Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Bomen, bomen, bomen.

Gestart door Peter, 10 november 2013, 17:31:30 PM

Gerolf

Citaat van: Michiel op 12 november 2013, 12:08:58 PM
Gedroogde groene bladeren blijven groen. Het is niet het drogen dat de bladeren bruin laat worden, maar het ontrekken van de chlorophyll uit het blad door de plant, voor dat het blad wordt afgestoten. Droog je het geplukte groene blad, dan blijft de chlorophyll in het blad.  ;)

Het lijkt me wat sterk dat die altijd groen zullen blijven, maar ik wil je geloven.
... maar hoe kom je dan aan de gele, oranje en rood-bruine herfstinten?

Mij lijkt het beter om schilfers zelf te kleuren, of om de spullen van de fabrikanten te kopen.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Pol

Citaat van: Michiel op 12 november 2013, 12:08:58 PM
Gedroogde groene bladeren blijven groen. Het is niet het drogen dat de bladeren bruin laat worden, maar het ontrekken van de chlorophyll uit het blad door de plant, voor dat het blad wordt afgestoten. Droog je het geplukte groene blad, dan blijft de chlorophyll in het blad.  ;)

Klopt inderdaad. Ik heb al meerdere heel oude platen uit herbaria gezien met daarop nog vrij groene, gedroogde plantendelen op. Het groen wordt natuurlijk wel iets fletser dan het oorspronkelijk was toen de plant nog leefde hé!  ;)
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

loebaske

ook eens een boompje geplant hahaha