Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

MSM 132

Gestart door janjozef, 26 december 2013, 12:44:37 PM

ceuleer

Citaat van: doomslu op 28 december 2013, 09:58:17 AM
Het doet deugd om positieve reacties te horen, maar het interesseert ons dus ook om te weten waarom jullie dat vinden.

Ik zal het volgende week misschien laten weten, nu voel ik mij een beetje gekloot doordat de abonnees een week vroeger bediend worden, ik heb ondertussen 132 nummers (0 tot 131) in de kast liggen, duurder betaald dan de abonnees omdat ik in de krantenwinkel zelf een onbeschadigd exemplaar wil uitzoeken....  :(

dieselfreak

Gunter, bekijk het langs de positieve kant: abonnees voelen zich soms ook gekloot omdat niet alle nummers van MSM even interessant zijn. Vroeger was ik ook abonnee maar nu koop ik MSM net als jij in de krantenwinkel en kan ik eerst bekijken of een nummer mij genoeg interesseert om het te kopen. Zo spaar je niet alleen geld uit maar ook ruimte in je boekenkast.
MC

just4fun

Ook geven abonnees de uitgever werkingskapitaal nog voor het nummer verschijnt.
'Losse nummer kopers' bekijken na het verschijnen of ze het nummer wel willen, niet goed --> niet kopen.
De uitgever werkt met dit soort voorschot.

Fijn dat de uitgever dus iets terugdoet voor de abonnee.
Dankuwel voor dit kleine voordeeltje (= niet het enigste bij MSM).

Paul

ceuleer

Bij mij is't voorlopig nog "kopen wanneer er een nieuwe uitkomt ", anders had ik er al geen 132 gekocht.....
De ene is al beter of interessanter dan de andere.
Ik ben voorlopig nog geen bouwer, dus nieuwigheden en tests heb ik het liefst.

erik de noorman

Het doet deugd om positieve reacties te horen, maar het interesseert ons dus ook om te weten waarom jullie dat vinden.

De lay-out en de opbouw van het magazine lijkt op de eerste nummers.

Vooral artikels over TP III

Schaaltekening van R. Deblesser.

PLan: artikel met afbeeldingen en beschrijving van hoe het was en hoe het kan worden. Tip met welk rollend materiaal er werd gereden mis ik wel.

Baan: dat men moet terug grijpen naar buitenlandse banen begrijp ik wel. Misschien gebruik maken om de aandacht te vestigen op de verschillen en gebruiken tussen de spoorwegen. Toch mooie beschrijving en reportage van de banen.

Praktijk: kort en bondige praktijkartikels. Ik houd niet van uitgesponnen (reeks) artikels waar het eindresultaat in feite is voorgekauwd (ook al is het eindresultaat machtig mooi en heb ik veel respect voor de bouwers). Ik wil al doende zelf praktijktips opdoen en verrast worden door het eind resultaat.

Enz....

Erik.

dieselfreak

En ook voor niet- abonnees zoals ik is er goed nieuws want MSM 132 is ook reeds verkrijgbaar in de gewone handel. Ik heb deze middag mijn exemplaar gevonden in een Antwerpse boekenwinkel. De verkoper zei dat het nummer al enkele dagen bij hem verkrijgbaar was.
MC

ceuleer

Ahaaa, ikke direct naar de winkel gebeld, MSM 132 is er ook binnen !
Ik als nen halve zot in den auto gesprongen om nog voor sluitingstijd daar te geraken, dus ik heb hem hier bij mij liggen.  :)
Allé Luc, dat ge zo met ons ..... speelt, dankzij dieselfreak ben ik nog gesteld geraakt, anders had ik het pas volgende week ontdekt dat het nummer er al was.
Eén voordeel, op 3 januari verschijnt volgens de MSM site het nieuwe nummer, ik hoop dat het nummer 132 een drukfout is en dat 133 dan uitkomt.  ;D
Allé, ik ga lezen.

grz,
Gunter

dieselfreak

Ja, t'is ne sloeber, de Luc. Volgens mij heeft hij dat met voorbedachte rade gedaan. Maar je kan er dus van uitgaan dat MSM net zoals altijd ook nu weer gelijktijdig in de winkel verkrijgbaar is als dat de abonnees hem krijgen. En mijn ervaring in het verleden is dat hij doorgaans sneller in de winkel ligt, misschien wordt dat in de toekomst anders met de nieuwe baas van B- post, hoewel ik daar toch wat twijfels bij heb.
MC

Metpetergaathetbeter

wat er mij tetreft ook in mocht was de rubriek treinsamenstellingen :)
Groeten Peter ;)

itchy

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 28 december 2013, 20:20:39 PM
wat er mij tetreft ook in mocht was de rubriek treinsamenstellingen :)
Groeten Peter ;)
Ja klopt dat is ook één van mijn favorieten die soms vergeten wordt...
Maar afgezien daarvan vind ik het laatste nummer alweer een héél goed boekje. Doe zo voort in 2014 !
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

mark7758

Even voor dat iemand verkeerd denkt.

Ik kijk uit naar het blad. Niet naar Luc. (Sorry luc. Maar ik kijk liever naar het blad en mijn vriendin. En je bent altijd welkom.)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Steam.N

 ;D ;D ;D
Luc, alweer een ontgoocheling rijker ... (of is het opluchting ? ? ? )
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Johnnytrein

Marc, wat is de meerwaarde voor ons van jouw vriendin? ...... juist niks ni.  ;D
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

mark7758

Geeft niet. Johnny. Dat weet Luc dan weer wel. 8)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

modeltreinbart

Vandaag was het koopzondag in Beveren en de krantenwinkel was ook open en wat lag er klaar voor mij ???
inderdaad nr 132 . Direct betaald en mee genomen.
Maar nu toch enkele opmerkingen :
- Iets te veel artikels die eigenlijk iets langer hadden mogen zijn, nu lijkt het allemaal te druk.
- Het vergeten station vind ik persoonlijk dan weer prachtig enkel jammer dat dan tijdperk V en VI dan op hun honger zitten , dit kan dan weer opgelost worden door diesel tractie neem ik aan , zoals de komende disero(piko)  of mw 41(mehano) . Als je dan electrisch wil gaan  kan een tweetje van Jocadis, de duikbril van Van Biervliet.
- Het Ballasteren met een stofzuiger . Ik vind het raar vinden maar heb hier toch nog vragen bij.
- De straat lantaarn van Rik vind ik dan ook weer prachtig .
- En iets te veel tijdperk III

Dit zijn persoonlijke meningen , over kleur en smaak kan altijd discusie gevoerd worden natuurlijk.   
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)