Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Artitec DAF trucks

Gestart door dieselfreak, 28 november 2013, 18:19:37 PM

dieselfreak

Schoon gerief voor onder de Kerstboom:

http://artitec.nl/index.php/nl/modelautos/category/daftrucks

En ze rijden zonder benzine= goedkoop!
MC

PietB

Citaat van: dieselfreak op 28 november 2013, 18:19:37 PM
En ze rijden zonder benzine= goedkoop!
Sorry Marc, maar ze rijden niet hoor!

grt Piet.

dieselfreak

In dit geval is dat niet zo erg Piet, als stilstaand model zien ze er ook schitterend uit.
MC

PietB

Nee het is zeker niet erg Marc, hoewel ik zou er best een stuk of wat willen ombouwen voor Faller Car System.
Ze vallen helemaal in het tijdperk van mijn baan en wat nog leuker is, vlak na het afronden van mijn studie(1969) was er geen employ voor vliegtuig electronici en ik moest toch een inkomen hebben.
Toen heb ik 5 jaar met een truck-trailer combinatie door west Europa gereden.
Dus ja ik heb zeker interesse in die dingen.

grt Piet.

dieselfreak

Citaat van: bossie op 28 november 2013, 21:33:03 PM
Nee het is zeker niet erg Marc, hoewel ik zou er best een stuk of wat willen ombouwen voor Faller Car System.
Ze vallen helemaal in het tijdperk van mijn baan en wat nog leuker is, vlak na het afronden van mijn studie(1969) was er geen employ voor vliegtuig electronici en ik moest toch een inkomen hebben.
Toen heb ik 5 jaar met een truck-trailer combinatie door west Europa gereden.
Dus ja ik heb zeker interesse in die dingen.

grt Piet.

Ik vind ze ook erg geslaagd, en ze kwamen ook regelmatig voor in Belgiê, een extra reden voor mij om er ook enkele aan te schaffen. Ik vind trouwens dat Artitec hele mooie modellen maakt.
MC

doomslu

Schitterend. Ik had de prototypes in Nürnberg al in m'n hand.
Mijn vader heeft heel lang zo'n vrachtwagen gehad, tussen 1965 en ... (ik weet het niet meer, ik moet het hem vragen).
Ik wil er dus zeker minstens één!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

PietB

Citaat van: dieselfreak op 28 november 2013, 21:45:49 PM
Ik vind trouwens dat Artitec hele mooie modellen maakt.
Ben ik niet op alle punten met je eens.
Ik heb hier 3 treinmodellen van ze twee DE-1 en een DE-II, maar dat zijn waardeloos geconstrueerde modellen.
Een helling van 2% weigeren ze, het door een wissel van Märklin 24611/12 lopen gaat met veel kabaal gepaard en de wielflensen (ondanks dat ik 3rail had besteld) stonden nog op 14,3 mm, dat moet 14 mm zijn.
Dus iedere wissel struikelenden ze over het puntstuk.
Het is pijnlijk als je zoveel geld betaald dat dit de ergernissen blijven.
Ook had ik een NS3600 (ik was de allereerste die hem had in NL), die heb ik na 3 weken van de hand gedaan, omdat dat het slechtste model is dat ik in jaren in mijn handen heb gehad. Wat een barrel!
Kort daarna werd het model uit de handel genomen en een andere fabrikant gezocht, dat heeft ongeveer 2 jaar geduurd voordat het model weer op de markt kwam.

grt Piet.

dieselfreak

Oei Piet, dat is idd balen. Ik ga enkel af op het uiterlijk van de modellen, de rij eigenschappen van locomotieven en treinstellen van Artitec ken ik niet. Trouwens, mijn modellen leiden een lui en zorgeloos bestaan in een vitrinekast, ik heb geen baan door plaatsgebrek.
MC

Metpetergaathetbeter

op 3rail forum is er reeds een vrij lang draagje met hetzelfde als onderwerp !

Groeten Peter ;)

PietB

Ik weet het Peter.
Zelfs op het wat elitaire BNLS forum loopt een lange draad over deze automodellen.
Daar heb ik mijn bijdrage gedaan, maar dat werd als vloeken in de kerk bestempeld.
Dus daar ben ik maar mee opgehouden.

grt Piet.

Martin Welberg

Heeft Artitec een 3600 gemaakt, dat wist ik niet...

Gerolf

Die modellen zijn inderdaad erg mooi. Hier zijn er ook welkom  8)
Ze zijn dus prima in staat om statische modellen te maken. Goed rijdend materieel blijkbaar (nog) niet.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Catje

Het zijn inderdaad mooie Daf modellen.
Vind ze wel aan de prijzige kant. :-\

En Piet indertijd vragen gesteld over de DE1, na aanleiding van mede uw ervaring ga ik dat model niet aanschaffen.

Cord

Dit is ook mijn allereerste vrachtwagen waar ik op reed.
Om precies te zijn deze:


Als iemand de uitdaging aangaat om dit moois op Faller Car System te laten rijden, dan ga ik dit zeker volgen.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

PietB

Citaat van: milocomarty op 29 november 2013, 01:23:14 AM
Heeft Artitec een 3600 gemaakt, dat wist ik niet...
Eh.... typefout het was een 3700.
Mijn excuus.

Citaat van: Cord op 29 november 2013, 13:55:28 PM
Dit is ook mijn allereerste vrachtwagen waar ik op reed.
Was dat geen Haarlems bedrijf Wim?
En voor wat betreft FCS, ja ik zou het graag willen doen, maar ik heb nu éérst andere prioriteiten.

grt Piet.