Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Modelbaan Moustiers (Schaal N)

Gestart door Dirkh, 29 november 2013, 22:32:48 PM

philippe_007

Dirk,
is het geen optie om de modules te verkopen en gewoon opnieuw te starten?
De kans dat er wissels/sporen stuk gaan is groot en dan heb je er ook niets aan.
Als je het verkoopt heeft de koper er plezier aan en kan jij met de opbrengt mss nieuw materiaal kopen? Zo spaar je ook de tijd uit van het afbreken.

Dirkh

Ik denk er niet aan om die modules te verkopen, zelf ben ik ermee gestopt omdat ik niet tevreden ben van de bouwwijze enz.. Dat ga ik zeker niet verlappen aan iemand anders die dan met de problemen gaat opgezadeld zitten. Trouwens buiten 1 stuk dat bijna afgewerkt is en dat ik ga inpassen in La douce Fance, liggen op de andere stukken enkel de rails, verder is er niets afgebouwd.
Ik zal wel enkele avonden losweken en los solderen zo blijft iedereen content.

Michiel

Citaat van: Dirkh op 18 september 2017, 12:21:56 PM
Waar mij momenteel nog het ergste stoort is dat ik al die rails, wissel enz terug moet afbreken. Dat gaat een geknoei worden met water om die lijm op te lossen en uren solderen om alle draadjes terug los te krijgen. Weet ik weeral wat te doen, maar ik zoek zoveel mogelijk te recupereren en te hergebruiken.
Noem mij maar gestoord, maar ik vind het wel een uitdaging, en ervaar het als prettig, om dingen te recupereren en terug te herstellen zodat ze weer perfect doen wat ze moeten doen.  ::)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

philippe_007

gestoord is het niet, weggooien zou ik ook niet doen.
Maar het zou kunnen dat er mensen met deze modules wel verder willen werken en eventueel de kostprijs van het materiaal willen betalen. Dan kan je evengoed nieuwe modules maken. Iedereen blij dan. 

SuSke

Michiel, "je bent gestoord"  8) 8)

Maar zijn we dat niet allemaal een beetje  ;)

Dirk, een wijze beslissing.
Ik hoop dat de recuperatie vlot verloopt en dat je ons blijft verbazen met je nieuwe werkstukken in die uitdagende schaal.
Succes.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

philippe_007

Citaat van: SuSke op 18 september 2017, 14:16:08 PM
Michiel, "je bent gestoord"  8) 8)

Maar zijn we dat niet allemaal een beetje  ;)


das den eerste keer dat ik dat hoor....   ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Kautenbach

Ha, het taboe is eraf, knettergek, wij zijn het yes ;D ;D

Wie zit nou avond na avond op een zoldertje te frotten en te frummelen zo alleen.... 8) krasse krasse krasse

Lekker gek dan wel te verstaan, ben heel benieuwd naar je nieuwe project, veel plezier alvast nogmaals van een Zwolse zol  ;D :o

Dirkh

Citaat van: Michiel op 18 september 2017, 14:11:37 PM
Noem mij maar gestoord, maar ik vind het wel een uitdaging, en ervaar het als prettig, om dingen te recupereren en terug te herstellen zodat ze weer perfect doen wat ze moeten doen.  ::)

Ne groene jonge zekers  :D

Gelukkig woon ik niet zo ver van het OPZ (http://www.opzgeel.be/nl/rehabilitatie/htm/geschiedenis.asp;D Ze kunnen me daar altijd wegsteken. :D

philippe_007

hebben ze daar treinen ?
indien niet laat ik het wel aan mij voorbij gaan, wat hebben we er dan aan he.

Kautenbach

Alle tijd om rustig te bouwen...... therapie...... :o (nú ga ik wat nuttigs doen..)


philippe_007

tja, denk je dat je een mes en boormachine zal mogen gebruiken ?

SuSke

Krassen kan je met een lepel ook  8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Steam.N

Waarom herken ik me zo, in al die reacties ? ? ?  ;D ::)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirkh

Citaat van: Steam.N op 18 september 2017, 17:17:15 PM
Waarom herken ik me zo, in al die reacties ? ? ?  ;D ::)

Ook een van die ....?

59erke

Deze beslissing komt me bekend voor....

In het verleden ook al een baantje herleid tot schroot.
En het huidige baantje is ook momenteel aan zijn tweede "renovatie" toe.

Je begint vol goede moed aan een project en gaandeweg leer je bij. Dan komt er een tijd dat je in jezelf zegt "dat ene stukje kon toch beter". Je legt je er bij neer maar dat gevoel van dat ene mindere stukje blijft knagen tot je uiteindelijk de zaag erin zet en dan ben je "gelukkig" :-)

Bedankt voor de bijdragen Dirk, en succes met de andere projecten
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan