Eindelijk terug begonnen,NMBS tijdperk V/VI

Gestart door Geert SBB 460, 19 december 2013, 21:05:32 PM

dani

je kan ze hier niet rechtstreeks uploaden, Paul.  Je moet via een photobucket of flickr of mijnalbum  account of zo gaan .
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Re 460


doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Re 460


dani

STOOOOOOOOOOOOOOOP, You're Killing me !!!!

Straks lig ik in een coma onder mijn buro en bijna iedereen is hier al naar huis.

Paul, wil je me adopteren ?????   
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: dani op 20 december 2013, 18:02:37 PM
STOOOOOOOOOOOOOOOP, You're Killing me !!!

Killing him softly with his trains !  ;D
klinkt als een titel voor een succesfilm !  :)

Groeten Peter ;)

OlivierV

Als Geert even goed banen kan bouwen als vitrines dan gaat dit helemaal in orde komen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Re 460

Sorry Dani,

Ik leef samen met vijf vrouwen, vier dochters en men vrouw.

OlivierV

Citaat van: Re 460 op 20 december 2013, 20:43:03 PM
Sorry Dani,

Ik leef samen met vijf vrouwen, vier dochters en men vrouw.
Mag ik vragen welke leeftijd deze dochters hebben?  ::)
Ik ben namelijk een knappe adolescente man van 22. :D

nene, alle gekheid op een stokje, soms kan ik mij gewoon niet inhouden.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Re 460


Metpetergaathetbeter

Citaat van: OlivierV op 20 december 2013, 20:44:08 PM

Ik ben namelijk een knappe adolescente man van 22. :D




Ik zou de admins eens willen oproepen vanwaar(en wie ?) dit werd gepost, volgens mij is iemands bezig op Olivier zijn account onwaarheden te plaatsen !  ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Groeten Peter ;)

PS trouwens mooie kast en leuke treintjes en ik dacht dat ik met 15 62's veel loc's van dezelfde reeks of type had !  :-[

Geert SBB 460

Citaat van: Re 460 op 20 december 2013, 10:55:24 AM
Beste Geert (een beetje een naamgenoot SBB 460 en ikzelf Re 460) en Dani,

Ik blijf dit ook volgen hoor, alleen spijtig dat alle Re 460/465 op rust moeten gaan!

Dani, graag wil ik u nog wat extra dromen bezorgen, daarbij laat ik alvast één foto's van een etalage kasten zien gevuld met "specials" of zogenaamde "Sondern loks"
Exclusieve modellen, meeste van Hag die zeer gelimiteerd zijn uitgebracht, sommige zelfs met een oplage van 2 stuks.
Al deze modellen zijn voorzien van certificaat en nummer in onderstel gegraveerd en opgenomen in Hag databank.

Deze modellen maken deel uit van mijn volledige verzameling Re460/465 Loks.
Ook de hele serie "echte" Re 460 werbeloks maakt daar deel van uit.
Zo is mijn totale verzameling goed voor 250 Loks, waarvan 60% Hag loks zijn, 15% is Roco en de resterende 25% zijn modellen van Märklin.

Hoe ik deze "microbe" heb gekregen wil ik nog wel eens verder uitleggen, maar dat is een lang verhaal...

Beste groetjes,
Paul

ps: verstuur foto's later want krijg melding problemen met foto's uploaden

Beste Paul,
Blijkt toch een beetje een ziekte te zijn het verzamelen van Re 460/465. Ooit was ik voor mijn werk bij een klant in Zwitserland die een beetje een gelijkaardige verzameling als u had en die wist me direct door te linken naar enkele andere verzamelaars. Zaten zels enkele Scandinaviërs en Amerikanen bij.
Het is dan ook een héél strakke lok die precies is ontworpen om er reclame op te zetten. Als ik me niet vergis komt het ontwerp/design dan ook van de hand van Pinninfarina. Daar hebben ze wel al wat meer mooi's ontworpen à la Ferrari en dergelijke.
Persoonlijk heb ik mij eerst gefocust op alle Blauwe 465's en rode 460's met hun verschillende nr's. Nu koop ik er af en toe een werbe-lok bij volgens smaak. Alles in 1 keer zou toch te zwaar op het budget wegen.
De huidige collectie bestaat net zoals bij u uit enkele Hag's Roco en Märklin.
Ik heb ooit een verzamelaar ontmoet op de beurs in Genk (6 à 7 jaar terug)die daar met een massa 460/465 stond in een lange reeks vitrines.
Heb de man toen kort gesproken en hij zou er toen zelfs een boek/cataloog over uitbrengen. Verder heb ik hier niks meer over vernomen.
Weet u toevallig wie dit is? Of bent u het?
De foto's die u hebt gepost zijn alvast om duim en vingers af te likken.
Mvg, Geert.

Geert SBB 460

Citaat van: dani op 20 december 2013, 10:20:58 AM
Heeft er iemand AUB een dweiltje en teiltje voor mij ???

Daar staat een arsenaal Re460's waar ik gewoon de komende 3 jaar natte dromen ga aan over houden.
Wat een collectie.  En wat een fijne vitrine !  Leuk idee om de lege doze achter de vitrine te bewaren, dan weet je altijd waar ze zijn

Ook ik ga dit met heel veel aandacht volgen, al was het maar om die 460's nog es vaker te zien :-) :-)   WALHALLAAAAAAAAHHHHHHHH

Hoi Danny,

In Brussel aan het Noord-station heeft men ook z'on straat met vitrines met "trienen" erin. Daar komt het plaatje van Homer Simpson ook goed van pas.
Back on topic: Blij te horen dat er meerdere liefhebbers van 460's op het forum actief zijn.
Om u nog wat op te hitsen zal ik de komende dagen nog wat fotootje posten van deze lok's.
Mvg, Geert

Geert SBB 460

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 20 december 2013, 10:45:58 AM
geen Zwitserse loc's in Belgie of ze moesten getrokken zijn naar één of andere tentoonstelling !

Vauban reed steeds met Belg.loc tot in Luxemburg,


groeten Peter ;)

PS fraaie treincombinaties in de kast en fraaie vitrine !

Weet u Peter of dit (VAUBAN) steeds een Re 20 is of ook nog andere? Zijn de rijtuigen de wit/rode SBB of zitten deze gemengd met Nmbs rijtuigen? Is er een stuurstand of bagage rijtuig bij?
Alvast bedankt.

Metpetergaathetbeter

#29
20 meestal( misschien ook wel eens een 27 of een 13 ?)

ik geef je een link waar je alles zelf kunt uitzoeken door de jaren heen (hebben nog It. wagons ingezeten) ,andere bron Utube Vauban; bovendien vind je hier ook veel ,bovenaan rechts staat een balkje en wanneer je daar vauban intikt zie je alle draadjes die handelen over dit onderwerp  !


http://www.beluxtrains.net/indexnl.php?page=belgium-files/200X/2008-91

Groeten Peter ;)