Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Eindelijk terug begonnen,NMBS tijdperk V/VI

Gestart door Geert SBB 460, 19 december 2013, 21:05:32 PM

Geert SBB 460

Beste mede modelspoorders,

Na een min of meer gedwongen interne verhuis eindelijk aan de nieuwe treinkamer kunnen beginnen. Gelukkig nog een deel van de oude baan kunnen recupereren althans de schaduwstations.
Na lang twijfelen wikken en wegen alle SBB materiaal naar de vitrinekast verwezen en de nieuwe baan wordt er eentje naar (fictief) Belgisch voorbeeld. De ganse baan zal slechts één thema hebben nl. een binnenlandse containerterminal met weg-spoor-water verbinding. Daar komt een lang recht parade dubbelspoor voor te liggen zodat ook de reizigerstreinen hier tot hun recht kunnen komen. ik heb ongeveer een lengte van 6.7 m op 2.50 m ter beschikking waar de baan komt. Aan de andere kant van de kamer heb ik een grote vitrinekast gebouwd.
Omdat beelden meer zeggen dan woorden:




De vitrine kast. Zijn eigenlijk 2 grote opendraaiende deuren met plexiglas die kunnen opendraaien. Daar achter zitten alle lege dozen van het rollend materieel.


De vitrinekast met vrachtwagens.


De centrale,rollentestbank,lokprogrammer,decodertester en bovenaan de voeding en de oude Märklin 6021 + keyboards die ik ga gebruiken voor het schakelen van de verlichting.


De 2 gerecupereerde schaduwstations(liggen boven elkaar) 2 x  12 sporig en kan treinen afstellen tot 3.5m lang

Wordt vervolgt ten gepaste tijde.
Mvg, Geert.

Mattias

Ik zal dit draadje wel volgen!
Wel eigenaardig dat men "zomaar" van thema veranderd, als je reeds zoveel moois hebt.
En ook zou je eerder verwachten dat men van belgisch naar Zwitsers zou overgaan.. (zoals ik onlangs deed)
Als ik eens curieus mag zijn, wat is de reden van themaverandering?  ::)

Een lengte van 6,7 op 2,5 inderdaad wel een prachtige lengte!
Vandaar: ik volg dit draadje!  ;)
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

Snobby Crash

Succes met je project Geert ! Je kasten zien er in elk geval goed gevuld uit... :-)

Geert

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Geert SBB 460

Citaat van: Mattias op 19 december 2013, 21:26:35 PM
Ik zal dit draadje wel volgen!
Wel eigenaardig dat men "zomaar" van thema veranderd, als je reeds zoveel moois hebt.
En ook zou je eerder verwachten dat men van belgisch naar Zwitsers zou overgaan.. (zoals ik onlangs deed)
Als ik eens curieus mag zijn, wat is de reden van themaverandering?  ::)

Een lengte van 6,7 op 2,5 inderdaad wel een prachtige lengte!
Vandaar: ik volg dit draadje!  ;)

Hallo Mattias,
Zoals beschreven heb ik dan ook lang getwijfeld. Persoonlijk vindt ik het SBB EN BLS materiaal dan ook stukken mooier. Ware het niet dat mijn rollend materieel van de NMBS nog omvanrijker is had ik de keuze waarschijnlijk toch op SBB laten vallen. Je moet nu eenmaal soms keuzes maken. Anderzijds geniet ik ook van het materieel als het in de vitrinekast staat en breidt ik de verzameling zelfs nog uit. By the way;is er iemand die mij kan vertellen of en welke Zwitserse lok's ook in België komen? Ik dacht ooit eens een SBB Cargo te hebben gezien maar twijfel nu of dit in Frankrijk of bij ons was. De vauban met rijtuigen zie je hier ook maar ik ga er van uit dat daar steeds een NMBS lok voorspant.
Mvg, Geert.
Mvg, Geert.

dani

Heeft er iemand AUB een dweiltje en teiltje voor mij ???

Daar staat een arsenaal Re460's waar ik gewoon de komende 3 jaar natte dromen ga aan over houden.
Wat een collectie.  En wat een fijne vitrine !  Leuk idee om de lege doze achter de vitrine te bewaren, dan weet je altijd waar ze zijn

Ook ik ga dit met heel veel aandacht volgen, al was het maar om die 460's nog es vaker te zien :-) :-)   WALHALLAAAAAAAAHHHHHHHH
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter

geen Zwitserse loc's in Belgie of ze moesten getrokken zijn naar één of andere tentoonstelling !

Vauban reed steeds met Belg.loc tot in Luxemburg,


groeten Peter ;)

PS fraaie treincombinaties in de kast en fraaie vitrine !

Re 460

Beste Geert (een beetje een naamgenoot SBB 460 en ikzelf Re 460) en Dani,

Ik blijf dit ook volgen hoor, alleen spijtig dat alle Re 460/465 op rust moeten gaan!

Dani, graag wil ik u nog wat extra dromen bezorgen, daarbij laat ik alvast één foto's van een etalage kasten zien gevuld met "specials" of zogenaamde "Sondern loks"
Exclusieve modellen, meeste van Hag die zeer gelimiteerd zijn uitgebracht, sommige zelfs met een oplage van 2 stuks.
Al deze modellen zijn voorzien van certificaat en nummer in onderstel gegraveerd en opgenomen in Hag databank.

Deze modellen maken deel uit van mijn volledige verzameling Re460/465 Loks.
Ook de hele serie "echte" Re 460 werbeloks maakt daar deel van uit.
Zo is mijn totale verzameling goed voor 250 Loks, waarvan 60% Hag loks zijn, 15% is Roco en de resterende 25% zijn modellen van Märklin.

Hoe ik deze "microbe" heb gekregen wil ik nog wel eens verder uitleggen, maar dat is een lang verhaal...

Beste groetjes,
Paul

ps: verstuur foto's later want krijg melding problemen met foto's uploaden

dani

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Kautenbach

poeh, best omvangrijk/indrukwekkend, we zijn benieuwd naar de plannen

PeterC

Geert,

Eerst en vooral bedankt voor de gezellige ontvangst deze week (en voor het prachtige materiaal)!

In werkelijkheid is het nog veel meer kwijlopwekkend dan op foto.  Prachtige collectie!
Wat me nu wel op foto opvalt is die 6021 en batterij keyboards.  Ik snap niet dat ik die niet heb gezien.
Laat de foto's en beschrijvingen van je vorderingen maar komen.  Ook die van je strakke bekabeling!

Groetjes, Peter


Catje

Dani
Heb je daar niet in uw winterslaap over gedroomd dan? ::)

groeten
Willy

Catje

Geert,
Wat een schitterende verzameling van zwitsers materiaal heeft u daar.
Zonde om deze in de vitrine te gaan laten staan.
Ik zal uw draadje blijven volgen.
Heel veel succes.

Groeten,
Willy

Re 460


Ik probeer foto's te uploaden als bijlage.
Krijg volgende melding:
"De uploadmap zit vol. Probeer een kleiner bestand te uploaden en/of stel beheerder op de hoogte"

Mijn foto is maar 74kB groot.