Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Nieuwe baan

Gestart door TBCédric, 02 december 2013, 20:57:13 PM

Stieven76

Ik zou het ook bij je laatste plan houden. Ziet er wel leuk uit. Op deze manier kan je wat rangeren en heb je plaats om je materieel te stallen.
Je zou er van verschieten hoelang je gaat bezig zijn om dit al mooi af te werken  ;)

TBCédric

Ik ook. Ik denk dat ik voor dit plan ga. Het zal ... bevatten.
- 2 seinen (of meer)
- een laaddepot
- een meertje
- een wandelpad
- een paar boompjes
- een overweg (alles erop en eraan)
- een beetje beton (aan laaddepot)
- een mooie bruine ballast
- veel groen
- ...

Groeten Cédric
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

OlivierV

Belofte maakt schuld.



Ik heb aan je plan nog toegevoegd, aan de rechterkant in een tunnel een schaduwstation met 4 sporen, wat toch moet kunnen op 30 cm.

- In je kopstation een omloopspoor!
- Extra opstelspoortje voor een rangeerloc zodat eventueel zoals men vroeger in Antwerpen centraal deed, de rits wagons eruit trok met een rangeerloc, loc van de trein ervan tussen, rits wagons terug in 't station, loc ervoor plaatsen.
- Extra spoortje bij de goederenoverslag, kan nooit kwaad maar meer moet het niet worden.

Wat nog mist is een stel wissels in de andere richting voor het station, zodat je van het ene spoor naar het andere kan en van het andere naar het ene spoor.

Je ziet maar wat je er mee doet. ;)

edit: overweg zou ik laten, wel bij je goederenemplacementje een straatspoor implementeren zou leuker zijn.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

TBCédric

Dat kopstationnetje ziet er wel leuk uit. Maar Ik zou liefst als ik aan mijn bureau zit een beetje landschap zien dus ... . Ik zal nog een plannetje maken met 2 opties. Wacht Ik heb juist je foto goed bekeken en ik zie een mogelijkheid! Ben binnen een 20-tal minuutjes terug!!  :D :D :D :D ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

TBCédric

#49
Van (bijna) iedereen die een tip/idee/plan heeft gegeven heb ik bij ieder een stukje dat ik goed vond genomen en mijn eigen draai aan gegeven. Dit is het resultaat:

Naamloos20 by modeltrainho, on Flickr

Naamloos19 by modeltrainho, on Flickr

Bureau-kant

naamloos18 by modeltrainho, on Flickr

Bed-kant

Naamloos17 by modeltrainho, on Flickr

Ik denk dat dit de laatste aanpassing zal zijn.


Groeten Cédric
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

OlivierV

Je perrons zijn denk ik wel wat te lang hoor, nu schiet er haast geen rijlengte meer over...
(Als je met een loc en 3 rijtuigen erop wil kunnen en nog kunnen omlopen zal je je tot een anderhalve meter perron moeten beperken hoor, tenzij je met een trek/duw rijdt.

Extra spoortje voor een rangeerlocje ofzo zou ik wel doen, dat levert meer spel op. ;)

En geen landschap zien, dat weet ik nog zo niet, er is de tunnel die je naar hartelust kan afwerken, de hele omgeving van het kopstation, boompjes, beetje golving in het landschap ...

'k Voel mij soms net infrastructuuradviseur, 'k doe dat soms nog (enkele kilometers van mijn deur ::)).
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

TBCédric

Vindt je het niet goed?
Het is eigenlijk jouw plan maar zonder wissels tussen de perrons én de tunnel is verkleint zodat ik mijn  baan ook kan zien aan mijn bureau.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

OlivierV

Citaat van: LS Models op 07 december 2013, 21:07:25 PM
Vindt je het niet goed?
Het is eigenlijk jouw plan maar zonder wissels tussen de perrons én de tunnel is verkleint zodat ik mijn  baan ook kan zien aan mijn bureau.
'k Heb niet gezegd dat ge al die sporen volledig moet wegmoffelen he. ;)

De wissels tussen de perrons zijn er om om te lopen, iets wat handig is wanneer er geen rangeerloc/andere loc voor handen is om de wagons eruit te trekken. ;)

Wat ik wel zou toevoegen is het extra spoortje om eventueel een rangeerloc op te stationeren, iets wat je je niet zal beklagen door de extra spelfactor denk ik. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

TBCédric

Wel ik ga toch in trek-duw rijden. Er kan een 2de uitwijkspoor komen. Maar ik vindt de tunnel goed. Gelijk in de ardennen én ik kan eigenlijk 2 thema's maken.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Rangeerduivel

Citaat van: OlivierV op 07 december 2013, 20:56:23 PM

'k Voel mij soms net infrastructuuradviseur, 'k doe dat soms nog (enkele kilometers van mijn deur ::)).


En meestal vallen die raadgevingen best mee,maar het zware werk laat meneer voor een ander...
Ik ben gisteren weer een paar uur bezig geweest na een bezoek van de adviseur! 8) 8) ;D


;)

OlivierV

Citaat van: Rangeerduivel op 08 december 2013, 06:44:12 AM
Citaat van: OlivierV op 07 december 2013, 20:56:23 PM

'k Voel mij soms net infrastructuuradviseur, 'k doe dat soms nog (enkele kilometers van mijn deur ::)).


En meestal vallen die raadgevingen best mee,maar het zware werk laat meneer voor een ander...
Ik ben gisteren weer een paar uur bezig geweest na een bezoek van de adviseur! 8) 8) ;D


;)
En heeft het enige verbetering opgeleverd?
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Ja,de oprit naar de bovenverdieping is nu soepel en ontsporingsvrij,enkel onderaan voor de 3 binnenste opstelsporen is nu de bocht te kort,dus daar weer herbeginnen Rudy!!! :-[ ::) >:(

;)

Sorry voor de draadjesvervuiling Cedric,zal niet meer gebeuren...

TBCédric

Nog een vraagje: welke soort rails zou ik gebruiken (zie soort dwarsliggers)? Ik zat te denken: aan de linkerkant van de tunnel (stationsgedeelte) houten bielzen en aan de rechterkant van de tunnel (opstelsporen) betonnen dwarsliggers?
Of zou ik allemaal 'hout' nemen?
Groeten Cédric
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Metpetergaathetbeter

Op meerdere plaatsen op het Belg. spoornet is dat zo waarom bij jou ook niet ?

Groeten Peter ;)

OlivierV

Bielsen is volledig eigen keuze Cedric.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan