Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Nieuwe baan

Gestart door TBCédric, 02 december 2013, 20:57:13 PM

TBCédric

Wel nu mijn baan voor een deel afgebroken is, ga ik het volledig over de andere boeg smijten. De echte werken en plannen zullen pas ten vroegste de 17de plaats vinden. Wel dit is een baanplan en ik zou graag de eventuele voor-en-nadelen willen weten. De baan zal een paar kleine rangeermogelijkheden hebben met een lokloods. Er is ook een mogelijkheid om rond te rijden door middel van een wissel.


Naamloos6 by modeltrainho, on Flickr


Wat zijn jullie bevindingen?

Groeten Cédric
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

doomslu

Het is me een raadsel hoe je gaat rond rijden...  :-\
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

TBCédric

Via wissel ;)

Naamloos7 by modeltrainho, on Flickr

Hetgeen dat in de lijnen bevind is vast, de ene 'keerlus' is los omdat binnenkort mijn bureau komt te staan.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

philippe_007

Cedric,

zo te zien heb je eigenlijk niet genoeg plaats om rondjes ta gaan rijden (dit kan je trouwens in de club).
Ik denk dat je beter aan de rechterkant een klein eindstation. Je kan dit eventueel gaan uitbreiden met een klein depot of laadkaai/goederenloods.
Aan de linkerkant kan je eventueel uw keerlus behouden of zelf langs deze zijde een klein eindstation maken.

modeltreinbart

Persoonlijk zou ik opteren voor goederen en rangeer bewegingen . Nu is het dan wel jammer dat je bovenleidingen hebt maar die kan je later als je ouder bent nog gebruiken voor een minibaantje .
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

OlivierV

Het principe van rond te willen kunnen rijden versta ik genoeg, maar die bogen, zijn die niet belachelijk scherp om met j M6 en I6 rijtuigen door te rijden?
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Chrisrail

#6
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Stieven76


Persoonlijk heb ik een beetje de indruk dat je het te groot ziet.Is het geen beter idee om het stuk links (120x90) te gebruiken als een module en al de rest even achterwege te laten?
Deze module kan je dan naar hartelust afwerken, daar kruipen best al uren plezier in heb ik zelf ondervonden. Zelf ben ik in Juni 2013 begonnen en heb nog maar net een klein hoekje gedaan, wat dan zelfs nog niet helemaal klaar is  ;D ;)
Nu ja, je kan dan wel niet rond rijden, maar dat kan je dan mss wel eens bij iemand anders doen?


Zelf kan ik ook niet echt rijden, juist wat rangeren. Wanneer mijn locs digitaal zijn en ik ze echt graag eens wil laten rijden ga ik er wel eens mee langs een duivels forum lid om ze er daar eens op de baan te zetten  ;D


Stieven

Rangeerduivel

Ik ga beginnen rekenen,1€ per rondje per loc,en 0,10€ toeslag voor electriciteitsverbruik + het reinigen van de rails na de rijsessie... ;D ;D ;D

;)

Stieven76

Citaat van: Rangeerduivel op 03 december 2013, 13:10:53 PM
Ik ga beginnen rekenen,1€ per rondje per loc,en 0,10€ toeslag voor electriciteitsverbruik + het reinigen van de rails na de rijsessie... ;D ;D ;D

;)
;D ;D ;D :P

OlivierV

Al denk ik ook dat je beter af bent met een module of 2 (die je naar hartelust kan afwerken met scenery) langs een korte muur van je kamer, die lange muur kan je nog altijd als opstelsporen/fiddle yard gebruiken zonder aankleding.

Als je wil rijden kan je dat makkelijk op de club doen of eventueel een rits sporen opzij houden om eens een ovaaltje te leggen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Citaat van: OlivierV op 03 december 2013, 14:58:40 PM
... of eventueel een rits sporen opzij houden om eens een ovaaltje te leggen.

Goed jong,hint begrepen!!! ::) 8) ;D

;)

OlivierV

Citaat van: Rangeerduivel op 03 december 2013, 15:42:24 PM
Citaat van: OlivierV op 03 december 2013, 14:58:40 PM
... of eventueel een rits sporen opzij houden om eens een ovaaltje te leggen.

Goed jong,hint begrepen!!! ::) 8) ;D

;)
't Was eigenlijk niet naar jou bedoeld hoor Rudy, denk dat je dat best doet dat als je geen vaste baan hebt die iets van formaat heeft. Ik heb toch ook zo'n dubbelovaaltje naast mijn in aanbouw zijnde modules om een beetje gelijk een kieken op rond te rijden? :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Jaja,t'is al goe... ;),on-topic blijven nu!

;D

TBCédric

Citaat van: OlivierV op 02 december 2013, 23:47:38 PM
Het principe van rond te willen kunnen rijden versta ik genoeg, maar die bogen, zijn die niet belachelijk scherp om met j M6 en I6 rijtuigen door te rijden?
Wel deze bochten zullen iets breder zijn.
Citaat van: OlivierV op 03 december 2013, 14:58:40 PM
Al denk ik ook dat je beter af bent met een module of 2 (die je naar hartelust kan afwerken met scenery) langs een korte muur van je kamer, die lange muur kan je nog altijd als opstelsporen/fiddle yard gebruiken zonder aankleding.

Als je wil rijden kan je dat makkelijk op de club doen of eventueel een rits sporen opzij houden om eens een ovaaltje te leggen.
Wel nu ben ik er weer mee maar binnen X-aantal maanden heb ik 2-3 modules met St-Niklaas maar die modules passen niet in mijn kamer dus mag ik die in de club 'stockeren' en er op rijden.
Citaat van: Stieven76 op 03 december 2013, 09:46:36 AM

Persoonlijk heb ik een beetje de indruk dat je het te groot ziet.Is het geen beter idee om het stuk links (120x90) te gebruiken als een module en al de rest even achterwege te laten?
Deze module kan je dan naar hartelust afwerken, daar kruipen best al uren plezier in heb ik zelf ondervonden. Zelf ben ik in Juni 2013 begonnen en heb nog maar net een klein hoekje gedaan, wat dan zelfs nog niet helemaal klaar is  ;D ;)
Nu ja, je kan dan wel niet rond rijden, maar dat kan je dan mss wel eens bij iemand anders doen?


Zelf kan ik ook niet echt rijden, juist wat rangeren.


Stieven
Wel mijn baan was eigenlijk al volledig af maar vanwege het slechte contact, de vele tegenslagen, de slechte bedrading e.d. heb ik besloten om heel mijn baan te veranderen.
Het zal ook niet de bedoeling zijn om altijd of om veel rond te rijden want deze baan zal een kleine lokloods hebben (al dan niet zelfbouw), een klein perron voor 4-5 rijtuigen.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.