Treinen en films

Gestart door Frank_N, 07 december 2013, 23:35:02 PM

welke is de beste?

Cassandra Crossing
3 (8.3%)
39 steps Alfred Hitchcock
0 (0%)
Moord in de orient express
2 (5.6%)
Unstoppable
7 (19.4%)
"Le train" met Burt Lancaster
6 (16.7%)
La Bête Humaine
3 (8.3%)
"the polar express"
0 (0%)
la bataille du rail
2 (5.6%)
Gaston's war
1 (2.8%)
SNOWPIERCER
1 (2.8%)
Runaway Train
2 (5.6%)
Under Siege 2
0 (0%)
Von Ryan's Express
2 (5.6%)
The General
1 (2.8%)
Emperor of the North
1 (2.8%)
The Narrow Margin, 1952
0 (0%)
The Narrow Margin, remake uit 1990
0 (0%)
Casey Jones
0 (0%)
Atomic train
0 (0%)
Brokken Arrow
0 (0%)
The bullet train
0 (0%)
The Darjeeling Limited
0 (0%)
Doctor Zhivago
1 (2.8%)
Death train
0 (0%)
Terror train
0 (0%)
Shanghai Express
0 (0%)
TransSiberian train
1 (2.8%)
Once upon a time in the West  
3 (8.3%)
Disaster on the Coastliner met William Shatner
0 (0%)
"Un soir, un train" van Andrè Delvaux uit 1968
0 (0%)
The Titfield Thunderbolt
0 (0%)
The Edge
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 36

D_Loc

Citaat van: Frank_N op 14 december 2013, 18:42:14 PM
Ik begrijp trouwens niet hoe het komt dat Cassandra crossing vetgedrukt word afgebeeld ??? ::)
Het is de enige waar ik zelf op heb gestemd, misschien daarom?
Dat is inderdaad de keuze die jij hebt gemaakt. Bij mij is Runaway train vet gedrukt omdat ik die heb gekozen.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Frank_N

Hoi Dirk,

Dank u voor uw uitleg, nu snap ik het ;)
Groet van Frank

B_Modelbouw

Voila, mijn stem uitgebracht ... "The General", gewoon omdat toen alle stunts nog zelf werden uitgevoerd ... Zonder digitale verwerking, stand ins, etc. ... 
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


Pat

Ik mis "The Titfield Thunderbolt " in de lijst.

Frank_N

Citaat van: Pat op 19 december 2013, 10:56:27 AM
Ik mis "The Titfield Thunderbolt " in de lijst.

Staat erbij  ;) Stemmen maar!
Groet van Frank

OlivierV

#35
Heb hier net op mijn pc eens tussen de films zitten kijken, blijkbaar staat daar een film genaamd The Edge. 'k Heb er eens doorgekeken op 20 minuten, blijkt over Rusland net na de oorlog te gaan waar ze zitten racen met stoomlocs.

http://www.youtube.com/watch?v=DayhXDyAE8c

Groeten,

Olivier


edit: wel leuk detail, op een gegeven moment zit de stoker op zo'n stoomloc kolen in de haard te scheppen maar zie je in zijn broekzak een gsm/smartphone zitten. :D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Frank_N

#36
Leuke avatar, Olivier 8)

Doe ons is ff uitleggen waar uw skateboard is gebleven? (gave foto 8))

Edge toegevoegd, Stemmen maar ;D

Btw: VETTE trailer ;)

Ondertussen staat "Unstoppable" op mijn verlanglijstje. Echt wel! :D

Edit: 20-12, Tekstfout verwijderd :-[
Groet van Frank

Metpetergaathetbeter

amai en al 27 stemmers helaas ook niet om naar huis te schrijven, jammer want welke moeite is het om eens op een knoppeke te drukken !

Groeten Peter ;)

doomslu

Ik moet tot mijn grootste spijt zeggen dat ik niet kan stemmen... omdat ik me niet herinner ook maar één van die films te hebben gezien.  :-[
Misschien heb ik er wel al enkele gezien hoor, maar ik onthoud geen titels van films of namen van acteurs.
Sorry...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Frank_N

#39
Al bijna 2 weken "onderweg" zijn 27 stemmen idd. niet echt om over naar huis te schrijven, Peter ::)
Het is ook een beetje zo dat niet iedereen die dit topic volgt over trein gerelateerde films geinteresseerd is, zoals Luc terecht aangeeft.
Toch ben ik aangenaam verrast met de stemmen!
Misschien gaan de forumgenoten toch kijken ;) :)

Edit: Wat me ook opvalt is dat er suggesties komen waar vervolgens niet op gestemd word :-\ :-X
Groet van Frank

D_Loc

Citaat van: Frank_N op 20 december 2013, 21:31:35 PM
Wat me ook opvalt is dat er suggesties komen waar vervolgens niet op gestemd word :-\ :-X
Dat komt waarschijnlijk omdat je maar 1 stem kan uitbrengen dus als je meerdere suggesties aandraagt kan je er daaruit maar 1 kiezen.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Frank_N

Als je even terug scrolt in dit topic, Dirk word het u misschien duidelijker ;)

Het gaat er niet om hoeveel films men noemt, maar de populariteit van die films door de kijkers.

Als een van de Admin;s de pol zo kan wijzigen dat eenieder  meerdere stemmen kan uitbrengen, zou dat dan misschien een beter plaatje geven?? (is maar een gedachte, voor mij hoeft dat niet zo)
Groet van Frank

Gerolf

Als je een poll wijzigt terwijl hij loopt (wat in dit draadje meermaals gebeurde) is het resultaat onbetrouwbaar.
De oorspronkelijke vraag is "welke is de beste". Dus dat is één stem, lijkt me
Ik zou de poll kunnen aanpassen zodat iedereen bvb 3 stemmen kan aanbrengen, maar dan moet elkeen opnieuw stemmen

Wat mij persoonlijk betreft is het resultaat van deze poll (hoe dan ook) weinig belangrijk. Smaken verschillen nu eenmaal.
Het oplijsten van een aantal films waar treinen een hoofdrol spelen vind ik wel interessant,
zeker voor diegene die graag eens een andere film willen bekijken
... en dan mis ik wat basisinfo over de films: jaartal, land, genre, korte beschrijving van de inhoud, ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Frank_N

#43
Mee eens, Gerolf :)
""zeker voor diegene die graag eens een andere film willen bekijken""""
En dat was nu precies de bedoeling Gerolf ;)
Basis-info kan men snel terug vinden langs de digitale snelweg.... :)
Ik heb genoten van :"La bataille du rail", (eigenlijk niet zo,n fraai epoche :-\ mi. wel fraai film-materiaal) de trigger daartoe werd aangedragen door Evan; vond een Engels ondertitelde versie op Joeptjoep. http://www.youtube.com/watch?v=yiWpolKBWXs (Toppy at Evan! ;))
Zo had ik gehoopt anderen te inspireren eens te kijken naar wat anders :)
Zoals oa. Luc terecht opmerkte zijn er ook die helemaal niets in dat genre zoeken.

Laat ons nog een weekje dit topic afkijken?

Edit: 1x Doctor Zhivago gewist, stond er 2x in, die met 1 stem is blijven staan. Was trouwens recentelijk nog op Canvas 8)

En natuurlijk: Stemmen maar!STEMMEN MAAR :)
Groet van Frank

Michiel

Frank, een rekensommetje. 33 films aan 1h30 gemiddeld. Dat is bijna 50 uur kastje kijken. En stemmen voor de beste kan je pas als je ze allemaal hebt gezien! Met die 50 uur kan ik leuke dingetje in elkaar knutselen, zoals... mijn modelbaan opbouwen. Een van de redenen waarom ik ook geen TV meer kijk de afgelopen 10 jaar. De winst steek ik op zak (of eerder in mijn baan).

Maar alle gekheid op een stokje, leuk initiatief. Maar sorry, maar mijn zeldzame vrijetijd steek ik in modelbouw. Veel plezier met filmpjes kijken! ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)