De groene sporen zijn kopsporen ja, ik heb het idee er van een beetje zoals de industrielijn naast het Albertkanaal tussen Herentals en Beringen, bij Nike is er een kleine containerterminal naast het kanaal. Nu is de bedoeling om de groene sporen in een helling te brengen en eindigen in een 3 tal kopsporen.
Je zou dan kunnen denken dat aan de buitenkant van die sporen een kanaal(kom) ligt en de binnenzijde de vrachtwagens containers aanbrengen,wegbrengen. De kopsporen vanaf de wissels hebben een lengte van bijna 3m en in het 1ste plan zelfs 3,8m. Ik heb er nu wel een 2 sporige lijn van gemaakt maar in het begin was dit enkelsporig.
De terminal wil ik hoe dan ook in mijn baan, het is ook niet de bedoeling om die rond te laten lopen. Bij de rode sporen zou ik graag een dubbelspoor laten doorlopen dus komende van/gaande naar schaduwstation.
In het 1ste plan zie je een aftakking met 3 sporen waarvan er 1 richting keerlus gaat, daar zou de cokes oven moeten komen en de 2 andere sporen kunnen dan dienen als stelplaats voor ertswagens, het lange stuk tot halverwege de lus is dikke 3m lang.
Ik zeg het, ik blijf tekenen en alle opmerkingen zijn welkom......