Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

HELP!!!

Gestart door Jurgen, 12 maart 2006, 12:01:25 PM

svvander

Of erger nog... dan timmert de schoonmoeder de vader in elkaar! Van spraakverwarring gesproken zeg! [8D]
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Gerolf

citaat:
Geplaatst door ysbeer

Je begint bij een vader die voor zijn zoon wil timmeren.[:0]
En je eindigd bij mensen die hun schoonmoeder willen weg geven.[}:)]
Nog even en dan timmert de vader niet de tafel maar de schoonmoeder in elkaar.[:(!]
Foei toch[;)]
[:D][:D][:D] modelspoor is toch ?cht plezant, h? [:D][:D][:D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

vdr

ik wist da ik iets vergeten ben ,mijne pa ligt nog onder de tafel op zolder ,om 14 u was hij nog kurk aan het plakken , Tot zo ik ga effe checken [:0]
 

tonycabus

Jurgen, ik zou MSM48 mar eens gaan lezen, jong!
Ik ben bezig met een artikel van Ricky Sainte... en dat belooft oplossingen!
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Gerolf

MSM48?? Tony, je leeft wel echt snel de laatste tijd. 47 moet nog in de bus vallen!
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

Tony is zijn tijd ver vooruit ! [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Havoc

Pas maar op dat als alles af is je nog wel mee mag spelen!
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Jurgen

Verdorie Tony, waarom laat je mij weer watertanden. Ik heb nr 47 nog niet eens ontvangen en nu wil ik nr 48 ook al meteen hebben. [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

tonycabus

De trein, da's altijd een beetje wachten, Jurgen[:D][:D]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Jurgen

Ik weet het Tony, ik weet het. Maar zal hij vertraging hebben of niet, met de NMBS weet je nooit h?? [;)]
Tegen dat nr 47 nu uitgelezen is, is het begin april. Dan ga ik naar Intermodellbau 2006 in Dortmund, koop waarschijnlijk iets voor een paar dagen plezier te hebben. En dan is het weer de 15de, tijd voor nr 48 van MSM.
't Zal rapper daar zijn dan we denken. [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

loebaske

Soms vind ik het wel raar, op verschillende
topics reageert men, waar het niet nodig is,
zoals hier !!!! want de reacties op MSM
hoort thuis op een andere topics, zoals
hudig nummer !!!!!!.......
Of ben ik mis......
Eric, den loebash [:D]

Jurgen

Ge hebt gelijk Eric.
Maar Tony zei hierboven ergens dat ik nr 48 moest lezen om oplossingen te krijgen voor mijn modelbaan te bouwen. Dus eigenlijk hoort dit hier toch wel thuis h?. [;)]
Wat wel juist is, is het feit dat ik mijn onderwerp misschien ook bij Sporenplannen had kunnen plaatsen. Hierover heb ik nog getwijfeld, gewoon omdat ik eenvouwdig weg nog geen sporenplan heb. [:D]
Maar er zijn onderwerpen waar er volledig naast het topic gepraat wordt. Daar heb je gelijk in. Maar laten we dit nu sluiten binnen dit onderwerp, want anders gaan we zelf beginnen met hetgeen jij aanhaalt. [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

tonycabus

Gepland in nr 48: een artikel over het ontwerpen van en baan op beperkt oppervlak (van Ricky).
Ik kan jullie verzekeren dat het de moeite wordt.
Commentaren daarop mogen dan uiteraard wel in 'huidig nummer', maar idd Jurgen vroeg om oplossingen, en ik verwees naar het 'volgend nummer'.
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

ricky56

Hallo Jurgen,

Er is heel gemakkelijk om een klein baantje te maken op een plank 244 x 122 cm. Ik kan enkele plannen voor U maken. Ik zal dan nodig hebben van :

Dimentions van de beschikbare ruimte voor de modulebaan,
Spooren : M?rklin, Roco Line, ...
Tijdperk en materiaal (electrische, diesel, stoom)
Verkozen regio (Ardennen, Vlanderen, Limburg, ...)
Soort gewenst station...

Dan ook zeggen wat U wil zien op uw modulebaan, dan geven punten (5 is "zonder dat geen modulebaan", 1 is "ik wou graag maar kan wel leven zonder"). Hieronder zijn enkele voorbeelden :

Rangeren : 5
Brouwerij : 4
Kathedraal : 1
ezv.

Stuur dan alle inlichtingen naar mijn Email (ricky56@yahoo.fr) en ik zal dan enkele plannen voor u doen dat ik via E-mail zal verzenden. Zij zullen eveneens in MSM gepubliceerd worden.

Vriendschappelijk,

Jurgen

Bedankt ricky56 (of Eric zoals je wilt)

De ruimte zal ik eens fatsoenlijk moeten opmeten, maar die is niet veel groter dan de plank die er nu ligt hoor.
Het tijdperk, daar ben ik zelf nog niet helemaal uit. Ik heb mezelf altijd voorgenomen om mijn baan ergens in de jaren '90 te ori?nteren. Maar het zou eerder met veel fantasie genomen moeten worden, want een reeks 77 zal ook rondrijden op mijn baan.
De scenery zou bestaan uit de huisjes van Kibri die ik hier staan heb. Het ABX gebouw heb ik ook staan, dus een klein rangeerterrein mag ook. Het station daar zou mijn keertrein van 3 M2's moeten kunnen stoppen.
Het landschap, tja... Heuvelend met een berg? [}:)]
Maar ik moet er ook rekening mee houden dat de baan in het midden van de opbouw zal moeten verhuizen. Ik woon nog thuis, maar denk toch al af en toe na om alleen te wonen.
Ik zal binnenkort het artikel lezen in MSM 48 waar Tony het over heeft. Misschien kan ik daar nog iets uit halen.
Maar ik laat nog wel iets weten. In ieder geval al bedankt voor je hulp. [:)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.