Märklin nh 2014 eerste lijstje (met een een NMBS-lok) PDF

Gestart door eve, 03 januari 2014, 16:38:35 PM

erik de noorman

Ik wil toch even reageren aangaande de koffiemolen. Ik heb als 3 rail rijder uiteraard meerdere van deze machines rond tuffen op mijn baan. Dat ze niet geheel geluidsloos zijn staat als een paal boven water. Maar hier wordt toch overdreven.
Als ze los rijden maken ze inderdaad iets te veel lawaai maar dat is de resonantie in de kap. Zet de lok voor een geslepen trein dan valt de resonantie voor een groot deel weg. Ik begrijp ook niet waarom een lok volledig geruisloos moet zijn, vind ik zo onnatuurlijk. Ik heb hier ook roco's, fl. en andere die bepaalt ook niet geruisloos zijn. Dat ze veel trekkracht hebben en bijna onverslijtbaar zijn vind ik toch ook niet onbelangrijk.
Moest me even van het hart en start nu aub geen polemiek over mijn tekstje.

Erik.

Mag gerust verplaatst worden zodat het draadje niet bezoedelt wordt.

erik50

Het eeuwige geleuter over de motoren van Marklin. ::)
Ik doe toch nog steeds liever het onderhoud van een Marklin loc dan van sommige andere fabrikanten.
Er zijn er die je zelfs nog niet eens deftig geopend krijgt.
Dat ze lawaai maken ga ik niet ontkennen maar met een beetje handigheid is er veel aan te doen.
Logica brengt je van A naar B. Fantasie brengt je overal.
Groeten Erik.

Binco

Zie ik dat nu goed? Zijn het nu weer de groene TPIII M2's?  ???
Begrijp me niet verkeerd, ik heb niets tegen TpIII hoor! ;)
Maar ik denk dat er heel wat mensen hadden gehoopt op groene TpIV M2's ....

Sicco

Gek he, dat eeuwige gezeur over Märklin, als ze ondanks alle smeekbedes om nu eindelijk eens tijdperk IV groene M2's uit te brengen voor de DERDE keer tijdperk III M2's uit lijken te brengen....
als zoveelste in de rij van blunders de laatste jaren op Belgisch gebied. Eeuwig gezeur is dus niet meer dan terecht. Of hoe anders moet ik dit uitleggen als opnieuw een middelvinger richting de klant (gevoed door al die Märklinliefhebbers die het maar niet genuanceerd wíllen zien)?

Anarchy

Laat ons hopen dat hun afbeeldingen verkeerd zijn en dat het wel degelijk een IV versie wordt. Opnieuw een III versie zou te gek voor woorden zijn :-\

wisselstromer

Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Anarchy


dieselfreak

En eersteklas M2's zullen er ook wel niet komen vrees ik, m.a.w. meer van hetzelfde, enkel andere nummers.
MC

Anarchy

Er is nog zoveel ander moois dat kan gekocht worden. Maar dat neemt niet weg dat een setje groene M2's in IV uitvoering ideaal voor de 5523 zouden zijn ...

wisselstromer

Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

ems

Citaat van: erik de noorman op 13 januari 2014, 12:36:18 PM
Ik wil toch even reageren aangaande de koffiemolen. Ik heb als 3 rail rijder uiteraard meerdere van deze machines rond tuffen op mijn baan. Dat ze niet geheel geluidsloos zijn staat als een paal boven water. Maar hier wordt toch overdreven.
Als ze los rijden maken ze inderdaad iets te veel lawaai maar dat is de resonantie in de kap. Zet de lok voor een geslepen trein dan valt de resonantie voor een groot deel weg. Ik begrijp ook niet waarom een lok volledig geruisloos moet zijn, vind ik zo onnatuurlijk. Ik heb hier ook roco's, fl. en andere die bepaalt ook niet geruisloos zijn. Dat ze veel trekkracht hebben en bijna onverslijtbaar zijn vind ik toch ook niet onbelangrijk.
Moest me even van het hart en start nu aub geen polemiek over mijn tekstje.
Ik heb een Trix reeks 59, maar deze maakt veruit de meeste herrie (anders kan ik het niet noemen) en heeft de minste trekkracht; Leuk om naar te kijken, maar qua gebruik heb je er dus niets aan. Dat is met de NS 64/6500 wel anders overigens (ze kunnen het dus wel..)

Wat betreft de M2's; Marklin kan toch haast niet anders dan een set TP IV rijtuigen uit te brengen; Wat voegt nóg een set TP III rijtuigen toe?

Ik wacht het rustig af...
Groet, Edwin

Binco

Ik snap ergens de redenering wel!
Ze brengen een type 140 uit, een TpIII model.
Ze brengen daarom ook bijhorende rijtuigen uit, en wat zijn dat dan? M2's TpIII ...
Vorig jaar:
een gele 25 met groene M2's trek duw ...


Vooruit Modelspoormagazine (Luc?), laat jullie macht eens zien.
Push Märklin zo ver dat ze de opschriften aanpassen naar TpIV!  ;D ;D
Het zou een mooi treintje zijn voor de 5523!

doomslu

Citaat van: Binco op 13 januari 2014, 20:39:50 PM
Ik snap ergens de redenering wel!
Ze brengen een type 140 uit, een TpIII model.
Ze brengen daarom ook bijhorende rijtuigen uit, en wat zijn dat dan? M2's TpIII ...
Vorig jaar:
een gele 25 met groene M2's trek duw ...
Klopt. Bovendien ook een nieuwe bolle neus TP III (als ik me niet vergis).

Citeer
Vooruit Modelspoormagazine (Luc?), laat jullie macht eens zien.
Push Märklin zo ver dat ze de opschriften aanpassen naar TpIV!  ;D ;D
Het zou een mooi treintje zijn voor de 5523!
Ik weet inderdaad wat gaan zeggen in Nürnberg!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

reeves

Een (paar) jaar geleden ging marklin een nieuwe 55'er uitbrengen, de (aangekondigde) 5515 , waarop ik via forums zei waarom dezelfde nr als de juist uitgebrachte 55'er van vbv models?!?,
Neem toch een ander nr. zo moeilijk kan dat toch niet zijn , en ja hoor bij de uitlevering was de nr 5510!!
Nu waarschijnlijk komt dit niet door mezelf, alhoewel.......... ;)
Dus er is nog hoop, hoop ik ;D

Tom

reeves