Aldi - schuifmaat

Gestart door loco, 08 maart 2006, 22:01:34 PM

loco

In Aldi verkopen ze volgende week een digitale schuifmaat voor slechts 12 euro. Meet tot op 1/100 nauwkeuig (dat is wel heel nauwkeurig, want een doornsee analoge schuifmaat kan maar tot op 5/100 nauwkeurig). E?n nadeeltje, ik denk dat hij niet automatisch uitschakelt.
Doen als je zo'n ding wilt hebben.
Loco

bartie

De kwaliteit en levensduur zal dan ook navenant zijn. Wanneer je precisiemeetinstrumenten koopt, geef je beter iets meer uit door een goed merk te kopen (zoals Mitutoyo).

Bart.

hobbyist

Ik had er vroeger eentje gekocht in de Makro. Deze kon je niet aan of uit zetten. Het display bleef dus 24/24h aan. Dit zal ook wel zo iets zijn.

loco

De digitale schuifmaat werkt goed en is ook goed. Werkt nauwkeurig en al wat je maar wenst. Maar ik heb nu eenmaal de gewoonte om mijjn analoge schuifmaat te nemen en die voldoet ook ruimshoots. Wie een schuifmaat zoekt en niet vertrouwd is met de aflezing van een analoge schuifmaat, is het alternatief van Aldi zeker niet mis. Anders betaal je daar gemakkelijk 25 tot 40 euro voor.
Loco

Havoc

Met vakantie voor onbepaalde duur.

GeM

Heb gisteravond mijn ega lief en vriendelijk gevraagd het kleinnood volgende week mee te brengen als ze boodschappen gaat doen. Het lijkt me een handig ding voor bijna geen geld, en met dit modelletje lukt het me misschien om eens een goede maat te namen [:)]
Gert
HO, 3-rail, NMBS/DB, III, Ecos I

Peter

Had een identieke schuifmaat vorig jaar in de Lidl in Aachen gekocht (zouden ze dan toch samenwerken Lidl en Aldi) en die werkt heel goed. Voor echt heeeeel fijn werk gebruik ik wel een mikrometer, alhoewel de afwijking van de schuifmaat echt heel miniem is.
Met vriendelijke groeten
Peter

ysbeer

Gem
[:D]
Waar wil jij de maat van nemen [?]

Wim

vdr

met ne micrometer alleszins ni aan wa gij denkt ,dan gebruik ik wel ne lopende meter[;)]
 

janjozef

zijn uw spermadozowiedekes echt zo groot, niet moelijk dat het u niet goed lukt.

jAN
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

GeM

citaat:
Geplaatst door ysbeer

Gem
Waar wil jij de maat van nemen [?]

Awel, ik ging het plafond mijn kelder behangen en dan leek zo een schuifmaat het ideale gereedschap om rechte hoeken te kunnen meten.[:D]
Gert
HO, 3-rail, NMBS/DB, III, Ecos I

vdr

he GeM da ge daar ook nog tijd voor hebt moa vent toch gij hebt een machientje om tijd te maken Met da plafond wil ik je nog komen helepen
 

vdr

Ik heb ons moemoe ,met haar brommerke erop af gestuurd voor zo een schuifmaat , daarmee voelt de ganse familie zich een beetje betrokken ,mijne pa is zoveel mogelijk aanwezig bij den bouw van de spoorwegen
 

DelticPower

Hallo Jan Jozef,
citaat:
spermadozowiedekes

Wat is dat voor een doos op wiellekes? Is dit gevaarlijk? Vooral omdat GeM zijn plafond moest behangen.[:D][:D][;)]

Groeten van Jan

Kedeng Kedeng

Ik heb hem gekocht! ale gekregen[:I]

En je kan hem aan en uit zetten.