Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Nederlandse modulebaan van maasbuurtspoor

Gestart door The Railwarrior, 17 december 2013, 23:43:40 PM

The Railwarrior

De wissels niet op een knik plaatsen is geen probleem. Ik heb 170cm daar waar ik met 70cm genoeg heb :-)

De 2 broederlijke wissels dan. Ik ben van plan alle wissels aan te drijven door tourtoise wisselmotoren dan zou je daar geen problemen mee hebben naar het schijnt.

De 2 180 graden bochten zouden normaal buiten beeld komen door een ondertunneling van rechts een stukje stad/voorstad en links een uitloper van wat oude vervallen industrie die door de spoorweg afgescheiden word van de woonwereld... Gesproken van the wrong side of the tracks  :P

Dat schaduwstation is ook wel het plan maar dit moet ik nog verder uitwerken evenals onderliggend schaduwstation
eentje die het in het groot al doet en nu graag naar het kleine wil overstappen ;-)

Michiel

Nog een laatste ideetje: nu ligt het hoofdspoor kaarsrecht langs de baanrand. Dat is nogal steriel. Ik zou het spoor in een heel grote boog leggen, van helemaal links tot helemaal rechts. Dan krijg je ook meteen meer scenery-ruimte centraal vooraan en een dus mooiere invulling van de fly-over en stationsomgeving. 't Is maar een idee.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

The Railwarrior

dat klopt michiel, dat was ook mijn uitgangspunt maar ik had dan problemen met mijn wissels om die mooi gelegd te krijgen... vandaar dat dit mss een 'denkpiste' is eerder dan een baanplan.  Ik speel nog met een ander idee wat evenzeer wat rij mogelijkheden creëert met een complexer baanplan op minder ruimte... dan zou ik ook mijn treinsamenstellingen daar wat op aanpassen... Het feit is dat ik er zelf nog niet helemaal uit ben hoe ik het nu net ga doen.  Ik had dit niet verwacht eerlijk gezegd maar tegenwoordig ga je naar een beurs en daar krijg doe je een pak ideeën op en achteraf weet je bijna niet meer wat je wil gewoon omdat er zo enorm veel mogelijkheden zijn.  Vroeger kon je bijna enkel in een cirkel rijden met een klassiek plan (nu spreek ik wel van 25j geleden) maar tegenwoordig zijn de mogelijkheden gewoon onbeperkt.
eentje die het in het groot al doet en nu graag naar het kleine wil overstappen ;-)