Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Budget line 2

Gestart door doomslu, 21 november 2013, 14:07:39 PM

Eddytje

Ik zou voor de tweetjes gaan...

OlivierV

#16
Een van de rangeerlocjes 72-73-74 of zoals hierboven reeds geschreven een 59 conform aan de juiste afmetingen zoals bij Marklïn, maar met de motor in van een Roco/Fleischmann/LS loc en niet zo'n molen waar je koffie mee plet.

Dat zijn wat mij betreft modellen die in het kader van "budget" model passen, net zoals hun 62 nu.

Een tweetje past daar zo 1-2-3 niet in, zelfs al zouden ze eentje van 300 euro maken, echt budget is dat niet.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Chrisrail

#17
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Binco

Citaat van: Chrisrail op 21 november 2013, 17:22:24 PM
Citaat van: OlivierV op 21 november 2013, 17:19:25 PM
Een van de rangeerlocjes 72-73-74

Dit staat ook reeds lang op mijn verlanglijstje  :P :P :P :P :P :P :P 8)

Ja die rangeerlocs hé!  8)
Maar LS gaat ze al maken ... dusja, die gaan elkaar niet beconcurreren!

Als de reeks 75/65 niet in de planning van de 62 zit zeg ik die reeks  :P


ward

Van LS Models zelf moeten we niet veel belgisch materiaal meer verwachten als je hun aankondigingen / site bekijkt.
8 variaties lijkt me wel heel straf / moeilijk, of ze zouden al verschillende depots, .. moeten gaan nemen.
Eentje die echter al heel lang op m'n verlanglijst staat (en nog op velen waarschijnlijk) is de MR96, beter gekend als DMT.
Ik kwam wel helaas maar aan 5 versies, wie kan bijspringen?

- 3kV
- duospanning (3kV / 25 kV)
- zwarte 'ringen' rond koplampen
- volledig zwarte plaat rond de koplampen
- roze girotrein

Verder m'n top 4 van budget models:

- MR96
- M4 (waarschijnlijk te weinig variatie mogelijk)
- MR75 (versie: vtm, gewijzigde koplichte (led), rood, new look, ...)
- MR 62-66


Mvg,
Ward


AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

stevend

Waarom allen gemotoriseerd .
Voor mij mag het een oude bagage rijtuig zijn.
De Lange en eventueel de kort. Die internationaal "mee bolde".
Daar is al lang een lacune .
Bestaat waarschijnlijk niet in 8 versies, maar er zit dan ook geen motor in.
Wat de kostprijs al drukt.

Mvg Steven

Rangeerduivel

Naar LSM moeten ze niet zien,als VBV dit jaar nog het vuur in de haard steekt,zijn ze LS lang voor,wetende welk tempo men er bij LS op nahoudt.
Ander probleem kan echter rijzen in bepaalde samenwerkingsovereenkomst,waar wij gewone leken niet van weten.

;)

vanmiegroet

Ik zal al content zijn met een 84/85.
Hier zijn er veel versies van beschikbaar en zijn overal inzetbaar.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

itchy

#23
Ik ben absoluut gewonnen voor de rangeerloks 73 74 en 82. De 73 bestaat uit twee onderseries. Maak twee versies van elke (onder)serie en je hebt al acht modellen (de 73 en de 82 hebben ook nog een zescijferig loknummer gedragen: 273.xxx en 262.xxx) . Op het vermogen na waren al deze rangeerloks nagenoeg identiek (enkel andere buffers bv, maar dat vergt geen aparte mal). Ook inzetbaar in een ruime periode, dus qua afzetmarkt zit het op dit gebied ook wel snor: van 1965 tot ver in de jaren 2000. En in de praktijk ook in treinschakeling gebruikt. Iedereen wil er dus direct twee!  ;)  VBV, begin eraan zou ik zeggen !!!
[edit: correctie mbt de oude loknrs]
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Thommy

Citaat van: Mattias op 21 november 2013, 16:32:25 PM
Koepels, zonder enige twijfel!
(73, 74 en 82, met andere woorden)

agree...

die kunnen ze in meerdere varianten brengen en wil ik zeker een stuk of 2-3 van.
en hopelijk eens niet allemaal met stelplaatsen van regio A'pen-wallonië, maar van meer mijn kant (de kust dus).

En eventueel, als de aanpassingen niet veel mochten kosten: nen 75. De kap van de 62 is er al...gewoon zaken veranderen
Greetz

Thommy

itchy

Citaat van: Thommy op 21 november 2013, 18:31:52 PM
en hopelijk eens niet allemaal met stelplaatsen van regio A'pen-wallonië, maar van meer mijn kant (de kust dus).
Kleine opzoeking qua stelplaatsen:
82 — A'pen Dam, Oostende, Merelbeke, Kinkempois, Salzinnes, Monceau, Saint-Ghislain, Charleroi-Sud, A'pen Noord
73 — Monceau, Charleroi-Sud, Merelbeke, Haine-St.-Pierre, Hasselt, Schaarbeek, Stockem, Kinkempois, Ronet, A'pen Noord
74 — A'pen Dam, A'pen Noord
En ik vergeet er hier wellicht nog een paar... Keuze genoeg zeker??
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Cedric

Voor mij ook 73-74-82 ! Zelfde redenering als hierboven, maak van elke reeks twee versies en dan nog de tijdperk III varianten. Moesten deze locs aan een budgetprijs cf 62's uitkomen koop ik er wel een paar  :) ;)

Brossel

Hoi,

Ook ik zou best graag een HLR 73/74/82 eindelijk eens in model zien verschijnen.
Maar als ik mag kiezen, doe dan maar in een high-end model zoals we gewend zijn van LSModels.

Wel een ander idee:

De AR reeks 43, die is in heel wat varianten uitvoerbaar:

- type 602, tijdperk III, in twee-tonen groen, enkele koplampen en gele strepen op het front in vleugelvorm;
- idem als type 603 (andere bakindeling);
- type 602, tijdperk III, in donkergroen, dubbele koplampen en gele vleugeltjes rond de koplampen
- idem als type 603 (andere bakindeling);
- reeks 42 in rood-geel maar nog wel met oud-front (drie ramen);
- reeks 43 in rood-geel maar nog wel met oud-front (drie ramen);
- reeks 43 in rood-geel, nieuw front (twee ramen)
- reeks 43 in rood-geel, nieuw front (twee ramen) en zwart-witte bies, kleine cijfers;
- reeks 43 in rood-geel, nieuw front (twee ramen) en zwart-witte bies, lomp grote cijfers;
- ES 400, bovenleidingsmontage in donkergroen;
- ES 400, bovenleidingsmontage in geheel geel, zwarte strepen op front;
- ES 400, bovenleidingsmontage in bordeaux met gele streep;
- ES 400, bovenleidingsmontage in geel, met blauw-rode strepen onderzijde kast

En dat vergeet ik vast nog versies.

De voordelen zijn dat de bak relatief simpel is, veel vlak, dus makkelijk als budget model uitvoerbaar.

Nooit eerder uitgegeven, behalve jaren terug in kit door Jocadis, maar dat spul loopt nooit lekker.

Inzetbaar vanaf 1955 in tijdperk III tot op heden (er zijn nog 2 museum exemplaren plus enkele ES400-en).

Inzetbaar in een groot deel van België, van de Ardennen tot aan de kust (stelplaats Kortrijk) en zelfs tot in Aachen HBF.

Zou ik wel leuk vinden  ;)

Groetjes Davy
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!

Brossel

En nog een ander idee: de standaard locomotor van Cockerill.

Bij de NMBS ingezet als type 230 / reeks 91, maar vooral ook industrieel een groot succes.

Leverbaar in vele varianten:
- Type 230, tijdperk III in donkergroen
- Reeks 91, tijdperk IV in donkergroen
- Reeks 91, Z-livrei, tijdperk IV
- Reeks 91, Z-livrei, tijdperk IV met verlengd chassis.
En tig industriële varianten in alle denkbare kleurstellingen.

Mogelijk ook in grotere delen van Europa commercieel interessant voor Van Biervliet.

Industrieel zelfs als kalf, dus zonder cabine, leverbaar...

Ook dat lijkt me wel wat hoor!

Groetjes Davy
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!

itchy

Citaat van: Brossel op 21 november 2013, 19:40:56 PM
En nog een ander idee: de standaard locomotor van Cockerill.
Bij de NMBS ingezet als type 230 / reeks 91, maar vooral ook industrieel een groot succes.
Was daar sinds kort al geen kleinseriefabrikant mee bezig? Zoniet: ook één van mijn favorieten! Onlangs is zo'n Jocadis 91-je verkocht voor 300 euro dacht ik...  :o
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail