Märklin 3459

Gestart door Johnnytrein, 17 november 2013, 18:40:51 PM

philippe_007

Johny,
het zelf ombouwen is echt niet zo moeilijk, waarom niet zelf eens proberen ? Zal u aan pak minder geld kosten.

PietB

Citaat van: Johnnytrein op 19 november 2013, 14:16:28 PM
Piet, Het is niet alleen waarschijnlijk het is zeker een delta decoder. Ik overweeg momenteel de loc te laten ombouwen met een lopi of in ieder geval iets beter dan dat delta spul.
Je weet dat de waarde van de loc, volgens de Koll gids 2013, 50 Euro is?
Als je hem laat ombouwen moet je je wel realiseren dat de ombouw kosten (materiaal en arbeidsloon) daar ook dicht in de buurt komen.

grt Piet.

Johnnytrein

philippe_007, Ik vind dat niet bepaald een loc om als eerste zelf te gaan ombouwen, er staat ook nog een 3066 te wachten op een beslissing en hierin is er meer ruimte.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Johnnytrein

Intussen heb ik deze morgen een email gekregen van iemand die mij gratis wil helpen om mijn loc om te bouwen. Dus nu opzoek naar een geschikte decoder . De vriend die vandaag langs kwam had zijn i Phone niet bij wegens een platte batterij.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Johnnytrein

Piet en volgens collection 2013 75, 00 euro. Gisteren was ik in diepenbeek en daar stonden verschillende 37695 te koop deze heeft van Märklin ook telex koppelingen meegekregen en die ontbreken bij mijn 3459. Dus ofwel voorzie ik deze van een andere decoder en led verlichting of ik ga sparen voor de 37695.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

PietB

Ik ken de Collection 2013 niet Johannes, maar vertrouw op de Koll catalogus.
Koll is echt de authoriteit op Märklin gebied.

De 37695 is toch ook een reeks 80 van de NMBS? Ik ben niet zo op de hoogte van de NMBS reeksen, van daar mijn vraag.
Dan zou ik verder sparen.

grt Piet.

philippe_007

id, de 37695 is ook een type 80.
De 3459 staat effectief in de Koll 2013 aangeprezen voor 55€.
Ik heb de volledige Mä reeks type 80 (met uitzondering van de 37695 ) hier thuis, en ben ook van plan deze allemaal om te bouwen naar digitale versies.
Met de huidige waarde is van de loc houd ik geen rekening daar ik wel degelijk verschillende modellen wil hebben op mijn baan.
@Johny,
de 3066 is ook mijn eerste loc dat ik heb omgebouwd.
Als er iemand de ombouw wilt doen (samen met u), zeker niet twijfelen, zo kan je leren hoe het moet en nadien zelf uw locs gaan ombouwen.

PietB

Citaat van: philippe_007 op 21 november 2013, 11:27:21 AM
De 3459 staat effectief in de Koll 2013 aangeprezen voor 55€.
Ja maar dan moet is in onberispelijke staat zijn met originele verpakking (OVP)
En dat is deze van Johannes niet.

grt Piet.

philippe_007

inderdaad Piet,
Ik wou dan ook enkel bevestigen dat je gelijk had met uw prijs.

Johnnytrein

Hoezo Piet niet in onberispelijke staat ? OVP is aanwezig loc komt uit een vitrine alleen het rijden geeft problemen en bij the way het is Johnny voor de vrienden en niet Johannes die was ooit paus ikke niet oficiële naam is Joannes zonder H.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

PietB

Citaat van: Johnnytrein op 21 november 2013, 13:56:13 PM
Hoezo Piet niet in onberispelijke staat ? OVP is aanwezig loc komt uit een vitrine alleen het rijden geeft problemen en bij the way het is Johnny voor de vrienden en niet Johannes die was ooit paus ikke niet oficiële naam is Joannes zonder H.
Johnny, sorry dat ik je naam verkeerd spelde, ik vind dat er niets zo ergelijks is dan dat.

Maar die onbersipelijke staat wil zeggen:
- geen beschadigingen of gebruikssporen.
  Zelfs loopsporen op een sleper zijn al een factor om de prijs te verlagen.
- goed rijdend en vooruit achteruit schakelend.
- verlichting in orde.

dat zijn de beoordelingscriteria.

Nou vooral het rijden is bij jouw loc een probleem.

grt Piet.

Johnnytrein

Wel Piet het is je vergeven, ik had nog thans een straf voor jou uitgedacht nl deze avond op je blote voeten gaan slapen.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

PietB


Johnnytrein

Intussen heb ik de loc nog wat laten rond toeren en ik moet zeggen hij rijd steeds beter.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about