Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Modeltrein budget

Gestart door Jurgen, 07 maart 2006, 18:14:21 PM

Jurgen

Ik heb even voor mezelf uitgerekend hoeveel het mij zou kosten, moest ik alle modellen die ik dit jaar zou kopen, ook effectief zou kopen. Ik heb het dan over de reeksen 59 (M?rklin), 13 (LS) en 51 (Mehano) + de M2 rijtuigen van M?rklin. Zo kom ik voor mezelf op ongeveer 820? }:) voor dit jaar alleen. Nu is er toevallig ook nog eens een reeks 55 van Ebay bijgekomen, dus zit ik over de 900?.
Dat is dan alleen gerekend voor hetgeen ik wil kopen. Onvoorziene dingen zijn daar dus niet bijgerekend. xx(

Nu is mijn vraag aan jullie, wat geven jullie zoal uit op 1 jaar tijd? Let wel, als je liever niet bekendmaakt wat je uitgeeft, moet je dat ook niet vertellen natuurlijk ;).
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Tom

Ik heb voorig jaar eigenlijk veel te veel uitgegeven.
Bij het bereken hoeveel ik zou uitgeven in 2006 kwam ik ongeveer aan het zelfste bedrag.
En dat alleen voor loc's.
Ik rij DC analoog en dat maakt heel wat verschil, maar zou dit jaar nog willen veranderen naar digitaal.
Het zal dus kiezen worden
Tom

Kedeng Kedeng

?833? ging er in 2005 naar men spoorwegen
Waarvan ik er 300? zelf heb betaald.

Peter

Eigenlijk bewijst het niks. Hoeveel je uitgeeft is heel relatief. Voor de ene is 100 euro al een heel bedrag, voor een andere is 1000 euro een peulschil.
Ik begrijp dat je graag een idee zou willen hebben, maar je moet ook niet alles voor zoete koek aanvaarden. Net zoals mensen overdrijven over de kosten die hun reis, hun eetkamer, enz. gekost heeft, zo zal je op dit forum ook mensen tegenkomen die de waarheid (een beetje) geweld aan doen. Mij maakt het persoonlijk niets uit wat iemand aan zijn hobby spendeerd. Het belangrijkste is dat ik plezier beleef aan mijn hobby.
Met vriendelijke groeten
Peter

Jurgen

@ Kedeng Kedeng: da's vals spelen h? makker [:D] Ge krijgt meer dan de helft.

@ Peter: dit onderwerp is niet bedoeld om iets te bewijzen hoor. Ik had gewoon even snel berekend hoeveel ik zou uigeven indien ik alle gewilde modellen dit jaar ook kocht. Natuurlijk wil dat niets zeggen. Vorig jaar heb ik ook "maar" ongeveer 350? uitgegeven.

Ik viel dit jaar in ieder geval al achterover.
Maar het leek mij wel leuk voor de anderen om daar ook eens even bij stil te blijven staan.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Havoc

Dat zijn berekeningen die ik liever niet maak. Vorig jaar viel mee, een kleine 500 volgens wat ik me herinner.

Voor dit jaar zitten wel al zeker aan 250 euro, 2 weken geleden wat wagons besteld besteld. (waar blijven die trouwens?)
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door Jurgen

@ Kedeng Kedeng: da's vals spelen h? makker [:D] Ge krijgt meer dan de helft.


riksketrein

En dan hebben de klassieke tweetjes van Jocadis nog niet vermeld, waarvan de prijs nog niet bekend was [:0] maar waarvan ik er enkele in bestelling heb. Ook  de 51'ers en de 26'ers van Mehano.
En misschien een mw46 of een 40 van MTE [?], als die dit jaar uitkomen.[:I]
Amaai mijne portemonnee zal weer om hulp roepen dit jaar ! [xx(]

Gerolf

in 2000: 278?, 2001: 2535?, 2002: 1730?, 2003: 1301?, 2004: 1994?, 2005: 2550?
Let wel: hier zitten alle kosten in die ik in verband met de treintjes maak, dus ook die boortjes, en zelfs die boormachine (ook al gebruik ik die ook elders in huis). Tijdschriften zijn dan weer niet inbegrepen. Ik twijfel eraan om mijn nieuwe PC bij de boekhouding te voegen [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters
Ik twijfel eraan om mijn nieuwe PC bij de boekhouding te voegen [;)]

Niet doen, Gerolf [:o)]

@Jurgen : ik probeer me enigzins in te houden (niet gemakkelijk [:I]). Zo'n 500 ? per jaar. Maar nu zal het wel iets meer worden : heb gisteren een pak wissels en sporen ontvangen... Aangezien je dat niet elk jaar nodig hebt zal ik dat boekhoudkundig spreiden. Slim h
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

55erke



Hoy  , ik zat rond de 1000euro vorig jaar. en vorig jaar heb ek men ijgen nog dikwijls ingehouden[:(] Diet jaar gaat zal het wel weer veel te veel zijn mja ... ge leeft ma een keer eh.

ERVIN

All??,ik zal mijn rekening ook eens even maken;
Ik ben begonnen in 2001:2846?, 2002:3774?, 2003:4856?, 2004:1526?, 2005:4416?.[:0]
Net als bij Gerolf,alles inbegrepen.

Amaai,als dit mijn vrouwtje moest zien!!![}:)]

janjozef

Wel ik heb vorig jaar niet teveel gekocht. ongeveer een 1500? doch als ik de drank in de club erbij reken is dat 50 x 10 = 500? dan zitten we al aan 2000?. en de weekendjes naar buitenlandse museumbanen zal ik al helemaal niet vernoemen. en in 2004 lag dat bedrag nog een stuk hoger en voor de aankopen en voor de buitenlandse reisjes. Voor 2006 zullen de aankopen zeker evenhoog liggen 3 51en een 13 een paar 26en nog een 98 stomer van fleichmann de 71 stomer van piko is voor het 3de kwartaal 2006 de bolle neus van roco en minsten 2 41en van mehano dan zal ik al aan 2000? zitten en ik heb al wat 2de hands gekocht dit jaar alles bijeen ook al voor een 300?. Heb in Cantherbury nog een paar engelse stomers en wat wagons gekocht voor een 150pond = 225? dus weer veel te veel te veel. We zijn pas begin maart en ben al twee weekenden naar museumbanen geweest Al moet ik zeggen dat dat ook voor het vrouwtje is die graag weekendjes weg gaat. Voor haar zijn de museumbanen een manier om mij mee te krijgen [}:)].
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Nonkelronnie

Ik ben pas begonnen, dus heb een (voor mijn studentenbudget toch) flinke investering moeten doen, iets van een 550?
(Roco Startset, een hoop sporen, Mehano 77, wat goederenwagons)

Voor dit jaar had ik er nog graag een 13 en een 4tal I11 wagons bij gehad, maar we zullen zien wanneer dat zal lukken

wisselstromer

i kprobeer het tussen de 500-750eur te houden al lukt dit zelden
het zal alles inbegrepen onge een 1000eur gaan zijn

is dit veel??? het hangt ervan af vind i kwat je voor dit geld koopt
voor 1000eur kan je veel kopen maar ook bv maar 1 lok
ik koop veel op beurzen en ebay waar je soms voor relatief weinig geld veel trein kan kopen
het is allemaal voor redenering vatbaar vind ik

zondag naar vilvoorde (veel 100-200) armer [:(]
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer