Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Koploper

Gestart door argilla, 14 maart 2006, 13:24:14 PM

argilla

hoe kan ik nu weten wanneer het hem wel "gunstig" uitkomt ?
wat voor een argument is dit ?? allee zeg wat gaan we nu krijgen
Sorry hoor maar als jullie zo in gesprek gaan .. De kous is voor mij af. En nergens gezegd of geschreven dat het een slecht produkt is laat staan dat het "paul" zijn schuld is dat het programma niet werkt
Het is een weergave van wat er bij mij op de computer gebeurt. Niet meer of niet minder.
God zeg he jongens altijd zo rap in jullie tenen getrapt ????[:0]
Ik ga hier niet liggen zemelig doen hoor. Kort en zakelijk , ik dacht dat jullie kort en zakelijk to the point wel ligt.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

pahasoft

Heb jij het stappenplan geprobeerd? (korter kan ik toch niet reageren)...

n/a

Argilla, Paul Koploper Haagsma heeft al een tijdje hele lange tenen en een ontzettend kortlontje, dit komt omdat hij iets teveel hooi op zijn vork heeft, met een project als Railz erbij. Ik denk dat hij van deze vorm van Koploper af wil, om zich volledig op het commerciele Railz te kunnen richten. Ook denk ik dat hij alle negatieve prikkels die hij denkt te ontvangen daarvoor gebruikt om als kapstok te laten dienen om dit te verantwoorden naar zijn gebruikers.

En als jij een probleem hebt mag jij dat best hier naar voren brengen wat mij betreft, je bent vrij om je mening te uiten, en om die van een ander te vragen. Geen mens kan jouw verplichten omdat bij Paul op zijn yahoo-group te doen.

Want met dreigen om de discussiegroep op te heffen, of om daar een besloten gemeenschap van te maken, ook dat komt de gebruikersvriendelijkheid en de algehele sfeer en toonzetting niet echt ten goede. En dat is er gaande op dit moment binnen de Koploperdiscussie groep. Waar het dus eigenlijk op neer komt is dat mensen buiten de koplopergroup om geen advies of commentaar mogen geven op of over koploper. Is dat democratisch of vriendelijk, of is dat iets anders, dit laatste mag je zelf invullen.
Dit is wat ik er overdenk en te zeggen heb.

Over het programma Koploper zelf, dat werkt gewoon goed. De problemen die je nu tegenkomt zijn meer het probleem Computer met XP en de kennis welke jij daar van hebt. Maar de oplossing is daar al voor gegeven.




pahasoft

Hoi,

Je lijkt met je schrijfstijl wel op iemand uit het zuidwesten van het Nederland. Maar dit zal wel toeval zijn.

Wat jij schrijft over Railz heb jij ook uit een grote duim gezogen. Als mensen dit al gaan denken, dan krijg ik spijt dat Railz Koploper gaat gebruiken.

Iedereen mag zijn rotzooi ergens spuien. Echter wat ik alleen probeerde aan te geven: probeer eerst eens bij de maker van een product of deze nog een mogelijkheid heeft om de problemen op te lossen. Is dat niet zo, dan is het een snert product en mag iedereen zijn gal spuien.

Echter gal spuien zonder eerst iemand een mogelijkheid geven de problemen op te lossen vind ik echt te kort door de bocht en eigenlijk ook onjuist. Vandaar mijn felle reactie in deze draad.

Wat jij schrijft over de discussielijst van Koploper is tendele waar. Het heeft zeker niet te maken met kritiek of iets dergelijks. Als je in met iets in de schijnwerpers staat, zijn er altijd mensen die kritiek hebben en dat mag. Wat er wel speelt is geen onderwerp voor deze lijst. Echter ik denk dat van de komende maatregel slecht 1 persoon slechter wordt en dat is de persoon die mij de lol ontneemt (toevallig ook in het zuidwesten van Nederland).

rgp

Dag,

Gisteren heb ik dit draadje al gelezen, vandaag opnieuw en naar mijn mening draait men de rollen om.
Argilla stelt gewoon een vraag over zijn probleem op zijn computer (daar dient een forum toch voor of niet ?) en de reactie is nogal hevig.  Dus voor mij is de (misplaatste?) toon  eerder bij Paul te zoeken.
Dat hij nu problemen heeft (hopelijk snel opgelost) is GEEN argument om dit uit te werken op een vraagsteller.  Dat is de eerste regel van een dienstverlener tov zijn "klant".
Er wordt tevens gesuggereerd dat hij ermee zou stoppen.  Dit zou vooral pijnlijk zijn voor de gebruikers, maar ik heb daar al voor gewaarschuwd een jaar? geleden.
Tensloote hoop ik echt dat alles gewoon in de plooi valt.

Roland

PS: ik ben geen gebruiker van Koploper.

pahasoft

Ronald,

Ik heb het eerste bijdrage nog eens gelezen, maar het zal wel komen omdat ik een Nederlander ben, maar ik kan er toch niet een echte hulpvraag in ontdekken. Ik lees dit alleen als iemand die zijn ongenoegen uit.

Maar oke als de eerste vraag echt een vraag om hulp was over hoe krijg ik een en ander aan de gang, dan had ik dus eigenlijk meteen met mijn stappenplan moeten aankomen. Excuus als ik het verkeerd heb gelezen. Om verdere verwarring te voorkomen kan ik dus beter mijn mond maar houden.
Ik weet trouwens nog steeds niet of het stappenplan nu wel of niet heeft gewerkt. Dit is op z'n minst jammer....

n/a

citaat:
Geplaatst door rgp

Dag,

Gisteren heb ik dit draadje al gelezen, vandaag opnieuw en naar mijn mening draait men de rollen om.
Argilla stelt gewoon een vraag over zijn probleem op zijn computer (daar dient een forum toch voor of niet ?) en de reactie is nogal hevig.  Dus voor mij is de (misplaatste?) toon  eerder bij Paul te zoeken.
Dat hij nu problemen heeft (hopelijk snel opgelost) is GEEN argument om dit uit te werken op een vraagsteller.  Dat is de eerste regel van een dienstverlener tov zijn "klant".
Er wordt tevens gesuggereerd dat hij ermee zou stoppen.  Dit zou vooral pijnlijk zijn voor de gebruikers, maar ik heb daar al voor gewaarschuwd een jaar? geleden.
Tensloote hoop ik echt dat alles gewoon in de plooi valt.

Roland

PS: ik ben geen gebruiker van Koploper.



Roland, het is zover, Koploper is niet meer.

citaat:
Hallo Koploper,

Na alle mail van de afgelopen dagen heb ik besloten om de lijst tijdelijk af
te sluiten voor posten. Hoe ik in de toekomst ermee verder wil gaan neem ik
nog overwegen, doch wil daar eens rustig over kunnen nadenken.

Het wordt nu zelfs op andere forums ook al tegen mij gebruikt. Zie de
bijdrage van Ibox.
http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=1954&whichpage=
2

Posten naar deze lijst is dus even onmogelijk gemaakt. Wanneer ik een
antwoord weet waar ik zelf en ook de gebruikers echt mee geholpen zijn, dan
laat ik het zeker weten.

Iedereen bedankt voor de positieve geluiden. Dat doet een mens wel goed.

Met vriendelijke treinengroeten,

Paul Haagsma / PaHaSOFT
homepage: http://www.pahasoft.nl



Dit is dus de ultieme vorm van gebruikersonvriendelijk.

Paul Succes met je Railz project, daar heb je nu alle tijd voor. Hadden ze toch gelijk in de wandelgangen.

Met een vriendelijke groet van iemand uit Almere.

Gerolf

Ik krijg hier een deja-vue [:(!] en vind dit niet leuk.
Argilla's toon was in zijn eerste vraag inderdaad niet echt vriendelijk, de eerste reactie evenmin. Intussen zijn er gelukkig al wat oplossingen aangeboden, waarvan we (nog) niet weten of ze wel of niet hebben geholpen.
Ik ken niks van koploper, maar van wat ik afleidt uit het verhaal lijkt het me inderdaad eerder een PC-compatibiliteitsprobleem.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

pahasoft

Ibox,

Leuk anoniem he....

Sorry dat ik het zeg, maar lezen is niet echt je sterkste kant. Wat staat er in hetgeen jij aanhaalt? Lees het eens goed; trouwens wees dan ook een vent en plaats ook mijn 2e mail. Voor het geval dat doe ik het zelf maar even.....
citaat:
Hallo Koploper,

Ik was 1 ding nog vergeten te zeggen.....

> -----Oorspronkelijk bericht-----
> Van: kopldis@yahoogroups.com [mailto:kopldis@yahoogroups.com]Namens Paul
> Haagsma
> Verzonden: woensdag 15 maart 2006 18:51
> Aan: Mailinglist Koploper discussie
> Onderwerp: [kopldis] Rustig nadenken + gesloten lijst
>
>
> Hallo Koploper,
>
> Na alle mail van de afgelopen dagen heb ik besloten om de lijst
> tijdelijk af
> te sluiten voor posten. Hoe ik in de toekomst ermee verder wil
> gaan neem ik
> nog overwegen, doch wil daar eens rustig over kunnen nadenken.

Natuurlijk geldt dit niet voor support via mijn priv? emailaccounts. Hier
zal op de normale manier + snelle reactie tijd worden geantwoord op je
vragen over Koploper. Ik wil niemand in de kou laten staan; alleen maar
mijzelf beschermen.

Met vriendelijke treinengroeten,

Paul Haagsma / PaHaSOFT
homepage: http://www.pahasoft.nl


Hoe Koploper is afgelopen? De discussielijst is even dicht, maar dat is zeker niet het einde van Koploper.

Verwacht van mij niet verder antwoord op deze inmiddels zeer afgeweken discussie. Het gaat werkelijk nergens meer over. Verwijten heen en weer daar wordt niemand rijker van.

Kedeng Kedeng

Ik denk dat het wat uit de hand is aant lopen[V]

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Kedeng Kedeng

Ik denk dat het wat uit de hand is aant lopen[V]

Vind ik ook

Heren (nou ja ...) VECHT JULLIE VETE ELDERS UIT en laat ons forum met rust.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

n/a

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

citaat:
Geplaatst door Kedeng Kedeng

Ik denk dat het wat uit de hand is aant lopen[V]

Vind ik ook

Heren (nou ja ...) VECHT JULLIE VETE ELDERS UIT en laat ons forum met rust.



Welke VETE, ik reageer alleen op de vraag van Argilla, en de reactie van Paul daarop. Dat Paul aan zijn eigen succes ten onder is gegaan, daar kan ik niets aan doen, ook kan ik niets doen aan de manier waarop hij reageert. De uitbarsting of het probleem op zijn inmiddels gesloten discussie groep, dat is ook geheel voor zijn eigen rekening. Wat daarvan de precieze oorzaak is, weet ik niet, en wil ik ook niet weten, maar een ieder kan dit gewoon lezen, en zijn eigen conclusie trekken. Paul, ook je principes laat je hier varen, reacties op Koploper en hulpverlening buiten je eigen discussie groep om bijvoorbeeld. Dat is waar je een groot tegenstander van bent, en als ik de gehele discussie goed gelezen heb, was dat de oorzaak van deze wanvertoning. Het is dus gewoon een kwestie van een paar dingen bij elkaar optellen, en je ziet het resultaat. Maar of dat echt de oorzaak is???, ik wil het nog steeds niet weten.


ysbeer

Soory ik vind dit een onsmakelijke discussie.waar alles bij gesleept wordt wat er nauwelijks iets mee te maken heeft.

Stop hier a.u.b mee.
Dit verpest alleen een goed forum,en een GRATIS ter beschikking gesteld programma.
Wie wil betaal dan 200 euro kun je zoveel klagen als je wil.

wim

martintje

en hoeveel mag ik klagen voor een tientje Wim ?? [:o)]

Heren, een beetje hard tegen hard mag toch ook wel zonder het steeds op persoonlijke vetes te gooien, op een ander forum was je allang geveegd en gewipt, wees blij dat je hier wel je mening mag zeggen.
Kop op Paul, laat je niet kisten heh, anders kan je gaan meppen met het bordje, die is stevig genoeg [:D]

Marty, die op dit uur toch wat melig wordt.
(als je niet van dronken mesnen houd, begin dan geen kroeg)
Mvg Marty

Leendert

citaat:
Geplaatst door argilla

hoe kan ik nu weten wanneer het hem wel "gunstig" uitkomt ?
wat voor een argument is dit ?? allee zeg wat gaan we nu krijgen
Sorry hoor maar als jullie zo in gesprek gaan .. De kous is voor mij af. En nergens gezegd of geschreven dat het een slecht produkt is laat staan dat het "paul" zijn schuld is dat het programma niet werkt
Het is een weergave van wat er bij mij op de computer gebeurt. Niet meer of niet minder.
God zeg he jongens altijd zo rap in jullie tenen getrapt ????[:0]
Ik ga hier niet liggen zemelig doen hoor. Kort en zakelijk , ik dacht dat jullie kort en zakelijk to the point wel ligt.



Ik voel me een beetje 'jullie' (is dat zoiets als Belgie-Nederland?), maar niet op mijn tenen getrapt. Mijn boodschap was (en is): soms helpt het om iets toe te lichten zodat de context waarin iets gebeurt, gezegd of geschreven wordt, wat duidelijker wordt. Als mijn mail iets anders suggereerde: sorry daarvoor. En hoop dat de tips van Paul geleid hebben tot een inmiddels succesvolle installatie van Koploper. Want daar ging het tenslotte om. Laat je op dit draadje nog even weten wat daar de uitkomst van is?

Groet,
Leendert
email: luister met milde oren en schrijf met zachte pen