Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Ook maar even voorstellen

Gestart door StevenDV, 12 december 2013, 13:01:53 PM

StevenDV

Bij deze zal ik mij ook maar even voorstellen, ik ben Steven 34jaar en vader van 2 dochters en woon in Ramsdonk.

Een paar weken terug waren we bij mijn ouders op bezoek en mijn moeder vroeg waneer ik nu eindelijk die treintjes eens uit haar kast ging weg halen (ook al zijn de dochters nog te klein om er mee te spelen). Aangezien wij nu een goed jaar in een groter huis wonen met een hele grote garage aan had ik er geen bezwaar mee om deze mee te nemen en bij mij thuis op te slaan.

Zoals bijna iedereen hier zal verstaan begon er bij mij terug iets te kriebelen en moest ik ff vlug een ovaaltje leggen en eens zien of mijn loco's (heb er 2) nog liepen. Wonder boven wonder was er geen probleem met de oudste van de 2, deze is nog van mijn vader geweest en moet ondertussen een 45 jaar oud zijn (kan er 5 jaar naast zitten) bij deze moet ik enkel de rubber bandjes aan de wielen vervangen.

Iets minder was dat er in mijn locomotief, die toch ook al een 20 jaar oud moet zijn, helemaal geen beweging te krijgen was. Ik kon het me gewoon niet laten en dat ding moest en zou werken, zondagmiddag heb ik deze dan gedemonteerd en voledig opgekuist. Al snel bleek dat bij elk wieltje en radertje er uit kwam er iets meer beweging in kwam, het was gewoon de olie die hard geworden was en na het voledig uitkuisen en opnieuw smeren liep alles zoals nieuw.

Bij deze is de kleine vlam die voor trintjes is blijven branden over de jaren weer helemaal aangewakkerd, en zijn er wat ideetjes aan het broeien. Achter aan mijn garage is een kleine werkplaats die ik zelden gebruik tenzij om wat brol op te slaan, hier zou dus een treinbaantje moeten komen.

Ik heb hier de laatste dagen al heel wat afgelezen maar blijf ook nog met redelijk wat vragen zitten die ik op tijd en stond dus wel ga stellen.

marc goovaerts

Welkom Steven. Het treintjesvirus blijft altijd smeulen tot het goede moment...

Stieven76

Welkom op het forum. Dat vlammetje is niet uit te krijgen hé  ;)
Hier kan je alles vragen, er zijn hier genieën in alle onderwerpen aanwezig.


Veel plezier.

Steam.N

Steven, zeer welkom op ons forum !

Het virus heeft toegeslagen: proficiat  :)
Ik wens je veel plezier, en succes met je bouwprojecten !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

philippe_007

Welkom,
en terug wat jongbloed dat onze mooie hobby komt versterken...
En alle vragen zijn welkom, we trachten deze wel te beantwoorden
Succes met de bouw.

OlivierV

Welkom welkom ... :)

't Is inderdaad iets dat blijft branden dat treinvirus. Hoe dat er komt weet niemand, maar veel kwaad kan het in ieder geval niet.

Groet.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Gerolf

Welkom op ons forum, Steven.
Goed dat je de hobby herontdekt hebt  8)
Over wat voor spoorwegmateriaal heb je het?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

StevenDV

Het materiaal, juist ja nog vergeten ;) ik ken er dan ook niet echt veel van.
Ikzelf heb ooit een marklin set gekregen Delta 2964 dus nog met M sporen het treintje van mijn vader is iets moeilijker aangezien ik nergens een typenummer zie op de doos, als jullie mij op weg helpen waar ik hier achter kan komen bekijk ik het deze avond wel even.
Het is een electro loc met 3 reiziger wagentjes bij, 2 groene en 1 rode restaratie wagen, mja voor de rest kan ik niet zo veel zeggen.
Ik ben nu vooral aan het opzoeken hoe digitaal werkt, wat ik hier voor nodig heb en wat de mogelijkheden zijn om om te bouwen.

Catje

Welkom Steven, en fijn om te horen dat het modeltreinvirus bij u toegeslagen heeft. ;D
Dit is een van de weinige virussen waarvan je geen koorts krijgt, maar alleen maar jeuk in
uw portemonnee. ;)
Veel succes met uw herstart, en veel leerzame momenten hier op dit behulpzame en vriendelijk MSM Forum.

Modelspoorgroeten,
Willy

PeterC

Steven, welkom!

Citaat van: StevenDV op 12 december 2013, 15:54:04 PM
...het treintje van mijn vader is iets moeilijker aangezien ik nergens een typenummer zie op de doos, als jullie mij op weg helpen waar ik hier achter kan komen bekijk ik het deze avond wel even...

Een foto help velen op weg  ;)


Groetjes, Peter