Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Waar ben ik nu mee bezig?

Gestart door Peter, 02 januari 2014, 18:24:43 PM

Peter

Met de feestdagen is het zo de gewoonte om eens te denken aan dingen die we al lang moesten doen, en die er nog niet van gekomen zijn.
Een van die dingen die vooraan op mijn lijst staat (nu stond) was het beveiligen en afwerken van het gat waar de vouwtrap naar onze zolder (mijn treinzolder) in staat.
De reden: nu onze kleinzoon zijn ogen toch weer wat achteruit gegaan zijn wil ik in de eerste plaats vermijden dat hij zich mistrapt en naar beneden valt.  Hieraan gekoppeld is natuurlijk een stevige handgeleider die hij (en eigenlijk iedereen) kan vasthouden om op en af die trap te gaan.
Heb dit werk altijd maar uitgesteld (want houtwerken zijn niet direkt mijn ding), maar met nieuwjaar mistrapte hij zich bijna, en nu moet alles er maar voor wijken.
Kwestie van prioriteiten en dus veiligheid eerst..
Met vriendelijke groeten
Peter

Alain

Kan je geen vaste trap installeren?

Peter

Nee, helaas niet. Dit zou betekenen het bestaande gat dicht te betoneren, en een veel grote gat op een andere plaats te laten uitkappen, en dat gaatr niet (verwarmingsketel zou verplaatst moeten worden en mijn baan gedeeltelijk terug afgebroken.)
Ergens ander kan geen trap geplaatst worden want dan blokkeerd hij de deur van een van de drie slaapkamers en/of de badkamer.
Met vriendelijke groeten
Peter

dani

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

ERVIN


PeterC

Peter, Doen!  Veiligheid voor alles, zeker als het je kleinzoon aangaat!

Citaat van: Peter op 02 januari 2014, 18:24:43 PM
...want houtwerken zijn niet direkt mijn ding...

Kwestie van de juiste handen (en die heb je - heb je al laten zien) en het juiste materiaal.

Groetjes, Peter


Metpetergaathetbeter

is bij die opening ook omheining voorzien waar je het gehele gat kunt mee beveiligen?

Groeten Peter ;)

PS eventueel een deksel (plaat) die het gat volledig bedekt ? vanop de zolder te openen

Alain

Kan je geen vaste trap plaatsen waar nu de zoldertrap staat, of staat hij dan in de weg?
Geen plaat bovenaan, is te gevaarlijk, maar een omheining voorzien rondom.

Peter

Het gat van de trap is al aan drie zijden met  1 meter hoge dikke MDF platen stevig afgewerkt. Nog enkel aan de trapzijde een poortje maken van gelijke hoogte en de schroefgaten plamuren en alles schilderen, en het is klaar. Voor iemand met twee linker handen wat betreft schrijnwerken, vind ik en mijn echtgenote het nog niet zo slecht.
Foto's volgen :)
Met vriendelijke groeten
Peter

dani

Ben benieuwd.... Je neemt het ernstig met de veiligheid van je kleinkind en dat verdient respect. En ook al is de oplossing dan misschien niet professioneel of perfect, je hebt het wel ZELF gedaan voor hem !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Catje

Goed gedaan Peter,

Veiligheid mag ook helemaal geen punt van discussie zijn. ;D



Willy

OlivierV

Verse frietjes aan het voorbakken. :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

Citaat van: OlivierV op 05 januari 2014, 11:41:45 AM
Verse frietjes aan het voorbakken. :)

gehakt ballekes heeft den mama gerold zeker ?  ;D
Groeten Peter ;)

PS en blijf met je vette pollen van die computer af ! :o ;D

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 05 januari 2014, 12:56:35 PM
Citaat van: OlivierV op 05 januari 2014, 11:41:45 AM
Verse frietjes aan het voorbakken. :)

gehakt ballekes heeft den mama gerold zeker ?  ;D
Groeten Peter ;)

PS en blijf met je vette pollen van die computer af ! :o ;D
Neen 't is met biefstuk en 'k ben enkel met mijn pollekes aan mijn mama haar iPad geweest. :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Peter

Mijn eesrste foto van mijn "knutsel/timmerwerk"
Een schrijnwerker zal het wel beter kunnen , maar..... :-[

PS: dit draadje gaat over een bescherming te bouwen rond het trapgat voor mijn kleinzoon te beschermen, NIET om over eten te schrijven. Dank U

Met vriendelijke groeten
Peter