Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Sneeuw? Nee regen, natuurlijk sneeuw!

Gestart door TBCédric, 20 november 2013, 21:13:24 PM

TBCédric

Foto spreekt boekdelen
Winter is in town! Dat gaat mooie plaatjes opleveren.

Winter's arriving by modeltrainho, on Flickr

Getrokken op mijn kamertje op het internaat.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

gerard v

hoi

voor mij mag die zooi weg blijven

mvg gerard
lid van DBTHG

Metpetergaathetbeter

altijd leuk o naar te kijken of te spelen maar niet om elders op gelijk welkemanier te raken !

Groeten Peter ;)

janieburton

Let it snow! Let it snow!  :D 8)

I love it!!!!!!!

Spijtig dat ik in een verkeerd land of continent ben geboren en dat ik nu te oud ben om te emigreren(had ik maar beter geweten toen ik jong was).

Het moet toch zalig zijn om zoals in Canada 4 tot 6 maanden sneeuw te hebben.  8) 8) 8) 8) 8) cool, cool, cool!!!!!
 

Rangeerduivel

Janie,
Ik wil niet indiscreet worden,maar aan je naam te merken liggen jouw roots toch ergens anders ,of heb ik het verkeerd voor,
in elk geval,ginder kan het ook ferm sneeuwen hoor...

;)

OlivierV

Ik heb eigenlijk niks tegen sneeuw, 'k vind dat heel leuk, zekers om in te gaan snowboarden en gelijk ne gansen halve zot van den berg te tsjezen. Hier kan ik dat ook wel pruimen. :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Stieven76

Citeergelijk ne gansen halve zot


Laat dat 'halve' er maar van tussen  ;D ;)


Ik vind sneeuw ook wel iets hebben, op voorwaarde dat je er niet met de auto tijdens de spits door moet...
Wel heel gezellig als je lekker thuis bent  ;)

janieburton

Citaat van: Rangeerduivel op 20 november 2013, 23:15:32 PM
Janie,
Ik wil niet indiscreet worden,maar aan je naam te merken liggen jouw roots toch ergens anders ,of heb ik het verkeerd voor,
in elk geval,ginder kan het ook ferm sneeuwen hoor...

;)

Wie zal het zeggen. :(  >:(

Het is spijtig dat het weer over is met sneeuwen.

Bestaat er geen heilige  ::) (niet de heilige weerman :D ) die men kan aanbidden om sneeuw te verkrijgen?  :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
 

Peter

#8
Let it snow, let it snow
Sneeuw op de Schwarzwaldbahn :) :) :)

CiteerBestaat er geen heilige

O jawel, die woont in het Schwarzwald in het stadje Sankt Peter ;D ;D ;D

Met vriendelijke groeten
Peter

Chrisrail

#9
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

janieburton

Citaat van: Chrisrail op 21 november 2013, 15:17:13 PM
Citaat van: gerard v op 20 november 2013, 22:55:10 PM
voor mij mag die zooi weg blijven

Groot gelijk, niks anders dan troep op de weg met kilo's zout. Ideaal voor de wagen  :-\ :-\   >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(

Alleen maar mooi voor kinderen of wanneer men niet moet werken, dus niet voor mij :( :( :(

Werken, werken en werken tijdens de feestweken, niet veel tijd om te feesten >:(

Persoonlijk hou ik niet van de feestweken, Kerstmis is verworden tot een commercieel gedoe en heeft heden ten dagen niks meer te maken met de geest van Kerstmis en Nieuwjaar kan voor mij niet rap genoeg voorbij zijn.

Ja ik werk ook tijdens de winter ook en ben mij bewust van de "miserie" die de sneeuw veroorzaakt maar dat is niet de fout van de sneeuw maar de schuld van het beheer van de wegen omdat ze klunzig zijn en niet het juiste materieel hebben veroorzaken ze de miserie, 2 cm sneeuw en het land ligt plat. In Noorwegen, Zweden en Finland ligt er elk jaar gemiddeld 1meter of meer sneeuw en daar hebben ze geen problemen idem in Zwitserland en Canada.
 

Dieter

Citaat van: janieburton op 21 november 2013, 15:44:33 PM
Ja ik werk ook tijdens de winter ook en ben mij bewust van de "miserie" die de sneeuw veroorzaakt maar dat is niet de fout van de sneeuw maar de schuld van het beheer van de wegen omdat ze klunzig zijn en niet het juiste materieel hebben veroorzaken ze de miserie, 2 cm sneeuw en het land ligt plat. In Noorwegen, Zweden en Finland ligt er elk jaar gemiddeld 1meter of meer sneeuw en daar hebben ze geen problemen idem in Zwitserland en Canada.

Ligt ook grotendeels aan het rijgedrag van de mensen... Ze hebben een rijbewijs en denken dat ze kunnen rijden.
Hoe verklaar je anders dat ze bij droog helder weer, op een rechte baan, alles bijeen rijden.
Nog maar te zwijgen als er een druppel regen uit de lucht valt.
Modeltreintjes zijn zoals een vrouw! Ge steekt er veel geld en liefde in!

erik de noorman

Sneeuw zou verboden moeten worden. Rotzooi.

Erik

prulleman

zijt gij dan een echte noorman? die hakt een hakt een gat in het ijs, duikt erin en droogt zich af met sneeuw...we zullen u in de toekomst dan Eric de sunshineboy moeten noemen of zoiets in die aard


Steam.N

Voor mij is sneeuw prachtig !
Mooie witte landschappen, aangevroren bomen ...  een speciale sfeer.

Inderdaad, je moet wat meer opletten, de auto proper vegen vóór je kunt vertrekken, en zout/pekel is niet ideaal voor de natuur ...
Maar voor wie sneeuw niet graag heeft:  je zult er de lente en zomer extra door appreciëren  ;)
En die zijn maar enkele maanden ver  ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }