Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Redutex

Gestart door Dirky, 25 november 2013, 21:29:35 PM

janieburton

Citaat van: railrunner op 01 december 2013, 20:34:14 PM
  Eens gesproken met die man in Stuttgart drie jaar terug, sympathieke gast, maar praat helaas gebrekkig Frans en Engels

Mijn Spaans is nog slechter: Con luz, cafe con lettche(of zoiets) en cervesa( of toch ook zoiets) en "por que te vas"(of is dat Portugees of was de zangeres Janette Portugees en zong ze in het Spaans ::)) en ik wist nog iets maar ben het vergeten  :D :D :D
 

Dirky

Noch verkoopt inderdaad een beperkte selectie van de Redutex producten en is verplicht de naam "Redutex" op die producten te plaatsen. Is ook zo in de catalogus van Noch te zien...

Samples voor N en H0 zijn onderweg... eens zien wat dat geeft als die toekomen...

mdvholland

Citaat van: Dirky op 03 december 2013, 13:09:56 PM
Samples voor N en H0 zijn onderweg... eens zien wat dat geeft als die toekomen...

Lees / bekijk graag van je tegen de tijd dat ze gearriveerd zijn  :)

Matthijs

Michael

Dirk, nog niks ontvangen?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Dirky

Nog niet Michaël...

Ik denk dat ze vanuit Spanje voorrang gegeven hebben aan de spullen van de Sint  ;)

't Zou onderweg zijn naar hier!

Michael

Wel Dirk dan kunnen we niks anders doen dan wachten........ :(
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Dirky

Samples voor H0 en N (en tussenliggende schalen) vandaag ontvangen.

Presenteren aan de hand van foto's is niet mogelijk omdat de samples (+100 verschillende) in waaiers gebundeld zijn. Mocht er iemand iets zien op de website van Redutex wat je interesseert kan ik wel extra foto's maken. Iedereen ook vanzelfsprekend welkom bij mij thuis...

Planning: Zelf een paar creaties maken met het product en die dan voorstellen. Van zodra ik er ervaring mee heb en beslis het product officieel te verdelen, organiseer ik desgewenst workshops...


PeterC

Citaat van: Dirky op 24 december 2013, 21:33:06 PM
Planning: Zelf een paar creaties maken met het product en die dan voorstellen. Van zodra ik er ervaring mee heb en beslis het product officieel te verdelen, organiseer ik desgewenst workshops...

Dirk, zet me maar al op de lijst.  Ik heb al enkele van hun producten kunnen bekijken en heb er wel interesse in.

PS ik moet trouwens nog eens passeren om iets af te halen  :)
Groetjes, Peter


Steam.N

Dirk,  ook hier een kandidaat !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

mdvholland

Citaat van: Dirky op 24 december 2013, 21:33:06 PM
Mocht er iemand iets zien op de website van Redutex wat je interesseert kan ik wel extra foto's maken.

Hallo Dirk, ik ben wel benieuwd naar de dikte van het materiaal en naar de schaalgrootte van de kleinste (pequeno volgens de website?) textuurplaatjes. Bijv. de bakstenen 075LV112 of 075LV111 of 160LD112

Verder lijkt de Pavimentos 087AC211 wel erg op een Hollands/Vlaamse stoep, maar ook hier is de afmeting natuurlijk de grote vraag.

Tot slot ben ik wel benieuwd naar de dakpannen. Bijv. de Teja Plana 087TFL12...

Fijn als je wat fotos kunt tonen, bvk met voor de schaalverhouding er een N-figuurtje bij? of een meetlat met mm verhoudingen...

groet,
Matthijs

marc goovaerts

Voor mij liefst een N-figuurtje... De mens als maat van alle dingen schreef lang geleden eens iemand.

Dirky

Hey Matthijs, de eerste cijfers van de code geven de schaal weer. Wat jij aanduid zijn er dus op schaal 1/75, 1/160 en 1/87.

Van zodra ik weer in de werkplaats geraak  ;) maak ik enkele foto's met een referentie maat. N figuurtjes heb ik hier helaas niet Marc! :(

Mijn algemene "eerste indruk" is dat, alhoewel de meeste textures er Zuiders uitzien, er een groot aandeel bruikbare tussen zitten die bij ons niet zullen misstaan.

Dirkh

Citaat van: Dirky op 26 december 2013, 21:53:12 PM
alhoewel de meeste textures er Zuiders uitzien

Dan wordt het interessant voor mij. Ik had al eens van redutex gehoord en gaan kijken op de website maar nog nooit een echte referentie gezien. Dakpannen met een zuiders tintje in schaal N , daar ben ik zeker in geïnteresseerd.

mdvholland

Citaat van: Dirky op 26 december 2013, 21:53:12 PM
Hey Matthijs, de eerste cijfers van de code geven de schaal weer. Wat jij aanduid zijn er dus op schaal 1/75, 1/160 en 1/87.

Ah! had ik eigenlijk wel kunnen bedenken. Pequeno slaat op de het formaat van de plaat, niet de schaal...
Dank van deze wat suffe Ollander...

Ben idd erg benieuwd naar de fotos. Kun je ook aangeven hoe dik het materiaal is, en of het goed te bewerken / snijden is?

groet,
Matthijs

PeterC

Citaat van: Dirky op 26 december 2013, 21:53:12 PM
...N figuurtjes heb ik hier helaas niet...

Maar toch wel suikerklontjes en tandenstokers  ;)
Groetjes, Peter