Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

strooimaterialen maken met spons en dylon verf

Gestart door Davidv, 13 november 2013, 19:47:58 PM

Davidv

Allereerst gegroet Forummers ,

Mijn naam is David ,32 vlaams brabander en Modelbouw boeit me wel . :-)


Gisteren heb ik me na een artikel uit de msm 65 jaargang 2007 bezig gehouden met sponzen ,sisal en nog een foamachtig iets . Maar nu vandaag haal ik die uit de Emmer met verf en ze hebben geen enkel van allemaal  verf opgenomen . enkel het sisal touw nam de verf op . maar omdat ik die een hele nacht heb laten weken is deze nu te donker om gras voor te stellen .  Iemand nog tips of oplossingen ?


Water was net niet kokend , verf was olijfgroene kleur van dylon , zout toegevoegd . 

Rare boel . maar wil het zeker opnieuw proberen .

Stieven76

Ik heb zo op youtube al eens filmpjes gezien. Misschien daar ook eens kijken?
via mijn tablet is het wat lastig om links te kopiƫren maar je vind er genoeg op internet.

grts en welkom  :)

Davidv

Zal me eens in de filmpjes verdiepen ,maar eerst nog andere troubles oplossen ivm de treintjes.


hier dus nog een plaatje bij men praatje maar het heeft voorlopig niks opgebracht . dit was voor dat ik begonnen was met de verf .


argilla

simpel : je koopt in den Aldi of de Lydel schuursponjes en je trekt de groene laag ( goed heel gemakkelijk) deraf . Je snijdt deze in de gewenste hoogte in stroken en viola haag.
Je kan deze ook bij-of kleuren met gewone acrylverf ( Action) om het herfstkleuren of bloeiende hagen ezn..enz.. te geven.
Het schuursponje zelf kan je malen in een oude koffiemolen en opkleuren met dezelfde soortverf en je hebt boomlover.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Stieven76