Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

HELP!!!

Gestart door Jurgen, 12 maart 2006, 12:01:25 PM

Jurgen

Mijn vader heeft het in zijn hoofd gekregen om mij te helpen bij het maken van een baan.
Probleem is, ik heb nog geen plan (tenzij een paar lijntjes) en mijn vader wil al meteen een kader in elkaar gaan timmeren.
Is dat een goed idee? Ik denk van niet, maar kan mijn vader niet overtuigen.
Op de plaats waar de baan moet komen ligt nu gewoon een plank van 2,44 m op 1,22 m. De lange zijde kan eventueel nog ongeveer 20 cm langer worden. Aan de korte zijde heb ik slechts een kleine 30 cm om de baan te kunnen bereiken.
Een beetje weinig plaats dus, maar het moet lukken. Heeft iemand een idee om te helpen? Mijn vader misschien kan overtuigen om eerst een fatsoenlijk plan te tekenen en dan pas te zagen en te kloppen (op het hout h? :D).
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Gerolf

Een enthousiaste vader/medewerker: dat is een luxe-probleem [:p]
Je hebt echter wel gelijk: eerst een degelijk plan, dan pas beginnen timmeren. Ik zou zeggen: geef je vader in plaats van hout en spijkers een pak millimeterpapier en wat potloden [;)]
Denk zeker in het plan aan een goede bereikbaarheid van de baan op alle plaatsen, en geef jezelf genoeg ruimte om te kunnen bewegen: beter iets minder plaats voor de baan en wat meer om rond te stappen. Zelf heb ik ook die fout gemaakt, waardoor ik al een paar keer met mijn ellebogen wat bouwsels heb beschadigd [xx(]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Kedeng Kedeng

Zolang je schoonmoeder niet komt helpen is er geen probleem[;)]

ysbeer

Ja aan alleen een enorme tafel heb je niks.
Aan de andere kant is het volgens mij ook niet nodig weken lang met allerhande teken materiaal 100 derde schetssen te gaan maken.

Wat je moet weten is.
Hoe moeten de trajecten lopen .
Waar wil ik een station.
OPstel sporen .ed.
Als je dus op die plaat met viltstift ongevver tekend waar wat moet,je rangschikt de rail er eens op,dan ben je al een hel eind.
Dar na moet je vader een stevige tafel timmeren ,hoe steviger hoe beter.
Echter zo dat waar jij geen rails wilt ook geen plank is.
Dat heet open raam wijze.
EEn beetje ruim om de rails heen zodat je niet op de millimeter je rails behoeft te leggen is echter wel aan teraden.
Door de onstanen gaten in de tafel kun je als je het slimaanpakt nog veral bij.
Dorpje later op het gat dat op een af neembare plaat staat .

Beetje moeilijk uitgelegd ,maar eigen lijk is het waar ggen rails voorlopig geen plank.

Nomaals zeerstevig bouwen,je moet er ook naast de gaten op kunnen zitten.

Wim



Jurgen

Ik heb het volledig begrepen Wim. [^]
Alleen heb je nogal een vreemd soort van geschreven Nederlands [;)][:p].
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ysbeer

Heb je mij nog nooit horen praten.Dat is pas erg.
IK zal een type cursus gaan volgen.
Heel goed van jou trouwens dat je het ondanks mijn nederlands toch hebt begrepen.

Groeten aan je vader.

wim

Jurgen

Ach wim, trek het je niet aan, niemand is perfect. [;)]

@ Kedeng: ik heb nog geen vriendin, dus van schoonmoeders heb ik nog geen last. [;)] Maar als er iemand een zus of dochter heeft van een jaar of 22, die mag dat altijd laten weten. [:D]

Ik denk dat mijn vader ondertussen gestopt is met timmeren. Maar ik denk dat ik er nu weer helemaal alleen voor sta. [}:)]
Afin, we komen er wel, houd mijn site in het oog. Daar zal ik alles met mooie foto's documenteren. Of toch voorzover ik met het maken van een site overweg kan. [:o)][:I]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

janjozef

Jurgen ik heb een dochter van 22 met een karakter omgekeerd evenredig met haar schoonheid en ze is schoon. Ze heeft al wel nen sloef gevonden.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

DelticPower

Hallo Jurgen,  een dochter van 22 daar kan ik je helaas niet aan helpen. Heb nog wel een schoonmoeder van 82 in de aanbieding. Gratis over te nemen.[:D][:D]
Groeten van Jan

Gerolf

Mijn 21jarige dochter is niet meer beschikbaar
 enneuh ... mijn 17jarige zoon ook niet [:D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

Mijn dochter van 20 lijkt waarschijnlijk een beetje op die van Jan. En ik weet eigenlijk niet of ik wel een schoonzoon wil die met treintjes speelt [:o)] [:D][:D]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Johnnytrein

Jurgen, hoera ik heb beide een dochter van oesje iets meer dan gij zoekt. [:I] En een schoonmoeder die oud en versleten is maar ze zaagt als nieuw.[:o)] Wat denkt ge zal ik de schoonmoeder al naar jou zenden.Gij had natuurlijk andersom gedacht zekers. Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Jurgen

Oh my god, ik en mijn grote mond ook [:D][:D]
Toch even zeggen dat jullie jullie schoonmoeders en zonen mogen bijhouden.
Een schoon (vrouwelijk en zo rijk mogelijk [:D]) lief en hulp voor mijn modelbaan zijn wel welkom.
Ik zou even een beschrijving geven van mijn ideale vrouw, maar dan zitten we op een verkeerd forum. [:p][;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Havoc

Ik blijf dit toch maar volgen. Als ze voor u wat te oud zijn kunnen ze voor mij nog dienen, die trientjes. Oops, treintjes dus...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

ysbeer

Je begint bij een vader die voor zijn zoon wil timmeren.[:0]
En je eindigd bij mensen die hun schoonmoeder willen weg geven.[}:)]
Nog even en dan timmert de vader niet de tafel maar de schoonmoeder in elkaar.[:(!]
Foei toch[;)]

wim