Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Verzekering

Gestart door Peter, 14 december 2004, 20:33:32 PM

Peter

Vandaag zat de rekeing van mijn brandverzekering in de bus. Dit elk jaar weer terugkomend fenomeen deed me denken aan wat een vriend van mij een paar jaar geleden is overkomen. Tijdens de overstroming in Merksem stond heel zijn baan meer dan een meter onder water. Die baan stond in de kelder (was tot dan een mooie droge kelder) en ja alles was rijp voor het afval. Zijn loks, wagens rails ALLES !!! Toen bleek dat zijn verzekering hier niets voor deed, heeft hij zijn hobby maar opgegeven, en houd zich nu bezig met plastiek bouwdozen (tanks)
Dit hele geval deed mij navraag doen bij mijn verzekering, en voor slechts een paar Euro meer werd heel mijn verzameling mee opgenomen in de polis (staat uitdrukkelijk er in vermeld) Mijn verzameling en baan is dus sinds een goed jaar verzekerd voor brand, water, storm en diefstal. Iets om toch even bij stil te staan. Wat mijn vriend overkwam kan ieder van ons overkomen, zelfs als ze zoals mijn baan op zolder staat. Zelfs zonder Olaerts modellen heb je toch al gauw een fors bedrag tesamen. Dus mijn raad: neem ook een verzekering.
Tussen haakjes (ik ben GEEN verzekeringsmakelaar en heb ook NIETS met verzekeringen te doen)
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

Havoc

Goede raad, en niet alleen voor treinen maar voor alle hobbys/verzamelingen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

erik de noorman

Hallo,

En laat er ineens een waarde opplakken.

Erik

tonycabus

hey, goede tip Peter!
Ik ga dat ook meteen doen! 'k Heb wel geen baan momenteel maar mijn verzameling, daar houd ik aan als aan mijn ogen! Ook al is ze niet zo veel waard, ze is voor een deel onvervangbaar!

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

rgp

Dag,

een paar jaar geleden heb ik mijn verzameling ook laten opnemen en voor de prijs moet je het niet doen: ze is bij mij niet gestegen.  Maar en hij kan tellen omdat er geen echte unieke stukken inzitten: alle stukken zijn nog wel ergens te vinden.  Van zodra je een lok uniek is en bij onheil een ander deel ook inwaarde zakt, dan gaat het wel kosten.
vb: je hebt een lok met wagens.  het geheel is als geheel veel waard en uniek.  Als de lok "sneuvelt" zijn de wagens ook minder waard.  Dit verzekeren kost geld.

Roland