Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

MSM 47

Gestart door ronny-vdv, 14 maart 2006, 14:31:35 PM

Kedeng Kedeng

Weer een schoon exemplaar
Is rap doorbladert van voor naar achter en van achter naar voor
En straks lezen.

Nonkelronnie

Komaan, wat staat er op de cover? welke artikels staan erin?
ik heb hem nog niet en site is nog niet upgedate dus ik weet nix !!!

doomslu

Zeg mannen, laat mij hier niet alleen achter h?, want ik heb hem ook nog niet. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

trainfreak

Wij hebben hem sinds vandaag.
Ik ben er direct beginnen in lezen en ben nu ongeveer halfweg! (Geen enkel artikel overgeslagen.)
Spoorse groeten
Dimitri

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door Nonkelronnie

Komaan, wat staat er op de cover?

Ne groene locomotief met gele strepen? ra ra ra

loebaske

neen neen, we laten je hier niet achter, een overzicht
eerst en vooral, het is MSM 47, in geval je het nog nie
wist [:D][:D][:D]
reportage: hoe treinen bewaren & modelbouwbeurs Goes
praktijk: Le Belge deel 2
tramtest: Gentse tram
digitaal: stoppen VOOR een sein met Lenz [8)]
praktijk: station van Wetteren in model
treinsamenstelling: IC trein
zelf een lading dwarsliggers maken - een vrachtwagen
aankleden van een wit produkt....
alles over goederenwagons type U
Voila, dat is zowat kort samen gevat.....
Eric

argilla

hoe zal ,ik het zeggen...kei neig magazine.[:p]
Heb vandaag de late dus lezen maar in de "daluren" ( in de piekuren werken alee...[xx(])
klein vraagje aan ronny vdv : zo voor die brievenbusspleet zitten wachten.....krijg je daar geen verkoudheid van ? looooool[;)][;)]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Gerolf

Ik heb hem nog maar half kunnen lezen, en vooral het "Station Wetteren" is voor mij een echte blikvanger. De verwijzingen naar de ets- en afgietartikels dragen daar uiteraard toe bij. Ik vind het wel een beetje jammer dat er geen fotokopieer-klare tekeningen bijstaan, maar ik weet dat zoiets niet zo eenvoudig te doen is.
Het editoriaal van Guy vond ik geweldig: blijkbaar mag iedereen iets laten zien op de eerstvolgende grote tentoonstelling, onder het thema 'kruip uit je kelder' of 'kom van je zolder'. Een prachtig initiatief.
De lezersbrieven over het heruitbrengen van artikels en het maken van themanummers: misschien is het toch te overwegen om vroegere artikels beschikbaar te maken via de website of op CDROM, ook al weten we dat die gekopieerd zullen worden ... [xx(]
Nu ja, ik heb nog maar de helft gelezen ... de rest lees ik verder op de trein naar mijn werk [|)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

bartie

Hallo,

MSM 47 uitgelezen en dit waren de hoogtepunten voor mij:

*Reeks 72 van Jocadis:ondanks het feit dat ik het een ongelooflijk lelijke loc vind, ziet het er een zeer mooi model uit.
*Gooreind: Mooie foto's en baan. Ik vermoed dat de bussen van de Lijn speciaal voor deze gelegenheid naar de car-wash geweest zijn, want zo wit heb ik ze nog nooit zien rijden.[;)]
*Station Wetteren:Prachtig en een mooie toepassing van vorige delen over etsen en gieten. Spijtig dat er totaal geen bruikbare tekening bij zit. Een tekening met maten bij had handig geweest voor wie dit wil nabouwen.
*Le Belge:Heb ondertussen 'Der Adler' van Trix op de kop kunnen tikken voor een mooi prijsje, dus binnenkort begin ik eraan. Goed artikel.

Enkel positieve klanken voor nummer 47, maar voor nummer 48 graag nog eens verder met KIS.[:p]

Bart.

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

Het editoriaal van Guy vond ik geweldig: blijkbaar mag iedereen iets laten zien op de eerstvolgende grote tentoonstelling, onder het thema 'kruip uit je kelder' of 'kom van je zolder'. Een prachtig initiatief.



>>>Zo denk ik er ook over,een zeer lovenswaardig initiatief.Zou het niet geweldig zijn als wij ,de anciens van dit (en een ander forum!)een aparte vitrine zouden kunnen vullen? Wat etswerk van Gerolf,een zelfgebouwd huisje van Jurgen,een stoom-ezel van Argie,een echt station uit de eigen streek van Peter,en misschien wat verbouwde modellekes van mijzelf?? enfin ik zeg zo maar wat ....
Wat denken juliie ervan?

Gerrit



doomslu

Ik vind het een schitterend voorwoord van Guy (zoals meestal het geval is) en ik zie ook wel iets in het idee van Gerrit.
Nu enkel de moed vinden om ook deel te nemen, want is het niet zo dat we soms een beetje te bescheiden zijn ?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

@gerrit: ik moet zeggen dat het wel een beetje kriebelt om mee te doen. Ik denk er over na ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

argilla

Voor mij waren de hoogtepunten:
Pol de Bard reeks :hopelijk komt er een voortzetting van deze uitstekende reeks .
De reeks 72. Niet bepaald de mooiste lok van de NMBS. Het model zelf is wel mooi. Goed artikel.
Bewaren van loks e.d.: veel bruikbare tips. Wist bv niet dat het vastnemen van de loks met uw , weleensware propere handen, zulk effect ( op langere termijn) had op de verf van de lok.
dwarsliggers op wagon: ga ik eens namaken zie. Lijkt me een goed uitgangspunt voor een piepklein diorama.
De produkt info: kijk en lees ik altijd aandachtig. Is een heel goed artikelenreeks. Houden zo [:p]
Het magazine zit kortom weer heel goed in elkaar. [:p][:D][:)]

Verder een tussendoortje: heeft iemand de "zondagskrant" al gezien ? De 5941 speelt hierin een hoofdrol. Middenpagina , een paginagrootte reklame . Je moet maar eens kijken !!

argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

argilla

citaat:
Geplaatst door Rochevalien

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

Het editoriaal van Guy vond ik geweldig: blijkbaar mag iedereen iets laten zien op de eerstvolgende grote tentoonstelling, onder het thema 'kruip uit je kelder' of 'kom van je zolder'. Een prachtig initiatief.



>>>Zo denk ik er ook over,een zeer lovenswaardig initiatief.Zou het niet geweldig zijn als wij ,de anciens van dit (en een ander forum!)een aparte vitrine zouden kunnen vullen? Wat etswerk van Gerolf,een zelfgebouwd huisje van Jurgen,een stoom-ezel van Argie,een echt station uit de eigen streek van Peter,en misschien wat verbouwde modellekes van mijzelf?? enfin ik zeg zo maar wat ....
Wat denken juliie ervan?

Gerrit






volg je Gerrit. Goed idee. een super klein ( bv 30x30 cm) dioramaake van maken . Laat iets weten he Gerrit als het doorgaat [:p][:p][;)]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

55erke

citaat:
Geplaatst door argilla

Verder een tussendoortje: heeft iemand de "zondagskrant" al gezien ? De 5941 speelt hierin een hoofdrol. Middenpagina , een paginagrootte reklame . Je moet maar eens kijken !!





Ja Das wel schoon gemaakt eh. En het klipke op TV ook.