Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Nieuwe baan

Gestart door TBCédric, 02 december 2013, 20:57:13 PM

TBCédric

nieuw probeerseltje gemaakt

Naamloos8 by modeltrainho, on Flickr

cedric
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

TBCédric

Is dit baanplan beter of wie vult aan?
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

OlivierV

Om eerlijk te zijn slaat het op niks ...

Er zit niks in naar mijn mening. Klinkt cru, maar als ik je huidige baan vergelijk met dit (qua sporenplan) dan is de huidige beter.

Schuim eens het web af, er zijn een heleboel leuke kleinere baantjes die meer spel bieden dan wat je nu getekend hebt.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

TBCédric

Wel ik zou graag met deze vorm blijven werken en aanpassingen (zien vergroting) kan en mag niet. Misschien moet jij maar eens een baanplan maken? Ik denk dat je met deze beperkte ruimte ook niet veel vets zult bekomen ???.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

OlivierV

Geef mij eens de grootte van je kamer en waar eventueel nog plaats is, is daar die ene muur niet beschikbaar waar dat stuk van 120*90 zit?
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Stieven76

Olivier heeft wel gelijk.. Ik denk niet dat je hier lang plezier gaat aan beleven.
Kan je op de module geen kopstation maken of eventueel een goederen losplaats. Je kan dan je opstelsporen 2 of mss wel 3 sporig maken om je materieel op te stellen.
Mijn module is ook niet groot, en toch amuseer ik me soms met gewoon wagonnetjes van het ene spoor naar het andere te rangeren, of gewoon een trein samen te stellen..
Maak een moduletje en probeer dat zo mooi mogelijk af te werken.. Heb je maanden plezier aan  ;)

TBCédric

Mijn kamer is +- 3 meter breed en 4,7 meter lang. maar naast dat dun gedeelte staat mijn bed en mijn bureau e.d. Het is nu 15 cm. maar misschien een kleine verbreding mogelijk. Aan het gedeelte van 122x90 cm is het niet mogelijk om breder of langer te gaan omdat ik met een raam zit en mijn bed. Aan de rechterkant is er nog een stuk van 122 op 30.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

OlivierV

Kamer herschikken in functie van uw treinbaan. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

doomslu

Citaat van: OlivierV op 05 december 2013, 21:56:10 PM
Kamer herschikken in functie van uw treinbaan. ;)
Ik vrees dat onze vriend ook naar zijn ouders moet luisteren.
Wat hem vooral beperkt, volgens mij, is de kleine diepte van de baan.
15 cm is eigenlijk te weinig voor een modelbaan. Met het dubbele zou je al iets kunnen doen...  :-\
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

TBCédric

Zat zo te denken aan zo'n 20-25 cm breedte. Dat is ongeveer zo'n 5-10 cm breder dan nu. Maar ja, wat kan je erop maken.  :-[
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Steam.N

Kun je je treintafel niet hoger zetten (1.5m), zodanig dat die ook óver je bed kan?
Natuurlijk 's morgens oppassen ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

OlivierV

#26
Citaat van: LS Models op 05 december 2013, 22:18:21 PM
Zat zo te denken aan zo'n 20-25 cm breedte. Dat is ongeveer zo'n 5-10 cm breder dan nu. Maar ja, wat kan je erop maken.  :-[

Een mooi stuk dubbelspoor afgewerkt tot in de puntjes? Het hoeft niet complex te zijn om mooi of imposant te zijn...

Less is more, een voorbeeld van een mooi stuk dubbelspoor is bv. die brug van Luc, dubbelspoor en een beetje omliggend landschap. Dat is toch iets wat je op 25cm al wel kan verwezenlijken zonder geforceerd over te komen.;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

TBCédric

Citaat van: Steam.N op 05 december 2013, 22:20:18 PM
Kun je je treintafel niet hoger zetten (1.5m), zodanig dat die ook óver je bed kan?
Natuurlijk 's morgens oppassen ...
mijn baan staat ietske hoger da mijn bed-uiteinden en 11 cm lager dan het begin van mijn schuine muur.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

C.B.

#28
Ik heb jaren enkel een plank gehad van zo'n 1m90 op 90 cm. Ok het is wat breder dan wat hier beschreven staat , maar ik had hierop enkel wat rechte rails genomen (4 sporen naast elkaar), en verbonden met wisselverbindingen zodat je van het ene spoor naar het andere kon.
Hierop heb ik naar hartenlust op uitgeleefd om het zo maar te zeggen , met andere woorden , zodanig zitten experimenteren dat ik het later enkel beter ( ;D) zou kunnen doen.  ;)



Hier 1 van de weinige foto's nog die ik heb van mijn toenmalige plank (op dat moment toen al in afbraak) , toen ik nog thuis woonde. (die wel even mee verhuisd is tot 2002.) , en nu ergens helemaal kaal geplukt nog in huis is.

Dus waarom dan niet met enkele spoortjes minder , en je beschikbare ruimte helemaal tot in de details laten gaan?  ;)
Groetjes.
Claudio.

TBCédric

Wel, na deze uitleggen heb ik een ideetje opgelopen. De baan zal gescheiden worden in 2 door een een klein stukje berg. Aan de brede kant (122*90) komt er een betonnen werk-en-opstelplaats voor loks, rijtuigen en wagens op te bergen of voor een mooie shoot te houden. Aan de lange, dunne kant (380*20-25) komt een 2-sporig traject met wat natuur, een overweg en op het einde een stukje perron van +- 2 meter.

Naamloos9 by modeltrainho, on Flickr

Is dit al beter?
Groeten Cédric
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.