Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Rangeren met stoom

Gestart door Rangeerduivel, 31 december 2013, 15:50:48 PM

dani

ja, daar dienen treinen eigenlijk ook voor....

Wat heeft het anders voor nut om een batterij lokomotieven met full sound en superdeluxe decoders te hebben als ze in de vtrine staan omdat je constant je baan afbreekt en verbouwt ?    Ik spreek uit ervaring, het kriebelt hier ook heel vaak om gewoon eens  "zomaar een uurtje of 2 te gaan rijden".     En het feit dat hij nu een rangeer-"module" wil maken is toch ook teken van graag "aktief"  rijden.   Nee, ik kan hem helemaal begrijpen.   Rudy is net als ik ook geen 20'er meer, dus op een bepaald moment ben je zo ver dat je wil gaan genieten ipv te bouwen.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Rangeerduivel

Citaat van: dani op 14 april 2014, 18:01:06 PM
ja, daar dienen treinen eigenlijk ook voor....

Wat heeft het anders voor nut om een batterij lokomotieven met full sound en superdeluxe decoders te hebben als ze in de vtrine staan omdat je constant je baan afbreekt en verbouwt ?    Ik spreek uit ervaring, het kriebelt hier ook heel vaak om gewoon eens  "zomaar een uurtje of 2 te gaan rijden".     En het feit dat hij nu een rangeer-"module" wil maken is toch ook teken van graag "aktief"  rijden.   Nee, ik kan hem helemaal begrijpen.   Rudy is net als ik ook geen 20'er meer, dus op een bepaald moment ben je zo ver dat je wil gaan genieten ipv te bouwen.

Klopt 100% Dani!
En de rangeermodule is ondertussen een feit geworden;
In totaal 25m rangeersporen,in kombinatie met 10 gewone,1drieweg- en 1 engelse wissel,+ draaitafel en 3voudige lokloods,
Met daarop 7 Duitse stomers:
1 ANNA(FLE)
1 T3(Rivarossi)
1 br41(Piko)
1 Wurttembergerin(Roco)
1 br17(Roco)
1 br39(FLE) die door één of andere onverlaat "grijze kar" genoemd wordt! ;D
1 br86(Bachmann-Liliput
Allen digitaal
en een 20tal wagons en rijtuigen.
Daar kun je gemakkelijk een paar uur zoet mee zijn als je Rangeerduivel noemt! :P :P :P

;)

Stieven76


doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

OlivierV

Hopelijk weet hij nog hoe hij foto's op het forum moet zetten ... :D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Citaat van: Stieven76 op 14 april 2014, 19:39:36 PM
Foto's foto's  ;D ;D ;D ;D

Graag,maarrrr...
Citaat van: OlivierV op 14 april 2014, 23:42:39 PM
Hopelijk weet hij nog hoe hij foto's op het forum moet zetten ... :D
Neeee! :-[ :-[ :-[

Beloofd,van zodra ik het alleen kan!

;)

Stieven76

Dan zal ik zo eens moeten komen kijken hé  ;D ;D ;D

Rangeerduivel

Citaat van: Stieven76 op 15 april 2014, 16:12:51 PM
Dan zal ik zo eens moeten komen kijken hé  ;D ;D ;D

Moet je doen hé,en niet alleen beloven... ;D

;)

dani

tssss....    dat heeft nog moeite met ne foto te plaatsen, en dan zou dienen Ollie willen dat  hij nog een nieuwe baan gaat bouwen ?    Laat die oude man rustig zitten en zijn moduleke bouwen :-) :-) :-) :-) :-)   Dat hij tussendoor wa foto's neemt en dan posten we die wel eens ergens.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

OlivierV

Flickr is er niet eenvoudiger op geworden, alhoewel het nog even eenvoudig is als voorheen, 't staat gewoon elders ...

@Dani, 'k zeg Rudy graag eens op zijn paard, dat is goed voor de conditie. :D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Citaat van: OlivierV op 15 april 2014, 19:44:02 PM
Flickr is er niet eenvoudiger op geworden, alhoewel het nog even eenvoudig is als voorheen, 't staat gewoon elders ...

@Dani, 'k zeg Rudy graag eens op zijn paard, dat is goed voor de conditie. :D

Nota;
Rudy heeft in zijne jongen tijd zeer goed paard kunnen rijden,en zou het nu nog wel kunnen maar heeft geen paar(den) meer en de conditie ervoor laat ook wat te wensen over
Citaat van: OlivierV op 14 april 2014, 23:42:39 PM
Hopelijk weet hij nog hoe hij foto's op het forum moet zetten ... :D
! ;D

De redding is waarschijnlijk nabij,ik krijg mogelijk vanavond bezoek van een forumlid die mij nog eens kan voordoen hoe het moet.

;)

dani

Citaat van: Rangeerduivel op 16 april 2014, 09:19:38 AM
Rudy heeft in zijne jongen tijd zeer goed paard kunnen rijden,en zou het nu nog wel kunnen maar heeft geen paar(den) meer en de conditie ervoor laat ook wat te wensen over[quote

Ik ken dat gevoel, makker...   Ik reed als jonge gast ook heel graag te paard, maar door mijn rugproblemen is't nu ook voor mij "over and out".  Trouwens,  ja...  dat paard zou nogal afzien met mij op zijn rug nu.   Daarom laat ik het aan mijn dochter over.  Die doet dat goed en ik geniet van haar te zien galopperen met hare favoriet, Nameless.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Steam.N

Citaat van: dani op 16 april 2014, 10:01:48 AM
... dat paard zou nogal afzien met mij op zijn rug nu.   Daarom laat ik het aan mijn dochter over.  ...

Dani, ik hoop dat het maar een ongelukkige zinsbouw is ...  ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

dani

neen, Jean, het is gewoon een twisted mind in da koppeke van U.    Mijn dochter rijdt al 4 jaar te paard :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.