Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Multimaus van Roco

Gestart door WAR, 29 november 2013, 17:07:27 PM

WAR

Hallo Forumleden,

Als je lok-namen inbrengt in de bibliotheek van de Multimaus van Roco worden die namen in volgorde van ingave opgeslagen.
De bibliotheek is dan zeker niet gebruiksvriendelijk om erin te zoeken.
Is het mogelijk om de volgorde van de lok-namen achteraf alfabetisch te maken?
In de gebruikshandleiding vind ik hierover niets terug.

Dank voor eventuele hulp !
WAR

Steam.N

Dag Willy.

Welkom op dit forum.
Ik ben geen multimaus gebruiker, en kan je dus niet helpen.
Anderen hier zullen dit zeker doen   ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

OlivierV

#2
Ik denk eigenlijk niet dat dit kan.

Een beetje een dom euvel in de MM naar mijn mening, want voor de rest is het een superapparaat. Als een maar een loc of 10 in zit is dat best te doen, maar als er zoals bij sommige andere een loc of 25 of zelfs meer in staan is dat eigenlijk niet altijd al te handig heb ik al ondervonden.

edit: ik had snel even in mijn maus gekeken en vond niet direct iets, heb de handleiding wel niet geraadpleegd.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

modelbaanHO

Je kan ze sorteren. Het staat beschreven in de handleiding, maar ik wil het straks wel even opzoeken.
Het is geen super gebruiksvriendelijke methode, maar het werkt wel.

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Rangeerduivel

 Ik had hetzelfde probleem Willy,
Heb ze allemaal gewist en ze er zelf in de juiste volgorde(ik sla ze op volgens locnr) ingevoerd.
Een half uurke werk maar het loont de moeite....tenminste zolang er geen bijkomen,want dan mag ik opnieuw herbeginnen! :-\
Tenzij iemand op dit forum al een oplossing gevonden heeft ondertussen

;)

modelbaanHO

Om de locs in een bepaalde volgorde te plaatsen doe je het volgende:

- je selecteert de loc de je wil verplaatsen
- je drukt op de shift toets en houd deze ingedrukt.
- je drukt op de linkse pijltjestoets om de loc één plaats terug te zetten
- je drukt op de rechtse pijltjestoets om de loc één plaats verder te zetten
(dus om loc "X" 4 plaatsen verder in het menu zetten om hem na loc "Y" te zetten druk je 4x op de rechtse pijltjestoets)

hopelijk is het voldoende duidelijk wat ik bedoel.



Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Rangeerduivel

Bedankt voor de uiteenzetting Luc,
we gaan het proberen!

;)

WAR

Bedankt Luc ,
Ik ga het proberen , maar ik zal eerst een lijstje moeten maken van al mijn loks die ik moet verplaatsen en nagaan hoe ik die verplaatsingen het meest efficiënt kan doorvoeren. Ik meld me wel na die poging !

WAR

darick69

Werkt zoals beschreven,, nr die op scherm staat wordt gewoon naar boven of beneden in lijst gezet.