Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Een MSM-model in schaal N?

Gestart door Michiel, 20 december 2013, 14:27:55 PM

Michiel

Dat zier er al niet slecht uit! Met "laatste" prototype fase, bedoel je de meest recente, of de laatste voor productie? Een mens mag toch hopen, hé!  ;)

Betreffende deze M2, is de uitstraling goed, me inbeeldend ingezet vensterwerk dat vlak komt met de buitenwand. Enkel de dakpartij vind ik persoonlijk veel te grof. Ik kan hier zo meteen geen beeld tonen met een voorbeeld (al die gasten die zich beschermen achter een "copyright" voor eerder matige foto's.  :-\ Maar soit, dat is een ander verhaal ). Je zal merken dat het dak van de M2 zeer bescheiden ribben heeft, amper zichtbaar vanop de N-schaal kijkafstand. Ook de randen rondom de vesters zijn nogal grof. De M2's hebben eerder een iets binnenliggend aluminium raamwerk, zonder echte opvallende rand.

Maar ik weet ook niet wat de gebruikte techniek toelaat kwa fijnheid in detaillering. Mogelijk dat je al op het fijnst mogelijke zit? Dan zou het eerder afwegen zijn van ofwel wel, ofwel niet aanbrengen van vb de dakribbels.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

MARKLINRIJDER

Michiel klopt, we gaan deze idd. verfijnen.
En dan.....volle gas vooruit  ;)

Grtjs,

David

59erke

Zeer goed bezig David, we wachten geduldig af ...

Heb je nog plannen om van de M2 een versie te produceren met een stuurstand ?

Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

trainspottingjr

#78
Voila,

ook hier weer wat verse foto's binnengekregen van de eerste productiemodellen.

MW 41 in schaal N





Goederenwagen type FAS in schaal N





Voor beide modellen geldt: Reserveer tijdig je model
Lid Lierse Modelspoorwegen de Geit VZW

RD25

excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

59erke

Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

TBCédric

Allemaal het werk van Goover Models (David- MARKLINRIJDER)  ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

MARKLINRIJDER

Voor de N rijders:

Laatste nog onbedrukt model van de Fas in Schaal 1/160 (N)



Grtjs,

David

Metpetergaathetbeter


MARKLINRIJDER

#84
Peter,

Op verzoek, opgelet dit is geen N schaal model.




Vergeet deze niet op alle andere forums te posten. :P

Grtjs,

David

Metpetergaathetbeter

Citaat van: MARKLINRIJDER op 27 oktober 2015, 23:20:57 PM

Vergeet deze niet op alle andere forums te posten. :P

Grtjs,

David
dat zijn er echt niet veel, Benelux soms eens, nauwelijks 3rail en reclame maken is ook niet mijn ding !  :-\

MARKLINRIJDER

Peter,

Had ik zoal gemerkt  :-X

Grtjs,

David

Chrisrail

#87
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

MARKLINRIJDER

#88
Hallo,

Geen gezwollen teen, maar hou er niet zo van als mensen me in een slecht daglicht stellen.
Werd ondertussen al ingelicht van mensen die beweren dat ik bedrieglijke info verspreidt.

Ik wil Peter hier zeker niet van betichtigen maar wees AUB zuinig met kritieken en opmerkinegn,
kritiek uiten mag en moet kunnen, maar hou er dan AUB wel rekening mee dat ik me op die moment niet kan verdedigen.
Dus enkel vertellen wat je met 100% zekerheid weet.

We zijn altijd bereid oog in oog verhaal te brengen.   
Weet perfect waar ik mee bezig ben en wat het me kost om dit ook te realiseren.

Zo kwam me onlangs aan de oren dat de AM75 een zuivere kopie zou zijn van een Lima model, waar halen ze het toch.
Er is buiten mezelf, mijn vrouw en enkele familieleden en wat gepubliceerde foto's NOG NIEMAND die de AM75 heeft gezien.

Verder benadruk ik graag, of jullie het willen opnemen of niet, we doen ons uiterste best fraaie modellen op de markt te zetten aan eerlijke prijzen.
Alles duurt omwille van het onverwachte succes en dingen die gebeurt zijn in het verleden,  wat langer dan verwacht.  Ben je het wachten beu, leg een lijntje aan en vertel het ons.
We doen dan gelijk het nodige.

Anderen die wel het geduld kunnen en wensen te hebben, alvast bedankt voor het gestelde vertrouwen.  We doen ons best tegen einde van dit jaar ALLE 91-ers en anderen uit te leveren.
Voor de trouwe klanten hebben we dan ook een mooi iets als tegemoetkoming voor het lange wachten.

Wait and see.

Grtjs,

David

Michael

David bedankt voor bovenstaand verhaal, meer hoeven we toch niet te weten, eind van dit jaar dat is slechts 2 maanden, krijgen we wellicht wat moois (91) onder de kerstboom.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154