Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

De stoomcentrale van Gent-Zuid

Gestart door Val-Rikard, 28 november 2013, 19:51:07 PM

Val-Rikard

Morgen start ik, na lang plannen, met de bouw van de stoomcentrale van Gent Zuid. De enige afbeelding die we hebben is een oude postkaart uit de eerste wereldoorlog. Met die informatie ging ik aan de slag met het maken van een detail tekeningen. Hieronder zie je alvast een vooraanzicht van het gebouw. (klik op de tekening voor een grotere afbeelding)



Hier onder zie je de oude postkaart.



Het eerste deel dat ik zal bouwen is een uitneembaar deel van de binnenkant, namelijk de machinezaal met stoommachine en vliegwielen.



Hieronder staat een schets hoe de binnenkant er moet gaan uitzien.



Ook de stookketels worden in model nagebouwd. Het gebouw zal ook sfeervol verlicht worden.



Het gebouw komt aan de rand van onze clubbaan. De machinezaal is voorzien van grote ramen, je zal dus de vliegwielen echt zien draaien. In de stookruimte zullen een aantal poorten open staan waardoor je één en ander zal kunnen zien.



Ik sta te popelen om er na al het tekenwerk eindelijk aan te beginnen. :P Al moet ik zeggen dat het plannen en tekenen ook leuk was. :)
Hopelijk snel tot een volgende bijdrage...




Steam.N

Dat wordt alweer een interessant draadje !
Succes, Rik !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Cozzy

Mooi project met de nodige uitdagingen Rik.
Alvast veel plezier met de uitwerking ervan!

Groeten,
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Pol

H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...


Stieven76


OlivierV

Alweer een gewaagde onderneming, maar mijn duimgevoel zegt mij dat het wel snor komt. :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Steam.N

Citaat van: OlivierV op 28 november 2013, 21:06:00 PM
Alweer een gewaagde onderneming, maar mijn duimgevoel zegt mij dat het wel snor komt. :)

Goeie duimen heb je, Olivier  ;D
Bij Rik zit dat project in prima handen !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Steam.N op 28 november 2013, 21:08:14 PM


Goeie duimen heb je, Olivier  ;D


maar wel een zeer hoofd ! ;D
by the way Rik je hebt nog een volger !

Groeten Peter ;)

marc goovaerts

Je zult er trouwens nog veel krijgen...
Het is wel een heel mooi en sfeervol gebouw. Wordt het onderdeel van een (mini-) baantje ?
Eerlijk gezegd, je mag de beelden rustig 600 à 800 pixels groot op het forum zetten hoor. Is handiger dan telkens klikken.

MARKLINRIJDER

Val-Rikard,

Gedigitaliseerde schetsen, dat vraagt om reproducties ;-)

Grtjs,

David

Kautenbach

de club zal blij zijn, wordt vast prachtig weer :)

Paulogic

Zot, wijs, gaaf, koel...

Dit komt in orde, ik voel het aan mijn klein teentje.  ;)
mvg,
Paul(ogic)

bellejt

komt dit dan bij het al prachtige zuidstation in Merelbeke te staan ? Moeten we volgend jaar weer zeker naar de opendeur komen.