend.

Huugooke

Citaat van: doomslu op 09 januari 2014, 08:56:11 AM
Ik zou graag eens de andere zijde van de medaille horen...

Dat zou niet meer dan eerlijk zijn.