Geen Belgisch materiaal meer van trix ?

Gestart door modeltreinbart, 22 december 2013, 15:22:41 PM

modeltreinbart

Ik heb gisteren vernomen dat Trix geen Belgische modellen meer zou maken .
De invoerder van Marklin België heeft dit aangekondigd door dat er te veel slechte commentaren komen op de modellen hier op het Forum,
dit door dat er enkele mensen hier de modellen afbreken , ook LS heeft te kennen gegeven dat zij zich meer op de buitenlandse markt gaan begeven.
Ik hoop dat dit enkel maar om gerucht gaat en dit niet klopt.
Als het wel zo is zie ik de toekomst van Belgische inzet op onze banen niet zo rooskleurig in.
Bij deze zou ik graag het woord willen vragen aan de invoerders zelf om dit gerucht meer een beeld te geven over de toekomst plannen.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

doomslu

Wellicht geruchten, met misschien een deeltje waarheid?
Het moet gezegd dat Trix niet in de smaak valt van menig modelspoorder. Is dat onze schuld of moeten ze eens in de spiegel kijken?  :-X

De LS meer brood ziet in het buitenland is maar normaal. De Belgische markt is klein en redelijk verzadigd. Hoe zou je zelf zijn als je in hun plaats was?

Moeten we nu gaan vrezen? Ik denk het niet, er zijn nog andere fabrikanten die goede modellen maken.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

erik de noorman

Ik dacht dat de meeste B. modellen die Trix uitbrengt meestal omgebouwde Marklin modellen waren.
Ik heb er hier zo enkele rond bollen. Het Trix model is meestal een stuk goedkoper dan het Marklin model. Het enige wat je moet doen is de stroomafnemer van het Trix model vervangen door een sleper. Ik ben er tevreden over.
Het is nu eenmaal geweten dat een 2 rail rijder (terecht of niet dat laat ik in het midden) niet veel goeds heeft te zeggen over een Marklin model wat de Trix modellen in feite zijn na de overname door Marklin.

Erik.

Rangeerduivel

#3
Ik kan Luc hierin helemaal bijtreden,
Het enige negatieve aan Trix is de motorisatie,vooral bij de minder nieuwe modellen,en daar denk ik dat Luc bedoelt "in de spiegel kijken".
De Trix motoren werden hier inderdaad een paar keer als zaagmachines beschreven.
Ook ik heb een gedigitaliseerde 205.007 op mijn baan staan,en hij wordt zo goed als niet gebruikt vanwege het geluid dat hij maakt,en dat kan je niet overstemmen met een sounddecoder.
Op de (weinige) modellen valt uiterlijk weinig of niets aan te merken.
Daarenboven ben ik van mening dat zo'n beslissing niet genomen wordt door de mening van een paar enkelingen hier op dit forum,de Belgische markt is groter dan dit,ook al is ie klein in vergelijking met de rest van Europa/wereld.
Daarbij komt nog dat zelfs in het buitenland,zoals Fr,D en NL ook Belgische modellen worden gekocht door mensen die dit forum misschien niet eens kennen,laat staan er kritiek op geven.
Wanneer een ander merk gebreken vertoont,wordt dit hier ook vermeld,en terecht vind ik,ons geld moet ook goed zijn!
Als Marklin/Trix daar niet kan/wil aan tegemoet komen moeten ze dit zelf maar weten,andere merken staan wel paraat om dit gat in de markt te vullen.
Het komt er op neer dat de 'schuld' :-\ niet op dit forum dient geschoven te worden...

;)

marc goovaerts

Jaren geleden in Dortmund eens een gesprek hierover gehad met LS. Met de vraag of hun mooie (maar dure) Belgische N-wagens economisch verantwoord waren. Ja, blijkt. Maar ze verkopen het merendeel ervan in het buitenland. Tot zelfs in Japan en Rusland.
Als ze daar deze 'exoten' lusten, dan moet dat voor andere merken toch ook lukken ?

PietB

Citaat van: Rangeerduivel op 22 december 2013, 16:06:26 PM
Het komt er op neer dat de 'schuld' :-\ niet op dit forum dient geschoven te worden...
Helemaal mee eens, ik ben sinds de 60'er jaren een fervent aanhanger van Märklin geweest.
Maar sinds de prijs/kwaliteits verhouding totaal zoek is en de 'kwaliteits markt' wordt overspoeld met aangepast Trix materieel door het Märklin te noemen, ben ik klaar met de spullen uit Göpingen.
Ik koop net zo lief Fleischmann, Rivarossi, Roco of Piko 3-rail materieel, voor een veel lagere prijs dan Märklin rekent.
En als het forum er de oorzaak van zou zijn dat Märklin/Trix im België stopt, dan zou er in Nederland ook niets meer geïmporteerd mogen worden.
Daar is het gefoeter op Märklin/Trix op enkele fora niet van de lucht.

grt Piet.

Sicco

Het lijkt me echt onzin, daar de kritiek op modellen in die andere landen waar men dan wel voor zou willen produceren vele malen groter is dan wat je in België hoort. In Duitsland, Nederland en b.v. Groot Brittannië wordt veel sneller over onvolkomenheden gediscussieerd. Kortom, dit lijkt me ofwel valse aandachttrekkerij ofwel de gefrustreerde mening van een eenling.

Kritiek, als consument, moet kunnen als een product de consument niet bevalt en er aantoonbare gebreken zijn. Bovendien is het idee dat een bedrijf uit dwarsheid geen producten wil maken omdat een hele klein deel van de markt in zijn optiek 'zeurt', absoluut belachelijk. Uiteindelijk is er voor hen maar één ding belangrijk: geld verdienen met de producten.

En zéker als het om MäTrix gaat zou je onderhand toch echt wel mogelijk stellen dat het hier gaat om personen die zoveel moeite hebben om de eigen tekortkomingen te zien dat ze wild om zich heen gaan slaan. Als je blundert met een model neme je je verlies of repareer je de 'schade', je gaat niet je afzetgebied - je klant - onderpissen. Veelzeggend.

Rangeerduivel

Ik wou nog even reageren met het volgende;
Dit heeft niets te maken met 2 of 3rail,zoals Erik aanhaalde,dit is gewoon een manier van voeding,geen andere kwaliteit,een loc van een niet Marklin merk die omgebouwd wordt naar 3rail,moet ook niet aan kwaliteit inboeten.
Ligt het aan de Duitse marketing-mentaliteit of niet,dat ze bij Marklin/Trix hun prijzen berekenen aan het gewicht in goud?
Ditzelfde fenomeen merkt men ook bij bepaalde Duitse automerken,om maar geen namen te noemen
Ze zijn goed,zeer goed zelfs,maar of de meerprijs evenredig is ten opzichte van andere merken...?

Ook ik kijk met belangstelling uit naar een reaktie van een Marklin/Trix woordvoerder....er wordt zoveel "gezegd"!

;)

doomslu

We weten in ieder geval al waarover praten, over een dikke maand, daar in Nürnberg.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

OlivierV

Citaat van: doomslu op 22 december 2013, 18:40:16 PM
We weten in ieder geval al waarover praten, over een dikke maand, daar in Nürnberg.
Als ge een MSM-knokploeg wilt oprichten, ik wil wel meedoen. :D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

Citaat van: OlivierV op 22 december 2013, 18:49:07 PM

Als ge een MSM-knokploeg wilt oprichten, ik wil wel meedoen. :D

daar onze held weer die zijn naam durft in te vullen wegens ......wat, ja ?

Groeten Peter ;)

dieselfreak

Zoals Sicco terecht opmerkt: dit is de mening van een verzuurde éénling die gewoon wat aandacht wil. Negeren lijkt mij de enige juiste reactie. Als sommige fabrikanten geen (opbouwende kritiek) meer kunnen verdragen dan moet men gewoon ophouden met modellen te produceren, dan zal de kritiek vanzelf stoppen. We zullen dan wel Belgische modellen kopen van andere merken, keuze genoeg!
MC

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 22 december 2013, 18:56:37 PM
Citaat van: OlivierV op 22 december 2013, 18:49:07 PM

Als ge een MSM-knokploeg wilt oprichten, ik wil wel meedoen. :D

daar onze held weer die zijn naam durft in te vullen wegens ......wat, ja ?

Groeten Peter ;)
'k Heb uw naam ingevuld, zag er sexy uit hoor.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

thor

Luc, mogelijk eens een enquête voeren op het forum, zodoende ben je gewapend met argumenten om in Nurnberg ten strijde te trekken, een knokploeg is uit den boze. 100 jaar geleden waren ze hier al, laat ze nu maar in Duitsland blijven.....
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

modeltreinbart

Ik heb het ook maar vernomen maar als we een antwoord kunnen krijgen van de betreffende woordvoerders dan kunnen we dit lijntje afsluiten met een goed geweten.
In mijn geval gaat het niet om aandacht te trekken zeker niet .
Ik wou enkel een antwoord op deze vraag krijgen .
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)