Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

M2 rijtuigen

Gestart door Dirky, 08 december 2013, 22:51:23 PM

Dirky

Welk merk heeft de mooiste M2 rijtuigen op schaal H0?

thx

Rangeerduivel

Die van Marklin zijn mooier dan Lima Uiteraard,zijn er nog andere merken die M2 gemaakt hebben?

;)

OlivierV

Lima Marklin en van KAM vind ik er ook eentje terug op traintamarre...

Er vanuit gaande dat de uitvoering van KAM quasi onvindbaar is => zou ik opteren voor de Marklin, heb zelf de set voor trek-duw met e-tractie, 'k moet zeggen, voortreffelijk afgewerkt.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

dieselfreak

Citaat van: OlivierV op 09 december 2013, 08:25:32 AM
Lima Marklin en van KAM vind ik er ook eentje terug op traintamarre...

Er vanuit gaande dat de uitvoering van KAM quasi onvindbaar is => zou ik opteren voor de Marklin, heb zelf de set voor trek-duw met e-tractie, 'k moet zeggen, voortreffelijk afgewerkt.

De versie van KAM was een oranje- grijze testkleurstelling uit de jaren 70, eveneens op basis van een M2 van Marklin.
MC

OlivierV

Citaat van: dieselfreak op 09 december 2013, 10:37:05 AM
Citaat van: OlivierV op 09 december 2013, 08:25:32 AM
Lima Marklin en van KAM vind ik er ook eentje terug op traintamarre...

Er vanuit gaande dat de uitvoering van KAM quasi onvindbaar is => zou ik opteren voor de Marklin, heb zelf de set voor trek-duw met e-tractie, 'k moet zeggen, voortreffelijk afgewerkt.

De versie van KAM was een oranje- grijze testkleurstelling uit de jaren 70, eveneens op basis van een M2 van Marklin.
'k Vond de gelijkenissen met de Marklin rijtuigen dan ook verbazend groot toen ik de foto zag.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Dus Dirky heeft maar één optie meer; MARKLIN,maar hij kan nog kiezen tussen rood,rood met streepkes,groen en groen met streepkes!(trek/duw) 8)

;)

Metpetergaathetbeter

die van KAM was toch een kleurstudie dacht ik

Groeten Peter ;)

OlivierV

Citaat van: Rangeerduivel op 09 december 2013, 16:34:18 PM
Dus Dirky heeft maar één optie meer; MARKLIN,maar hij kan nog kiezen tussen rood,rood met streepkes,groen en groen met streepkes!(trek/duw) 8)

;)
Veel keuze, dat zeker

- Groep TP3
- Groen TP4/5
- Bordeaux met witte banden TP4/5
- Bordeaux met witte banden en blauwe hoeken TP5
- Groen met blauwe hoeken TP5
- Bordeaux met gele hoeken (en rode streepjes op een rijtuig voor diesel trekduw) TP5
- Moet er nog soep zijn?
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

ACFI

Citaat van: OlivierV op 09 december 2013, 17:22:17 PM
Veel keuze, dat zeker

- Groep TP3
- Groen TP4/5
- Bordeaux met witte banden TP4/5
- Bordeaux met witte banden en blauwe hoeken TP5
- Groen met blauwe hoeken TP5
- Bordeaux met gele hoeken (en rode streepjes op een rijtuig voor diesel trekduw) TP5
- Moet er nog soep zijn?

De gewone versie tijdperk 4/5 is nooit door Märklin uitgebracht. (Of misschien nog niet)
Er is wel nog een tijdperk 4 trekduw met gele hoeken.
Voor tp3 is er zowel een set met 4 als een set met 3 wagons. Voor een keer is tp3 dan toch goed bedeeld.

De langst gebruikte versie (groen 4/5) ontbreekt dus. Wat wel meer gebeurt in Modelland.

Steven

OlivierV

Bedankt voor de aanvulling, 't was allemaal even snel uit het hoofd. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Dirky

thx voor de info!

Zijn er uiterlijk andere verschillen dan kleuren en markeringen?

Vloek ik als ik de set 43541 van Marklin aan een reeks 55 diesel hang?

Rangeerduivel

Dirk,
De Marklin set 43541 is de groene,en in principe is deze geschikt voor trek/duw met een electrische loc.

Voor een diesel is de bordeaux kleurstelling met blauwe en rood/gele hoeken beter geschikt,maar is dat vloeken?
Ik heb er geen flauw benul van,maar is het niet mogelijk dat in het grootbedrijf de groene set ooit een aan een diesel gekoppeld is geweest,of is dat technisch niet mogelijk?

;)

ik dacht dat op de stuurstand na,er geen verschillen zijn met een gewone M2-sleep.
Enkel heeft de trek/duw verstevigingsbalken op de zijkant van de rijtuigen,maar die zijn door Marklin ook 'vergeten'! :o

OlivierV

Rudy,

Diesel trek duw heb je zowel in Groen als in Bordeaux. ;) Het enige wat van belang is zijn de aanduidingen op de hoeken van de rijtuigen waaruit je kan opmaken welke loc er allemaal mag duwen, trekken mag technisch gezien door eender welke loc gebeuren en dan zit de stuurstand soms net achter de loc.

Er zwerft hier op het forum ook een heel topic rond over de M2 sets die laatst uitgebracht zijn waar heel wat gepalaver icm nuttige info staat.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Voila,nu weten we 't ook se!

;)

Dirky

bedankt voor alle uitleg! we geraken er uit! ;)

M2's aan een 55... Dan moet die 55 een blauwe zijn, niet?