zoektocht naar vuil (NMBS type 90 en de Baureihe 58 )

Gestart door Baureihe 103, 05 januari 2014, 19:07:22 PM

Baureihe 103

Citaat van: mark7758 op 27 november 2014, 08:24:53 AM
Geweldig. Super gedaan.

lambert,
Geef je ook les? 
Anders wil ik dolgraag eens een lesje van je hebben. (Misschien iets voor een clubavond van ons. Wees gerust de club is maar 6 man groot.)

Les geven is een groot woord ik heb wel eens wat geschreven over de hobby en als het van MSM mag zal
ik zeker weer wat gaan schrijven daar is nu echt weer tijd voor.
De drukke tijd is voorbij want mijn ene zoon studeert nu in Praag en de andere zoon Heeft zijn
nieuwe huis (waar ik maanden bezig ben geweest met onder andere met schilderen) betrokken.

Ja wat ik ook wel zo regelmatig doe is een weatherdag bij een vereniging Peter van de Amsac is bezig wat te organiseren
en met Michael van de spoor groep uit Dronten heeft al een afspraak gemaakt voor een top dag in het voorjaar 2015.

Ook mag ik gelukkig regelmatig een model voor een winkel vernielen het volgende slachtoffer is een spoor I krokodil

Allemaal nog bedankt voor de leuke reacties

Groetjes Bert 8)

Bestaat er een andere hobby.

loebaske

#31








Baureihe 103

Bestaat er een andere hobby.

loebaske


Baureihe 103

#34








wat details
Bestaat er een andere hobby.

Baureihe 103

Bestaat er een andere hobby.

Baureihe 103

Nog wat lokjes



















Groetjes Bert
Bestaat er een andere hobby.

Huugooke

Persoonlijke mening: ik blijf het zonde vinden.
Ik kan het aannemen in een bepaald diorama, maar mijn hele "vloot" zo vervuilen zou ik zonde vinden.

Metpetergaathetbeter

fraaie dingen, maar strikt persoonlijk ;)  wagons geeft niet , maar met die loc  zou ik iets voorzichtiger tewerk gaan !

Groeten Peter ;)

Rangeerduivel

Ieder zijn mening Lambert,
maar je mag er van mij ook zo een paar doen! ;D
Ik vind het prachtig...

;)

loebaske

Prachtig werk Lambaert, wou dat ik al zo ver gevorderd was met men loc's en rollend materiaal, natuurlijk ieder zijn mening, persoonlijk gaat al men materiaal gepatineerd worden, de één al iets meer dan de andere  :) :)

Michiel

#41
Lambert, heeel mooi gedaan! Ik hou wel van die zacht pattine die de details accentueren, zoals die erg uitgesproken op de Nederelandse 2200 is aangebracht. Er is meteen zoveel meer te zien op zo'n model. Ook de Duitse E193 is zo echt prachtig geworden. Onze HLD60 is mooi met die pattine, maar de lekstrepen en roetvlekken zijn té soft. Deze details mochten iets strakker, minder wazig zijn. Net zoals de stoomloc, prachtige pattine, maar kalkafzet en roest mochten iets plaatselijker en strakker.

Maar hoor mij! Alsof ik het beter kon. Geen sinds! Ik ben een rund in het verweren! Je verweert buitengwoon súper. Prachtig werk! Telkens een plezier om je werk hier te zien verschijnen.  8) 8) 8)

En, Lambert, zou je eens kunnen uitleggen hoe je die pattine zo mooi zacht aanbrengt? Gebruikte materiaal, gebruikte techniek. Een kort handleiding zou ik erg waarderen!  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

milepost48

#42
een fotootje van mijn schaal 0 Union Pacific Challenger geweatherd door een vriend van mij.

 


Paul

loebaske

wauw prachtig,
is nu eens iets gemakkelijker in die schaal...

Metpetergaathetbeter