Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

wie is er ook aan het wachten

Gestart door jb, 13 december 2013, 23:59:43 PM

jb

iedereen kent vast dit probleem....
wachten duurt een eeuwigheid! 
ik ben reeds een aantal maanden in blije verwachting van volgend locomotiefje

esu diesel rangeerloc 8040 dc sound alles er op n er aan.....
maar esu is niet zo sterk in afleveren lijkt me, levering in september, haha das goe gelachen!

lokprogrameerbox......5 maanden extra levertijd

ben benieuwd wanneer loc bij treinenboer zal zijn. (modeltrein Paradise.com)


voor de liefhebbers

zone noord

mark7758

Jorg. Welkom op het forum.

En maak je niet druk. Het helpt toch niet.  Denk om je gezondheid en dat is het belangrijkste.

Als je nagaat dat sommige mensen al bijna 9 jaar wachten op een rangeerdieseltje van LSM. Ja. Wat is dan 5 maanden.
(In die laatste nieuwsbrief van LSM :
Citaat email.
- BR-60 / HLR-80.

Locomotieven 31060 tot 31064 verwachten we tegen begin JANUARI 2014 te kunnen uitleveren.

ref 31063: HLR-80 verwachten we ook dan te kunnen uitleveren.
Einde citaat.

Dus het is echt onderweg.  8) En wie weet komen er in 20 jaar van LSM ook onze modellen.
Geniet van het leven

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

jb

U hebt gelijk. Maar wachten, ik ben er niet goed in  ;)
Als ik u comment lees, waar maak ik me dan inderdaad druk in?
Mvg

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

rgp

Hallo,

Dat er vertraging op een leveringstijd kan zijn, tot daar aan toe, maar jaaaaren ? Neen !

Dat een model dat afgeleverd wordt, zo waggelt dat je er zeeziek van wordt , over de eerste wissel niet geraakt wegens een constructiefout, dan kan niet.

Dat getuigt enkel van onkunde en van een totaal aan respect voor de KLANT.

In de voorbije dagen is er nogal wat commentaar geweest, over de manier hoe die "tweetjes" ouden geleverd worden, maar de feiten zijn:
- dat ze op de voorziene datum geleverd werden,
- dat ze allen getest zijn in bijzijn van de klant.

Misschien om eens over na te denken, heren constructeurs/verkopers.

Immers, nu in een tijd waar velen, om diverse redenen, een diorama bouwen, moet ge het maar tegenkomen: uw diorama is al drie jaar af (Evan is dat dan al vijf jaar  ;)) en die aangekondigde diesellok bij LS is er nog altijd niet.  Om over na te denken !
Of je pakt uwe lok uit en het blijkt dat hij waggelt om zeeziek van te worden, terug naar de winkel (wie betaalt die extra kilometers).  Om over na te denken !

Ik heb al lang nagedacht: niets meer voorbestellen, geen vertrouwen in producenten, alles testen (als het niet kan, laten staan).  Gevolg al een paar jaar niets meer in HO gekocht, en een groter budget voor 0 (zelfbouw)

Roland

Rangeerduivel

Met mijn excuses voor mijn voorbarige,onterechte negatieve kritiek.
Ik durf wel toegeven dat ik het ook niet altijd bij het rechte eind heb!
(al moet ik er eerlijkheidshalve bijvermelden dat alles in het begin zeer twijfelachtig overkwam...)
Doe zo voort,en respecteer de klant,'t is van hem dat je 't moet hebben

Rudy  ;)

rgp

Rangeerduivel

Excuses hoeven echt niet, maar overweeg wat ik juist geschreven heb hierboven.

Nog een voorbeeld: volgende maand is het autosalon en je besluit dan toch een nieuwe wagen te kopen.  Verkoper zegt: levertermijn: 8 weken.  Na 8 weken niets en na 8 jaar nog niets.  Wie zou dat aanvaarden ? Juist, nieamnd.

En niet komen aandraven dat het niet hetzelfde is.  Managen of beheren doe je onafhankelijk van het product.  Voor diegene die ooit gesolliciteerd hebben voor zo'n functie: men vraagt niet meer naar uw beroep, men kijkt of de competentie om problemen op te lossen aanwezig is, of met mensen omgaan aanwezig is.

De meeste van onze leveranciers/verkopers hebben duidelijk deze test nooit ondergaan, met de gevolgen die we kennen.

Roland

argilla

Citaat van: rgp op 16 december 2013, 12:08:45 PM
Hallo,

Dat er vertraging op een leveringstijd kan zijn, tot daar aan toe, maar jaaaaren ? Neen !

Dat een model dat afgeleverd wordt, zo waggelt dat je er zeeziek van wordt , over de eerste wissel niet geraakt wegens een constructiefout, dan kan niet.

Dat getuigt enkel van onkunde en van een totaal aan respect voor de KLANT.

In de voorbije dagen is er nogal wat commentaar geweest, over de manier hoe die "tweetjes" ouden geleverd worden, maar de feiten zijn:
- dat ze op de voorziene datum geleverd werden,
- dat ze allen getest zijn in bijzijn van de klant.

Misschien om eens over na te denken, heren constructeurs/verkopers.

Immers, nu in een tijd waar velen, om diverse redenen, een diorama bouwen, moet ge het maar tegenkomen: uw diorama is al drie jaar af (Evan is dat dan al vijf jaar  ;) ) en die aangekondigde diesellok bij LS is er nog altijd niet.  Om over na te denken !
Of je pakt uwe lok uit en het blijkt dat hij waggelt om zeeziek van te worden, terug naar de winkel (wie betaalt die extra kilometers).  Om over na te denken !

Ik heb al lang nagedacht: niets meer voorbestellen, geen vertrouwen in producenten, alles testen (als het niet kan, laten staan).  Gevolg al een paar jaar niets meer in HO gekocht, en een groter budget voor 0 (zelfbouw)

Roland


Inderdaad Roland met de laatste alinea  heb je gelijk. dat is ook bij de reden waarom ik zo langzaam aan naar O schaal ( en groter) aan het gaan zijn ! Tot hiertoe is die ziekte van H0 nog niet overgeslagen op 0 schaal !
Trouwens zijn er hier leden die interesse  zouden kunnen hebben in een groepsaankoop van 3D printers ?
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

evan

Hoi Jorg,

Ik wacht ook op de bewuste 8040. :)

Normaal had hij vroeger geleverd geweest, maar omwille van enkele schoonheidsfouten is de uitlevering uitgesteld geweest. 
Nu vind ik het wachten wel waard als je weet dat anders de kleur en enkele details niet correct waren.

Ik kijk er in alle geval naar uit en het is inderdaad vervelend.

In de US is het hetzelfde probleem.  De locos die ik voor mn "Beautiful British Columbia" baantje had besteld zijn pas na 2 jaar en enkele tentoonstellingen geleverd geweest. 

Groetjes ;)

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Rangeerduivel

Citaat van: rgp op 16 december 2013, 15:23:31 PM
En niet komen aandraven dat het niet hetzelfde is.

Ik hou mijn bek in mijn pluimen,enzeker geen kwaad woord over het produkt op zich,vroeger niet en nu ook niet!

;)

rgp

Argilla,

3D-printers: prachtig, maar niet rendabel.  Is enkel geschikt voor een "master"model (allez toch in de prijsklasse van de hobbyist).

Ofwel worden de onderdelen gefreesd en die kunnen x-aantal keren gefreesd worden.  Voor de moeilijkere stukken een 3D-model laten printen, mal van maken en afgieten.

Roland

Dirky

Veel begrip voor de problemen van de fabrikant is hier duidelijk niet te bespeuren... jammer!

Een productie overnemen is één ding. Kan best meevallen...
Maar de productie van een nieuw product opstarten is een ander paar mouwen... hoe simpel het ook lijkt!

Vergelijken met de autoverkoop... Hmmm daar sla je de bal volgens mij mis Roland. De auto die je bestelt/koopt bestaat reeds, de productie loopt al, de wagens zijn getest en voldoen aan alle normen. De verlengde levertermijn hangt (vaak) enkel af van productie-storingen.
De loc die je besteld bestaat meestal nog niet. De opzet voor de productie kan dan wel beschreven zijn maar zolang het eerste serie-exemplaar niet van de band rolt, kan je enkel maar hopen dat alles meteen in orde is.

Ik kan me amper fabrikant noemen in vergelijk met de makers van die H0 modellen in grote reeksen. Maar gelukkig is het een bijberoep en moet ik er niet van leven. Vooraleer je iets hebt waar echt geld kan aan verdiend worden moet je risico's nemen en fondsen bijeensprokkelen. Dat kan voor grotere projecten helaas enkel door het vertrouwen van de klant te winnen... en z'n geld te gebruiken.

Maar zolang er mensen zijn die voorschotten blijven geven voor virtuele zaken, zullen deze onaangename levertermijnen in leven blijven. Dus, wil je het risico niet nemen, betaal dan geen voorschot en wacht tot het product stabiel op de markt is!

philippe_007

Dirk,

probleem met de meeste fabrikanten is dat ze hun les niet leren uit de geschiedenis.
Een loc produceren is inderdaad een lange lijdensweg en dat spreek ik niet tegen, en bij de eerste loc kan je een datum voorop stellen en dan ga je zien dat deze niet haalbaar is en dat er meerdere testen en wijzigingen in de productie nodig zijn voor een goed resultaat.
Maar na enkele malen een loc de produceren dan ken je de knepen van het vak en hoeveel pogingen er nodig zijn om tot een goed resultaat te brengen.
En dan kan je wel een datum opgeven dat haalbaar is, desnoods nemen ze nog enkele maanden reserve en iedereen zal blij zijn als het iets vroeger is dan voorzien.
De meeste kopers hebben liever dat er gezegd wordt levering binnen 9 maand en ook effectief leveren op dit moment dan te zeggen 5 maand en dan 3 maand vertraging.

Dirky

Een zakenman (en die gave heb ik absoluut niet) die geld kan bij elkaar krijgen met een (bijna) loze belofte is voor ons geen geschikte verkoper. Maar de vrijgevige klant die bang is geen exemplaar te kunnen bemachtigen van het model en die geld geeft aan die vreemde die hij zomaar "gelooft"... die moet echt niet klagen achteraf.

PS: ik zou graag rollend materieel op mijn prijslijst kunnen zetten. Maar als ik reken wat een opstart me zal kosten voor een eerste model...(machines, legale software, ontwerptijd, prototypes, productie instructies voor toeleveranciers,...)
Als hobbyist zie je dat anders. Tekenen op de PC van je baas met software van je baas en vaak tijdens de uren van je baas... kost inderdaad niets!


T03

Als het je een troos mag wezen, op elke nieuwigheid van Brawa wacht je een jaar...en meer. De vreugde is dan ook groter als je ze ontvangt. SpGr;-) Marc
"I have a train riding in my brain"